Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Tárcsafékek


A tárcsafékek körülbelül 60 éve vannak jelen, eltérő formákkal. A növekvő sebességű járművek eredményeképpen jött létre, mivel rövidebb féktávolságra, és jobb útbiztonságra volt szükség.

Számos különbség van a tárcsafék, és a korábbi hasonmása, a dobfék között.

Tárcsafékek


Először is a tárcsafék általában könnyebb, ami a jármű teljes tömege szempontjából nagyon fontos az autó- és kamion építőknek. A nehéz kamionokon megtakarított súly, akár fél tonna is lehet, ha a nagyon nehéz öntöttvas fékdobokat, sokkal könnyebb féktárcsákra cseréljük. Ezzel lényegesen növelni tudjuk a hasznos terhet.
A tárcsafékek sokkal jobban vannak hűtve, mint a dobfékek, egyszerűen, mert nyitottak, nincsenek körülhatárolva és a levegő tudja hűteni.

A nyomás, amin a hidraulikus tárcsafékek működnek, sokkal magasabb, a dobfékeknél, amik gyakran mechanikusan vezéreltek, azaz tele vannak mozgó alkatrészekkel, az pedig kopással jár, ezáltal csökken a hatékonyságuk.

A tárcsafékekkel, mint egy másik lehetőséggel, nagyobb fékhatás érhető el. A tárcsafékeket könnyebb javítani, mint a dobfékeket, ahol az alkatrészeket csak a kerék leszerelése után látjuk. A tárcsaféket sokkal egyszerűbb karbantartani, mert a kopóalkatrészek anélkül láthatók, hogy szétszerelnénk a féket.

Azt kell, hogy mondjuk a dobfék technológiája idejemúlt, miután megjelent a tárcsafék, ugyanis minimális, vagy semmi fejlesztés nem történt a súrlódó betéten és az azt működtető fékpofán.
A modern autókon, most jellemzően elöl, és hátul is tárcsafék van, a fent említett okoknak köszönhetően, a pótalkatrészeikben pedig hatalmas üzlet van.



Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on