Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

Autó Fékek - 1. rész


Az autó fékek fontos biztonsági elemek és ahhoz, hogy a legjobbat kapjuk az autónktól, valamint elkerüljük az esetleges baleseteket, nagy odafigyeléssel kell karbantartanunk azokat.

A modern benzinmotoros autó, elérheti akár a 400 lóerőt is, 2 tonnás súllyal, és több mint 200 kilométer per órás utazósebességgel. Megállás során hő termelődik, és ilyen sebességnél ez elég, hogy forráspontig hevítsen 7 liter vizet, tehát ez jelzi, mekkora az az energia, ami hővé alakul, mikor erősen fékezünk.

Erős fékezésnél jellemző, hogy egy szempillantás alatt látszik, ha gyenge minőségű, és veszélyes a fék, mikor gyengül vagy teljesen megszűnik a fék hatékonysága. A modern autók hidraulikus fékrendszerrel vannak ellátva, ahol négy rotort, négy féknyerget alkalmaznak, egymással összekapcsolva és kiegyensúlyozva. A fékbetét hőmérséklete, erős fékezésnél elérheti az 1000 fokot, de az olcsóbb fékek, már alacsonyabb, 400 fokon elgyengülnek.

Minden üzlet, a saját termékeit ajánlja, és a polcon lévőket próbálja eladni, ezért nem hibáztathatjuk őket, de nem tudjuk, hogy vajon ezek a megfelelő minőségűek-e, vagy sem. Tehát, következő alkalommal, amikor új fékekre van szükségünk, próbáljunk meg az interneten keresni, mert lehet, hogy kellemes meglepetésben lesz részünk.

A fékek nagyon keveset változtak az alap koncepciót tekintve, mióta először, az ’50-es évek közepén bemutatták őket. Miután a dobfék már kevésbé volt divatos, az ipar új szabványává, az öntöttvas féktárcsa, és a féktárcsa-betét kezdett válni. Az öntöttvas, egy nagyon jól használható anyag, erre a célra, mert aránylag olcsó, és ellenáll a fék használata során keletkezett magas hőmérsékleteknek anélkül, hogy megváltozna az anyag formája. Nehezebb járművekben, mit az autók esetében, ha még acél féket használnánk, akkor az eltorzulna, elhajlana, ezért nem lenne jó választás a fékhez. A motorkerékpárok, habár a legtöbb esetben saválló acél féktárcsákkal vannak szerelve, alacsony hőmérsékleten üzemelnek, mert kívül helyezkednek el. A korábbi tanulmány a motorkerékpár fékeinek hőmérsékletéről kimutatta, hogy a féktárcsa hőmérséklete soha nem lépi túl a 280 Celsius fokot, míg az autó fékei rendszeresen elérik a 300-400 Celsius-fokot, vagy néha még többet. Az autókon alkalmazott öntöttvas rotorok vastagabbak, mint a motorkerékpár erős, acél féktárcsái.


Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on