Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Fék Mechanika alkatrészek kereső

 
  1. 1

    Gyártó

    választás

  2. 2

    Modell

    választás

  3. 3

    Működés

    választás

  4. 4

    Köbcenti

    választás

  5. 5

    Évjárat

    választás

  6. 6

    Márka

    választás

A(z) Fék Mechanika alkatrészek kereső kikereséséhez a következő lépéseket kell követni. A pontos kereséshez kérem menjen végig az összes lépésen! Válassz a lentebbi menüből.
VÁLASSZ A LENTI 24

Fék Mechanika alkatrészek kereső


Az autók, illetve más gépjárművek fékberendezésének feladata az adott gépjármű sebességének hatékony lelassítása, biztonságos megállítása, és például parkoláskor vagy más fontos esetekben a gépjármű álló állapotban való megfelelő rögzítése.
Az úgynevezett üzemifék szerkezetet vagy berendezést a gázpedál bal oldalán lévő fékpedállal hozhatjuk működésbe, míg a rögzítőféket, vagy ismertebb nevén kéziféket kézzel hozzuk működésbe, illetve kapcsoljuk ki.
A lábbal működtetett üzemifék hidraulikus rendszerű, míg a kézifék teljesen mechanikus szerkezet.

A fék mechanikai alkatrészei

A fékberendezés alapvető részei

Az üzemifék rendszerét a biztonság növelése miatt kétkörösre tervezik, így ha az egyik kör el is romolna, a másikkal még teljesen biztonságosan megállíthatjuk az autót.
A fékek főbb részei:

  • csőrendszer
  • fékfolyadék és annak tartályai
  • fékhengerek

A fékek működtetéséhez szükséges csőrendszert hidraulikus fékfolyadékkal töltik fel, melynek belső nyomása bizonyos mértékben változó.
A kétkörös fékberendezésben főfékhengert és abban dugattyúkat találunk, melyek az első és hátsó kerekekhez szabályozottan juttatják el a fékerőt.
A dugattyúk a csőrendszereken keresztül a fékhengerekig juttatják el a féknyomást, itt a folyadék nyomása a fékpofákat hozzányomja a féktárcsákhoz, illetve a fékdobokhoz.
A rögzítőfékek esetében általában fékhuzalon keresztül blokkolhatók a féktárcsák, vagy fékdobok. A legtöbb esetben a hátsó tengelyen lévő két kereket rögzítik.

FékcsövekFékmunkahengerFékfolyadék tartály


A kerekekhez kapcsolódó mechanikus fékszerkezetek


Az autók kerekeit fékpofával ellátott tárcsafékekkel, vagy - egyre ritkább esetben - dobfékekkel fékezik.
A fékdob maga acélöntvény, belül sima, kívül pedig bordázott, ami a hűtését segíti elő. Karbantartva, 15 ezer kilométerenkénti ellenőrzéssel 150 000 kilométert is kibírnak. A fékdobokhoz fékpofa készletet, két darabot alkalmaznak, ezek a leginkább kopó alkatrészek a fékbetétek mellett.
A féktárcsák hatékonyságukban jobbak a dobfékeknél, viszont élettartamuk jóval kisebb, a legtöbb esetben a 100 ezer kilométert meg sem közelíti. A féktárcsákra szorulnak rá fékezéskor a fékbetétek, melyek a féktárcsáknál hamarabb elkopó alkatrészek. A fékbetétekhez a korszerűbb modelleknél fékkopás visszajelző is tartozik.

FéktárcsaFékbetétFékpofa


Egyéb mechanikai fék alkatrészek


Az automatikus utánállítás teszi lehetővé, hogy a fékpofák minden pillanatban mindig ugyanolyan távolságra legyenek a féktárcsáktól.
A fékpofa rugók a fékbetéteket húzzák vissza a fékdobtól, amikor a fékhatás megszűnik. A kézifékkar behúzásával rögzítjük az autót álló helyzetben.
A féknyereg vezető csavar a féknyereg megvezetésére szolgál, ehhez gumi és műanyag alkatrészek is csatlakoznak.
Féknyereg dugattyú a fékmunkahengerben mozgó alkatrész, ez szorítja rá a fékbetéteket a forgó féktárcsákra, mindezeket az úgynevezett féknyereg fogja össze, illetve ehhez rögzül az összes előbb említett alkatrész.
Nagyteljesítményű fékbetétek is vásárolhatók, persze ezek leginkább nagy teljesítményű autókhoz, sportkocsikhoz, luxusautókhoz érdemes beszerelni, de aki szereti a sportos vezetést annak is megérheti a nagyobb biztonság.

Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on