Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

VERÉRMŰSZÍJ CSERE, VEZÉRMŰSZÍJ, VEZÉRMŰSZÍJ KÉSZLET

Mi a vezérműszíj, miért is kell az autóba?

A főtengely által hajtott vezérműszíj hajtja a vezérműtengelyt, amely a szelepek nyitását és zárását vezérli, ezzel pedig lehetővé teszi a motor működését. Elsősorban a főtengelyt és a vezérműtengelyt köti össze, de a dízel motoroknál a befecskendezőszivattyút is a vezérműszíj hajtja. A vezérműszíj megfeszítésére szolgál a feszítőgörgő és sok esetben egy vagy több vezetőgörgő is része a vezérlésnek. A mai korszerű motoroknál, szinte mindig a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is. A vezérműszíj egy fejlett technológiájú kompozit, üvegszálból és kevlárból készül, külsejét vászonburkolat fedi. Magas hőállóságán kívül a vezérműszíj kidolgozása révén lehetővé teszi a nyomaték illetve a befecskendezési nyomaték okozta rezgések elnyelését. A speciális kezelések révén a kopás hatásai korlátozhatók és a szíj ellenálló az olyan agresszív szennyeződésekkel szemben is, mint az olaj, üzemanyag vagy hűtőfolyadék kilökődés.

Miért kell vezérműszíjat cserélni?

A vezérműszíj elhasználódása a gépjármű üzemzavarához vezet, mely akár a motor sérülését is okozhatja. Kicserélni azért kell, mert az anyaga elfárad és elszakadhat. Szakadásnál nagyon komoly anyagi károk keletkeznek az autó motorjában. Dugattyú törés, szelep törés, szelep görbülés, hengerfej sérülés, extrém esetben akár motorblokk törés is lehet. Ennek javítása többszörösen is túlszárnyalja egy teljes vezérléscsere összegét. (vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, vízpumpa) Az autó szervizkönyvének a cserére vonatkozó ajánlásait tehát feltétlenül be kell tartani! Mindig érdemes tájékozódni a szervizkönyvből, mert minden autónál más-más kilométer megtétele után szükséges kicserélni a vezérműszíjat és a hozzá tartozó alkatrészeket.

Kell-e vezérműszíjat cserélni 5 év után?

Az előbbi kérdést, rengetegen felteszik nekünk, így szeretnék most erre itt válaszolni. Én tudom, hogy sokan szemrevételezéssel ellenőrzik a vezérműszíj és a görgők állapotát, de megítélésem szerint ez nem elegendő. Hisz egy autóval akár megyünk akár nem, az alkatrészei ugyan úgy öregednek. Az olyan alkatrészeknél mit a vezérműszíj, az öregedést nem lehet így észrevenni. Természetesen, ha használjuk az autót, akkor már sokkal jobban látszódik a vezérműszíj elhasználódása. Apró repedések vehetők észre a vezérműszíjon, a fogak is kopottabbak, ilyenkor a csere teljesen egyértelmű. Mindamellett én saját lelkem megnyugtatására 5-6 év után javaslom a vezérműszíj cseréjét, még akkor is ha az autóval ez idő alatt csak pár tízezer kilométer mentek összesen.

Vezérműszíj cseréje esetén, szükséges a görgők és a vízpumpa cseréje is?

Vezérműszíj cseréjekor a gyárak 90%-a a vezető- és feszítőgörgő cseréjét is előírja. Ez drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. A görgőcsere elmulasztása enyhébb esetben csak a motor zajszintjének növekedésével jár, a kopott csapágy zúg - nehéz a hangot azonosítani, ugyanis generátorcsapágy és a vízpumpacsapágy is hasonlóan zúg - továbbá a hang folyamatosan erősödik, nem váratlanul szólal meg, így a használó füle hozzászokik a zajhoz. Egy komolyabban kopott görgő azonban megragadhat, a beállt görgő pedig intenzíven koptatja a szíjat. A megragadt görgő okozza a vezérműszíj szakadások legtöbbjét, a másik ok természetesen ha nem megfelelően van megfeszítve a vezérműszíj. Több autótípusnál a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja........érdemes - állapottól függetlenül - a vízpumpát is kicserélni, ugyanis a csapágyhibás, öreg, váratlanul beálló vízpumpa elszakíthatja a vezérműszíjat. A réginél feszesebb új szíj egy-két hét használat alatt tönkreteheti az öreg vízpumpát. Én mindenkinek azt javaslom, ha a vízpumpa része a vezérlésnek, vagyis a vízpumpát maga a vezérműszíj hajtja, akkor erősen ajánlom, hogy cserélje ki a vezérműszíjjal együtt. Tudom, hogy nem törvényszerű a vízpumpa meghibásodásai ilyenkor, de a tapasztalat azt mondja, hogy legtöbbször ez megtörténik kevés kilométer megtétele után.

Milyen vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket érdemes választani?

Sajnos, a mai világban tudom, hogy itt mindig is a pénztárca dönt, de szeretnék segíteni egy pár szóval ennek a döntésnek a meghozatalához. Három nagy és neves vezérműszíj és vezérműszíj készlet gyártó van a piacon: GATES, CONTITECH, SKF. Én személy szerint nem tudok köztük különbséget tenni, inkább mindig az ár alapján teszek a három közül egy javaslatot. Mindegyik gyári beszállító, de sok szerelő az egyiket, mások meg a másikat javasolják, de ez szerintem csak megszokás kérdése. Én szívesen ajánlom még a DAYCO, RUVILLE, FEBI, NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, BOSCH vezérműszíjakat és vezérműszíj készleteket. A vezémuszíj görgőibol három nagy márka van INA, RUVILLE, SKF, de itt is léteznek olyan kevésbé neves márkák, melyeket szívesen ajánlunk NIPPARTS, JAKOPARTS, JAPANPARTS, GMB, NTN, OYODO, FEBI, QH.

ContiTech vezérműszíj készlet
Ha ContiTech vezérműszíjat használja, kiváló gyári beszállítói minőségű terméket választott. Vezérműszíj készleteink minőségének garantálása érdekében kizárólag olyan feszítő- és vezetőgörgőket forgalmazunk, amelyeket piacvezető autógyárak beszállítói készítenek. Az erőátviteli-rendszer ezen illeszkedő alkatrészei gondoskodnak a vezérműszíj megfelelő feszességéről, vezetéséről és a garantált erőátvitelről.
CONTI SYNCHROBELT KIT
Alkalmazási területtől függően ez a termék egyetlen csomagban tartalmazza a vezérműszíjat, a feszítőgörgőket és/vagy a vezetőgőrgőket.
A szíjhoz kapcsolódó alkatrészek vezérműszíjjal együtt történő cseréje megbízhatóbbá teszi a motor működését, így növeli a jármű és a vezető menetbiztonságát.
Fő a biztonság!
A korszerű motorokban a vezérműszíj és az ahoz kapcsolódó hajtáselemek jelentős igénybevételnek kitett alkatrészek. A magas fordulatszám és a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok számottevően befolyásolják az egyes alkatrészek - például a görgőcsapágyak - működését. A fémek felszíne alatt megkezdődött repedések túlmelegedést, ez a futógyűrűk futófelületének fokozott kopását, az pedig akár a görgők és a futófelület összehegedését is maga után vonhatja. Ez természetesen rendellenesen túlterheli a hajtószíjat. Ha a motor működése közben a vezérműszíj elszakad, általában igen jelentős további sérülések keletkeznek, akár teljesen tönkre is mehet a motor. Ezért az előírt időben fokozottan ajánlott tartozékaival együtt kicserélni a vezérműszíjat. A biztonság mindenek előtt!
A vezérműszíjak kikereséséhez használja a vezérműszíj katalógusunkat. Ha teljes vezérlés csere előtt áll, javasoljuk, hogy komplett vezérműszíj készletet válasszon, mert a készletek a szereléshez szükséges összes tartozékot tartalmazzák. A vezérműszíj készletek kikereséséhez használja a vezérmûszíj készlet katalógusunkat..
Szerzo: László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on