Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

A kormánykerék remegése


Számos dolog okozhatja. Az első teendő, hogy ellenőrizzük az abroncsokat és a kerekeket, ugyanis számtalan esetben a kiegyensúlyozatlan vagy eltérő légnyomású kerekek, fékezésnél rázhatják a kormányt.

Ha a kormánykerék remegése vagy rázása bekövetkezik anélkül, hogy fékeznénk, akkor ez kétség nélkül a kiegyensúlyozatlanság miatt van. Ha a remegés jellemzően egy bizonyos sebességnél vagy fölötte alakul ki, alatta pedig megszűnik, akkor egyszerűen csak kiegyenlítő súlyokat raknak fel, mellyel kiegyensúlyozzák a kereket. A rázás ismét megjelenhet, ha eltérő a keréknyomás.

Ha a kormánykerék remegése fékezés hatására alakul ki, azt egy kicsit drágább lehet megcsináltatni. Ez általában kapcsolatban van a jármű fékeivel, vagy a kormánygeometriával.

Ha mostanában cseréltük ki a féket újra, előfordulhat, hogy remeg a fék, még akkor is, ha a régi fék nem rázott. A sofőr gyakran hibáztatja a szerelőt, vagy a beszállítót, de ez csak ritkán az ő hibájuk. Minden kétséget kizárva, a fékbetéteknek és különösen a féktárcsáknak megfelelően kell, hogy beszerelve legyenek, tehát ehhez meg kell tenni az szükséges előkészületeket, mint kerékagyak letisztítása, és előkészítése, állapotuknak ellenőrzése INDIKÁTOR órával. (ne feledjük, ha már a kerékagy üt, akkor a tárcsa is ütni fog egy bizonyos megtett kilométer után) Ennek ellenére, néhány esetben, ha mindezt tökéletesen végigcsináltuk, akkor is remegni fog a fék. Ez tisztán mutatja, hogy a bűnös, a beszerelt alkatrész. (sajnos azt kell mondanom ez nagyon-nagyon ritka)

Hét autóból egy, geometria problémával szenved. Ez a probléma előfordulhat az új autóknál is, éppen ezért érdekes megjegyezni, hogy számos autógyártó megmunkálja a féktárcsákat, miközben az autón vannak, hogy összehangolja őket a járművel. A következő cserénél, amikor új szett féktárcsát, vagy rotort szerelnek fel, azt fogja eredményezni, hogy rázni fog a kormánykerék, kivéve, ha a féktárcsákat összehangolják az autóval, amit „autón végzett fékesztergálásnak” nevezünk. A féktárcsák ismételt összehangolásával a remegés is megszűnik.

Néhány sofőr természetesen ellenáll ezeknek a költségeknek, de tulajdonképpen ez az egyetlen módja, hogy ez a probléma meg legyen oldva. Érdekes megjegyezni, hogy összes nagy múltú autógyártó, mint a Porsche, Jaguar, és a Honda sok plusz műveletet hajtanak végre, olyat, mint a fék autón történő megmunkálása.

A kormánykerék remegését nem hagyhatjuk figyelmen kívül, mert megzavarhat a fékezésnél, illetve gátolhatja a hajlandóságunkat a fékezésre, mert ahányszor megtesszük, annyiszor fog bosszantani.



Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on