Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

EBC első fékbetétek


A legtöbb modern jármű két szett fékkel van szerelve, és jellemzően mindkettő tárcsafék rendszerű, ami külön tartalmaz első, illetve hátsó fékbetéteket. Az első fékbetétek valószínűleg a legfontosabb, és az egyetlen olyan alkatrész az autónkon, ami a jármű fékerejének több mint a 70%-át adja. Ezért nagyon lényeges, hogy jó minőségű első fékbetéteket használjunk. Az legjobb összetételű betétek táblázata itt található.:EBC Selector Chart (Automotive fül)

EBC első fékbetétek


Az új első fékbetétek felszerelése elég egyszerű, de egy nagyon fontos alkatrész a jármű biztonsága szempontjából, ezért ajánlott szakemberrel végeztetni.

Gyenge minőségű fékbetétek, komoly következményeket vonhatnak maguk után, ezért fontos, hogy a megfelelő összetételűt válasszuk ki. Amikor fékezzük a gépjárművet, ahogy már említettük, a 70%-át a fékező hatásnak, az első fékek érik el. Tekintetbe véve, hogy sok különböző fékbetétet kínálnak a piacon, néhány közülük jó, néhány kevésbé, de a legfontosabb, hogy MINDNEK KÜLÖNBÖZŐ A SURLÓDÁSI EGYÜTTHATÓJA.

Számos kategóriájú fékanyagot használnak az első és hátsó fékeknél, ezért lényeges, hogy ne tegyünk ALACSONYABB súrlódási együtthatójú fékbetétet előre, mint hátulra.

Az európai autókat úgynevezett nagy súrlódású betétekkel építették, ami G vagy GF osztályú súrlódást bír ki. Ha veszünk egy régi betétet egy kiskereskedőtől, amin alacsonyabb szintű betűkód van, mint E vagy F (a betét hátuljára van nyomtatva) és beszereljük előre az autóba, míg hátul az eredeti G osztályú fékbetét marad, akkor nagy az esélye annak, hogy kifarol az autónk erős fékezéskor. Az európai gyártású betétek mind megerősítik az fékek új biztonsági szabályzatát, hogy ezt megelőzzék, amiről részletesebben itt olvashatunk: ECE Regulation 90

Tehát legközelebb, ha új első fékbetétet veszünk, gondosan ellenőrizzük, mert a saját biztonságunkat kockáztatjuk az olcsóbb fékbetéttel.


Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on