Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

FÉKTÁRCSA

A féktárcsa feladata a mozgó gépjármű fékezése, lassítása, megállítása. A gépjárművek első tengelyét szinte kizárólag féktárcsával szerelik, de mivel a féktárcsa jobb fékhatást eredményez, ezért manapság legtöbb autót elől és hátul is féktárcsával szerelnek.


A féktárcsa általában fazék alakú, öntöttvasból vagy acélöntvényből készül. A fazékrészben, a hátsó tengely esetében legtöbbször a rögzítőféket helyezik el. Ez első féktárcsák mindegyike tömörtárcsa volt, de mostanra már szinte mindegyik úgynevezett belső szellőzésű. Ezekben sugárirányú légcsatornák vannak, amelyek kialakítása következtében forgás közben ventilátorhatás lép fel, és ez jobb szelőzést biztosít. Különösen nagy igénybevétel esetén, a fékfelületen is vannak további furatok. Így fékezés közben hőmérséklete kicsi marad, és fékezés után gyorsan lehűl. A furatok hatására a por és egyéb más szennyeződések is gyorsabban eltávoznak.

FéktárcsaFéktárcsaFéktárcsa


Néhány tanács a féktárcsához
1) cseréjük csak is párban történhet meg mindegyik tengelyen
2) ne tisztítsa meg a bevonattal rendelkező féktárcsákat
3) a bevonat nélküli féktárcsa esetében teljesen távolítsa el a korrózióvédő réteget egy megfelelő tisztítószerrel (féktisztító spray)
4) a karima külső-belső felületének tisztának, sorjázottnak és sérülésmentesnek kell lennie
5) a szellőző féktárcsák esetében tartsa be a forgási irányt, ne távolítsa el a kiegyenlítő kapcsokat
6) a problémás gépjárművek esetében a féktárcsát az előírt megszorítási nyomatékkal kell rögzíteni

Néhány tipikus féktárcsa hiba:

1)
Fékbetétek egyenetlen kopása. Nagymértékű kopás egy betéten, mellette minimális kopás az ellentétes oldalon.

Féktárcsa

Jelenség általános oka:
Féknyereg beragadása. Egyik fékbetét folyamatosan érintkezik a féktárcsával, ami miatt a betét az acél hátlapig lekopik. A tárcsának a tartólemezzel érintkező felülete erősen kopik, míg a féktárcsa másik oldala és a másik betét gyakorlatilag új marad.

Megoldás:
A féknyerget ellenőrizni kell, és ki kell cserélni vagy meg kell javítani. Szükség esetén cserélje ki a fékbetéteket és féktárcsákat

2)
Hornyok a tárcsán

Féktárcsa

Jelenség általános oka:
A mély hornyokat a betétek és a tárcsa közötti laza, koptató hatású szemcsék okozzák. Az idegen törmelék kívülről (út, por, víz), vagy rosszul elkevert súrlódó anyagból jut be a fékrendszerbe.

Megoldás:
Cserélje ki a féktárcsákat és betéteket.

3)
Tárcsa felületének szennyezettsége, csillogó vagy sötét foltok.

Féktárcsa

Jelenség általános oka:
Súrlódó anyag lerakódása került át a féktárcsa felületére. Ez általában akkor következik be, amikor rossz minőségű fékbetéteket szerelnek be.

Megoldás:
Csak jó minőségű fékbetéteket szereljen be, ahol a súrlódó anyag megfelel a jármű gyártó előírásainak.

4)
Fékezési felületek egyenetlen kopása. Kék foltok a fékezési felület központjában. Esetleg megjelenő repedések.

Féktárcsa

Jelenség általános oka:
A féknyereg és/vagy a betétek helytelen felszerelése miatt a betétek a tárcsára különböző szögben állhatnak, és az egyes oldalak eltérő mértékben kopnak. A kék foltokat súlyos helyi túlhevülés okozza azokon a helyeken, ahol súrlódásos érintkezés lép fel.

Megoldás:
Ellenőrizze, és szükség esetén javítsa meg a féknyerget. Cserélje ki a betéteket, ellenőrizve, hogy a típus és az alak megfelel az alkalmazásnak.

5)
Radikális törések vagy kék foltok a szellőzőnyílásoknál.

Féktárcsa

Jelenség általános oka:
A kék foltok a növekedő repedések jelei. Ezeket a felület fémszerkezetének megváltozása eredményezi, ami miatt az kemény és rideg lesz. Ez tipikus fékek normál tervezett terhelését meghaladó túlterhelése esetén. Ezt eredményezheti intenzív vagy szokatlan fékezés - például agresszív vezetési stílus-, vagy túlzott terhelés.

Megoldás:
Cserélje ki a tárcsákat, kerülje a fék durva használatát, és használja hatékonyabban a motor/kipufogó fékét.


FéktárcsaFéktárcsaFéktárcsa


Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
Hogyan, és mikor cseréljük a féktárcsákat?
Tárcsafékek
Tárcsafékek - 2. rész



Néhány a féktárcsa szerelési tanács:
- kizárólag szakszervizben végeztesse a fékalkatrészek cseréjét.
- beépítés előtt győződjön róla, hogy az ön által vásárolt alkatrész 100%-ban megegyezik az autóból kiszerelt alkatrésszel.
- beépítésnél ügyelni kell: a felületek tisztaságára, a fékbetét és a féktárcsa távolságára, a pontos rögzítésre.
- fékalkatrészek cseréje után fékpróbát kell végezni!



Cégünk által forgalmazott féktárcsa márkák:
ATE, EBC, BREMBO, TEXTAR, FERODO, DELPHI, ZIMMERMANN, ROADHOUSE, REMSA, LPR, NIPPARTS, BLUE PRINT, JAKOPARTS, JAPANPARTS




Ezt a termékünket keresse webáruházunkban itt:
Féktárcsa

Kapcsolódó termék
Első fékbetét
Hátsó fékbetét
Hátsó fékpofa
Fékdob
Féknyereg
Fékmunkahenger
Főfékhenger
Fékerőszabályzó
Első fékcső
Hátsó fékcső

Szerző: László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on