Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?


AZ EBC FÉKBETÉTEK ÉS FÉKTÁRCSÁK BEKOPTATÁSA

Az első 100 mérföldön, csak minimális nyomással használjuk városi 30-50mph sebesség között. A fékeket nagyon keménynek, és érzékenynek érezzük majd, de ilyenkor CSAK a fék külső bevonata (piros rész) kopik le, ami abnormális magas fokú súrlódási érzetet ad.

Vezessük a következő 250 mérföldet úgy, hogy kissé növeljük a féknyomást, és terheljük a féket, KIVÉVE, abban az esetben, ha vészfékezésre van szükség, mert akkor olyan erővel fékezzünk, ahogyan szükséges.

Tisztítsuk le a kerekeket, a fékportól és ezzel készen is vagyunk a fékek összehangolásával.

Keressünk egy teljes szélességű kapcsolatot a fékbetét teljes mélységét tekintve, ami féktárcsa külső peremétől a belsőig tart, és ha nem teljesül, tegyünk meg további 100-200 mérföldet egyenletes vezetéssel. Ha látható kékes sáv vagy kékes folt van a féktárcsa felületén az helytelen érintkezésre utalhat. Amíg ez a sáv a féktárcsa külsejétől a belsejéig valahol jelen van, addig a fékbetét NEM teljesen helyezkedett el, vagyis kopott össze a féktárcsával. Mikor beszereltetünk új féktárcsákat, egy keskeny szélességű kékes sávozás előfordulása elég valószínű, ami az új termékek nem pontos érintkezésének köszönhető, és NEM garanciális probléma vagy ok, és nem szükséges, hogy eltávolítsuk vagy felülvizsgáljuk a féktárcsát. Sok autóban EGYDUGATTYÚS FÉKNYERGEK vannak, és ezek hajlamosak deformitásra, ennek okán rossz súrlódási kapcsolat jön létre a korábban leírt sávban, ez a jelenség a kezdettől akár 1000 mérföldig is működhet így.

Miután a teljes sávszélességben elértük a súrlódási kontaktot, a továbbiakban tízszer lassítsunk le 60mph-tól 10mph-ra egymás utáni sorrendben, így kísérletezve, hogy minél forróbbak legyenek a fékek. Néha megesik, hogy érzünk egy kis mennyiségű füstöt, mialatt a fékbetét eléri az utolsó állomást a felhevítésben. Azután menjünk egy mérföldet, hagyjuk, hogy lehűljenek a tárcsák. Ne fékezzük le a járművet, és ne parkoljunk le a rendkívül forró fékkel. Meg kell próbálnunk lehűteni a féktárcsákat 60-80 Celsius fok alá, mielőtt leparkolunk.

Mikor leparkoltunk, hagyjuk lehűlni a fékeket, egészen addig a pontig, amíg azok megérinthetők lesznek. Mielőtt hozzáérünk a féktárcsákhoz, csepegtessünk rá néhány apró csepp vizet, hogy megállapítsuk a hőmérsékletét, ezáltal elkerüljük az ujjaink megégetését. Ha a vízcseppek hatására „hiss”-t tapasztalunk, túl hamar parkoltunk le, ezért lassan tovább kell vezetnünk, hogy hagyjuk tovább hűlni a fékeket.

AZ EBC FÉKBETÉTEK ÉS FÉKTÁRCSÁK BEKOPTATÁSA


AZ ÚJ FÉKTÁRCSÁKAT TOVÁBB TART BEKOPTATNI

Az új fékbetéteket teljesen bejáratni, megfelelő állapotú kopott féktárcsához csak 200-300 mérföldet vesz igénybe, de mikor új féktárcsákat helyezünk fel, a bejáratási idő, azaz hogy megvalósuljon a kapcsolat a külső peremtől a belsőig akár 800-1000 mérföld hosszan is tarthat, ami annak köszönhető, hogy szükség van az extra alkatrész összehangolására a járművel. Egyszerűbben, ha még újak a féktárcsáid, Pro Cut esztergálással hozzáilleszthető a járműhöz. Ez a művelet csak mikronokat távolít el az új tárcsák anyagából, és csökken a bejáratási idő, 75%-ára annak az időnek, ameddig kéne tartania, így jobb féket kapjunk gyorsabban, elkerülve forrósodást, és a betét üvegesedését.

ROSSZUL KOPOTT FÉKTÁRCSÁK, AMIKET BEJÁRATTAK

Amikor a féktárcsáknak nagyobb, mint 0,5mm –es a válla a külső peremnél, vagy mélyedés van a fékezési felület közepében, ekkor a bejáratás akár 2000 mérföldig is eltarthat, és emiatt biztos zajos, tompa lesz a fék, rázni fog, valamint megég a fékbetét. A féktárcsák TÖNKRETESZIK a fékbetéteket. A rossz állapotú féktárcsára vezethető vissza, az esetek 95%-ban a fék tompulása és zajossága, ebben az esetben a fékbetétek csak a külső és a belső peremen érintkeznek a féktárcsával, és így nincs lehetőség a tényleges fékerő átvitelére.

Megoldás erre csak az új féktárcsa felszerelése, vagy a Pro Cut fékesztergálással a féktárcsa kiegyenesítése.




Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on