Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
Gyártó választás -

Fékbetét első keresés

<< Vissza
  1. 1

    Gyártó

    választás

  2. 2

    Modell

    választás

  3. 3

    Működés

    választás

  4. 4

    Köbcenti

    választás

  5. 5

    Évjárat

    választás

  6. 6

    Márka

    választás

A(z) Fékbetét első kikereséséhez a következő lépéseket kell követni. A pontos kereséshez kérem menjen végig az összes lépésen! Válassz a lentebbi menüből.
VÁLASSZ A LENTI 47 GYÁRTÓ KÖZÜL

Top 10 Termék az Első fékbetét kategóriában

Legnépszerűbb termékeink a Első fékbetét kategóriában. Itt talál egy áttekintést Első fékbetét cserealkatrészeinkről, melyek beszerezhetők csaknem minden autótipushoz, különböző gyártóktól.
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
VALEO Első fékbetét
Cikkszám::
301505 @6

Br. kedv. ár:
9 910 HUF
Br. kisker ár:
15 735 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
FERODO Első fékbetét
Cikkszám::
FDB1300 @7

Br. kedv. ár:
9 250 HUF
Br. kisker ár:
15 415 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
LPR Első fékbetét
Cikkszám::
05P884_LPR @7

Br. kedv. ár:
6 475 HUF
Br. kisker ár:
10 795 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
GeParts Első fékbetét
Cikkszám::
ADN142136 @14

Br. kedv. ár:
14 270 HUF
Br. kisker ár:
20 385 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
FERODO Első fékbetét
Cikkszám::
FDB1049 @7

Br. kedv. ár:
11 470 HUF
Br. kisker ár:
19 115 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
A.B.S. Első fékbetét
Cikkszám::
ABS 37346 @14

Br. kedv. ár:
16 005 HUF
Br. kisker ár:
23 890 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
FERODO Első fékbetét
Cikkszám::
FDB1103 @7

Br. kedv. ár:
12 220 HUF
Br. kisker ár:
20 370 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
BLUE PRINT Első fékbetét
Cikkszám::
ADG04205_BLP @7

Br. kedv. ár:
5 330 HUF
Br. kisker ár:
7 615 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
A.B.S. Első fékbetét
Cikkszám::
ABS 37160 @14

Br. kedv. ár:
10 595 HUF
Br. kisker ár:
15 815 HUF
Első fékbetét
Cikk megjegyzés::
DELPHI Első fékbetét
Cikkszám::
LP2050 @6

Br. kedv. ár:
8 720 HUF
Br. kisker ár:
13 215 HUF
Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

FÉKBETÉT

A fékbetét anyaga nagy súrlódási erőket kelt és meggátolja a berágódást. A fékbetétekre ezt az anyagot általában ragasztással viszik fel, de egy sport betétek esetében szegecseléssel.

Általában szerves fékbetéteket alkalmaznak, de nagy igénybevétel esetén szinterelt fékbetéteket is. A szerves anyagú fékbetétek gyártásakor ásványi, fémes, kerámia vagy szerves anyagú, porszerű vagy szálas súrlódóanyagokat kötnek meg töltőanyagokkal, pl. vas-oxiddal, és síkosítóanyagokkal, pl. kokszport szerves kötőanyagokkal, pl. műgyantával. A régebben használt azbeszt súrlódóanyag ártalmas az egészségre, ezért helyette manapság a következőket használják:
- szerves szálak, pl. szén- és aramidszálak
- fémszálak, pl. fémszövet
- szervetlen szálasanyagok, pl. üvegszálak

FékbetétFékbetétFékbetét


A fékbetét elhasználódása nem léphet túl egy bizonyos határt. A fékbetét fém lapja semmiképpen sem érintkezhet a féktárcsával, hiszen ez a féktárcsa sérüléséhez vezetne. Legtöbb fékbetétet ellátnak akusztikus kopásjelzővel, vagy már az újabb típusokat elektronikus kopásjelzővel, hogy figyelmeztessék az autótulajdonost, hogy a fékbetét cseréje szükségessé vált.

Néhány tipikus fékbetét hiba:

1)
A fékbetét súrlodó felületén a féktárcsa anyagából származó fémes bemaródások láthatók.

Jelenség általános oka:
A féktárcsát hirtelen erős vízsugár érte, amely nagy hőmérséklet csökkenéshez vezetett és jelentősen csökkentette annak hőmérsékletét. Ez a féktárcsa felületén nagy feszültséget okoz, ami külső felület felpattogzását eredményezi. Ezek a fémlemezkék láthatók később a fékbetét felületébe ágyazódva. A jelenség erősödik a gyakori, rövid ideig tartó intenzív fékezések alkalmából, valamint, ha féktárcsa túlzott tengely irányú excentritást mutat, vagy ha a féktárcsa a munkafelületének rétegvastagsága helyenként jelentősen eltérő.

Megoldás:
Ha a fékbetétet ilyen jellegű károsodását más rendellenes jelenségek is kísérik, ami adódhat pl. a féktárcsa sérüléséből is, akkor ajánlott a féktárcsa és a fékbetét cseréje.

2)
A fékbetét fémrésze a vaslap látható eldeformálódást szenved.

Jelenség általános oka:
A fékbetét a féknyereggel együtt mozog annak rögzítő csapjain a biztosító rugós lemezek gátolják a fékbetét szabad mozgását. A „szerelő” nem ellenőrizte beszereléskor és annak ellenére, hogy előírás szerint a fékbetétnek szabad mozgást kellene hagyni, beszerelte ezeket a biztosító lemezeket.

Megoldás:
Feltétlen cserélni kell a fékbetétek mindkét keréknél, valamint pontosan meg kell határozni a fékbetét vaslap deformításának az okait. Ajánlatos féktárcsa ellenőrzése is.

3)
A fékbetét súrlódó felületének anyaga egyenetlenül ferdére kopott.

Jelenség általános oka:
- a fékbetét nem tud szabadon mozogni a féknyereg vezető sínjein.
- sérült a féknyereg, görbe a féknyereg tartó, elgörbült rögzítők, vagy rugós biztosító lemezek.
- több munkahengeres féknyereg esetén, megszorult fékdugattyú.

Megoldás:
Meg kell állapítani. és el kell hárítani a fékbetét ferde kopásának az okait. Amennyiben a fékbetét rugós biztosító lemezeivel kapcsolatban kétségek merülnek fel, akkor azokat ki kell cserélni. A ferdekopás okainak elhárítása után ki kell cserélni a fékbetéteket is.

4)
A fékbetét féktárcsával érintkező felülete részlegesen, vagy teljesen elszenesedett, esetleg fehér, világos barna, vagy szürkésbarna elszíneződés látható rajta.

Jelenség általános oka:
A fékbetét túlmelegedett és ennek következtében a betét anyagában található gyanta részben kiégett belőle. A fékbetét túlmelegedése az alábbiak miatt következhet be :
- a fékbetét szabad mozgása nem biztosított a féknyereg vezető sínjein/csapjain
- a fék hidraulikus dugattyúja nem tér vissza megfelelően az alaphelyzetbe
- a fék túl hosszú ideig történő használata, pl. lejtőkön, szerpentinen
- gyakori fékezések, legfőképpen nagy sebességről történő fékezéseknél
- a fék kihűlését egyéb körülmények akadályozzák, pl. nem megfelelő konstrukciójú

Megoldás:
Ellenőrizni kell, hogy a fékbetétek túlmelegedését mi okozza, a féknyereg meghibásodása, vagy sérülése, esetleg egyéb műszaki körülmény. Ha a fékbetéteken egyértelműen látható égési nyomokat lehet felfedezni, akkor azokat ajánlatos kicserélni. Viszont, ha a járművet sportolási célokra használják, akkor mérlegelni kell a sport fékrendszerek alkalmazását.

5)
A fékbetét felső vékony rétegének anyagstruktúrája megváltozott, üveg kemény lett és repedezett.

Jelenség általános oka:
A hiba oka a fékek túlmelegedése, a rövid ideig tartó erős fékezések alkalmával jön létre főként, ha gyakran ismétlődik.

Megoldás:
Megfelelő fékhasználat mellett a fékbetétek üveges felülete lekopik, de erős elüvegesedés esetén csere szükséges.

6)
Ugyanazon kerekek külső és belső fékbetétei eltérő mértékben kopnak, egyik kevésbé, mint a másik. Érdemes összehasonlítani egy másik kerék fékbetéteivel.

Jelenség általános oka:
- a fékbetét szabad mozgása a nem biztosított a féknyeregben, vagy a fék hidraulikus dugattyúja nem megfelelően tér vissza alaphelyzetbe és ez okozza egy, vagy fékbetét állandó súrlódását a féktárcsához.
- a nehezen működő fék munkahenger dugattyú, főként alacsony féknyomásnál nem
mozdul a fékdugattyú.
- a tény, hogy egy fékbetét túlzottan elkopott, vagy éppen alig kopott, attól is függ,
hogy féknyereg „merev”, vagy „csúszó” kivitelű.

Megoldás:
Minden keréknél külön ellenőrizni kell a fékbetétek megfelelő, szabad mozgását a féknyeregben, illetve ellenőrizni kell a fékmunkahengerek helyes működését, hogy nincs-e valamelyik dugattyú beragadva. Ha valamelyik fékbetét vastagsága már közel jár a megengedett legvékonyabbhoz, akkor ki kell cserélni őket.

FékbetétFékbetétFékbetét
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on