Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT



EBC SPORT FÉKBETÉT, EBC SPORT FÉKTÁRCSA, EBC MOTOR KUPLUNG

A sport fékbetétek és sport féktárcsák a fékalkatrészek között, egy külön kategóriát képeznek. A Fekmester.hu kínálatában ez idáig is megtalálható volt egy-két olyan gyártó, melyek között volt olyan féktárcsa, mely az utcai sport kategóriába tartozik. Ezen gyártók, vagy a féktárcsán lévő különleges marásokkal (Brembo Max, Ate Power Disc), vagy a tárcsa furásával (Zimmermann Sport) érték el a jobb tapadást, de nem igazán elégítették ki azon ügyfeleink elvárásait, akik igazán sportosan vezetnek. Hisz ilyenkor sokkal nagyobb a hőterhelés, így mind a féktárcsának, mind a fékbetétnek olyan anyagból kell lennie, ahol garantál a 100% fékhatás minden körülmények között.

A Fekmester.hu az EBC Brakes termékek mellett döntött. Tettük ezt azért, mert EBC Brakes mindig azt tartotta szem előtt, hogy a vásárló egy magas minőségű terméket kapjon, de mégis az ezen termékek piacán megszokott árhoz képest, egy kedvezőbb áron.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Maga az EBC gyár Angliában található, de az EU központi raktára Hollandiában kapott helyet. Onnan szállít hazánkba is, de egyes termékeket közvetlenül az angliai gyárból kapunk mi is, a még nagyobb raktárkészlet miatt. Fékbetétből és féktárcsából EBC hatalmas kínálattal rendelkezik, több mint 5000 cikkszáma van, melyből egyes típusokhoz különböző minőségi kategóriákat tart, természetesen más kiegészítő fékalkatrészek gyártásával is foglalkozik. Az EBC féktárcsa között megtalálható az öntöttvas féktárcsa és a rozsdamentes acélból készült féktárcsa is. Nem csak személyautó területen, de a motorkerékpár piacra is hatalmas választékkal rendelkezik.
Az EBC határozottan ellenállt mindig is annak a filozófiának melyet más cégek alkalmaznak, hogy a kedvezőbb ár elérése érdekében a termékek gyártását más piacokra pl. Kínába viszik. A termékeinél mindig is a magas minőséget hangsúlyozzák, melyet a kézi megmunkálással, a gondosan előkészített és a legjobb helyről beszerzett alapanyagokkal érnek el.

Az EBC fékbetétek hőmérséklet tartományai:
A fék a mozgó részek kinetikus energiáját általában súrlódás közvetítésével hővé alakítja, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák felületéről. Fékezéskor hatalmas hőterhelés éri a fékrendszert, mely nagyban változtatja az elért fékhatást, így a fékalkatrész gyártóknak igen nagy kihívást jelent, olyan új anyagok megtalálása, melyek használatával elérhető, hogy minden hőtartományban megfelelő legyen a súrlódás, így a fékhatás. Természetesen, ezzel összhangban az alkatrészek túlzott kopását is szem előtt kell tartani.

A következő kis táblázatunk, az EBC fékbetéteit mutatja be, milyen hőmérséklet tartományig garantálják a 100% fékhatást.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Minden általunk forgalmazott EBC fékbetétről megtalálható egy pontos leírás, ha katalógusok között az EBC autó fékbetét csoportot választja.

Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg, melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 4000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el.

Miért jobb egy sport fékbetét és sport féktárcsa, a gyári eredeti termékeknél?
A sport fékalkatrészek mindig is jobb fékhatást garantálnak, egy gyári fékrendszerhez képest. Ez köszönhető egyrészt a sport fékbetéteknek, melyek sokkal nagyobb hőmérséklet tartományban garantálják a maximális fékhatást. Másrészt egy sport féktárcsa esetében, egy sokkal nagyobb széntartalmú féktárcsáról beszélünk, ezáltal jobb a hővezetése, de a féktárcsán lévő marások vagy fúrásuk nem csak „díszítés” miatt vannak rajta. Ezeknek a kiképzéseknek az a szerepe, hogy a fékezéskor keletkezett fékport, hőt kivezetik a súrlódó felületek közül. Így minden körülmény között, mindig megfelelő a fékhatás.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Minden általunk forgalmazott EBC féktárcsáról megtalálható egy pontos leírás, ha katalógusok között az EBC autó féktárcsa csoportot választja.

Mit érdemes tudni az EBC sport féktárcsáiról?
Az EBC kínálatában megtalálható szinte minden autómárkához a normál gyárival azonos féktárcsa, viszont a sport fékbetétekhez érdemes sport féktárcsát is választani. Az EBC két komoly sport féktárcsáját kínáljuk Önöknek. Az egyik egy fúrt és mart kivitelű féktárcsa, ezt Turbo Groove néven keressék, a másik csak speciális marásokkal van ellátva ez az USR (sok helyen EBC Black-Dash Disc néven említik) féktárcsa.
A Turbo Groove féktárcsákat az EBC szándékosan nem fúrja át teljesen, mert ezzel küszöböli ki, a fúratok szélénél keletkező repedéseket, ez bármely más gyártó, teljesen átfúrt tárcsáinál tapasztalható. Tudni kell, hogy a Turbo Groove féktárcsa, a teljen szélre kifutó bemarás miatt ill. a plusz furatok miatt hangosabb, mint egy normál féktárcsa. Ezen jelenség kevésbé jelentkezik, az EBC USR tárcsáinál, hisz ott a mart minta nem fut ki teljesen a tárcsa széléig.
 

Tapasztalatok alapján milyen párosítások a legjobbak?
Röviden elmondható, hogy normál féktárcsához mi személy szerint csak a Greenstuff fékbetéteket javasoljuk, ettől csak akkor térünk el, ha maga az EBC gyár is ajánlja a kocsihoz a Redstuff vagy Yellowstuff fékbetéteket. Ilyenkor a kocsi gyári fékrendszere is a sportosabbak közé tartozik, ilyen pl. Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza stb.
Normál féktárcsa esetén a Greenstuff betétekkel is garantálható a jobb fékhatás, a gyári fékrendszerhez képest és eközben a féktárcsa kopása sem lesz drasztikus, a keményebb EBC fékbetét miatt.
Az EBC sport féktárcsáihoz, viszont bármely említett fékbetét választható, de mindig érdemes ezt a vezetési stílusnak megfelelően kiválasztani. Kicsit sportosabb vezetési stílus esetén elegendő a Greenstuff fékbetét, de ha valaki sokkal sportosabban vezet, bátran javasoljuk a Redstuff és Yellowstuff fékbetéteket is, mert visszajelzések alapján tudjuk, hogy már hidegen is jó a súrlódás, de a fékrendszer melegedésével ez egyre jobbá válik.
Viszont szeretnénk itt is jelezni, hogy a maximális súrlódás, fékhatás elérése érdekében fontos a termékek összekoptatása, ami nem azonos (még a Lada korszakból ismert) a fék vasalásával, ezzel csak tönkre tesszük a megvásárolt fékalkatrészeinket.

FONTOS!
Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, minden kedves vásárlónknak, ill. érdeklődőnknek, hogy egy jó fékhez az egyik legfontosabb dolog, a szakszerű felszerelés. Sokan keresnek úgy nálunk féktárcsát, hogy ugye ez nem fog „ütni”. Sajnos, el kell mondanunk, ez legtöbb esetben nem a termék hibájából alakul ki (kivéve: az olcsó silány minőségű termékek), hanem a szakszerűtlen felszerelésből és/vagy az autó megváltozott futómű geometriájából adódik. Erről hamarosan több cikket is felteszünk oldalunkra, de addig is bátran kérdezzen minket, ill. már most is megtalálható egy cikk a Fekmester.hu weboldalán erről a témáról, melyet az angol szakirodalom DTV (Discs Thicness Variation) rövidítéssel emleget, ami változó vastagságú féktárcsát jelent.

Féktárcsa ütés, féktárcsa rezgés


ebc motor fék és kuplung

Mit érdemes tudni az EBC motor fékbetéteiről?
Az EBC Brakes a motorosok számára, kettő fő változatban szállít fékbetétet. Az egyik csoportba az organikus fékbetétek tartoznak, a másik változat a sokkal sportosabb motorozást lehetővé tevő szinter fékbetét. A kedvező ára miatt sokan hajlamosak, a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorokhoz is az organikus fékbetéteket választani, pedig ez roppan veszélyes, hisz a motor fékrendszere nem ehhez az alap fékbetéthez van tervezve. Így mindig az alapján érdemes választani, hogy milyen volt a gyári fékbetét ill. érdemes a 400cm feletti motorokhoz már alapból csak szinter fékbetétet beépíteni.
Az Enduro, MotoCross és ATV/Quad gépekhez az EBC alap fékbetéte a Redstuff grafit fékbetét, mely klasszikus fékérzetet nyújt, ezért kivalló választás utcai használatra. Ezen terep motorokhoz is elérhetők a szinter betétek, melye az EBC termékein beül FA-R Goldstuff jelzéssel találhatók meg. Az EBC gondolt kínálatában a robogósokra is. A robogók esetében az organikus betétek SFA Blackstuff jelzésűek, de természetesen a sportosabban közlekedők is megtalálhatják a számukra megfelelő szinter betéteket SFA-HH Goldstuff jelzéssel.

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on