Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Várj egy percet mielőtt kilépsz!

FOGADD EL EZT A 3000 FT ÉRTÉKŰ KUPONT

Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről


Pár tény, amiről szükséges tudnunk, hogy milyen a vezetési szokásainkhoz leginkább megfelelő fék.

ANYAGOK, ELŐNYEIK, ÉSZREVÉTELEK
A korábbi évek alatt, a fékek anyagai meglehetősen javultak, megjelentek a high tech anyagok, mint a Dupont Kevlár és a Kerámia. Ezek az új korszak szálas anyagai, melyek előnyösebbek a közönséges félig-fém betétekhez képest, ugyanis kisebb százalékban fordul elő az anyagukban fémszál, ami nagyobb tényleges fékező erőt ad. A félig-fém fékbetétek akár 50% acélszálat is tartalmaznak. Igaz, hogy az acélszálak jobb tapadást adnak, de ez nem ellensúlyozza a tompulást, és a féktárcsa vagy a fékbetét elhasználódását okozza, szinte azonos gyorsasággal. A Kevlár, vagy az Aramid szálak, ahogy általában tudjuk, 6-szor erősebb mint az acél, éppen ezért kevesebbet használunk belőle.

Amikor megnézzük a korábbi fékbetéteket, olyat keresünk, ahol egyensúlyban van egymással a teljesítmény, az élettartam, a fogyasztói ár, és a féktárcsa károsodása. Több alkalommal, az autósok kevesebb fékporral járó betéteket kérnek, néhány fékbetétnek több, míg van, amelyiknek kevesebb sikere van ezen a területen. Széleskörű kutatások kimutatták, hogy lehetetlen elérni azt, hogy a fékpor értéke nulla legyen. A fékpor tulajdonképpen legalább 90%-ban a féktárcsa anyagából áll, aminek a mennyisége attól függ, hogy mennyire használjuk el a féktárcsákat. Ha a betétben található koptató elemek minimális mennyiségűek, akkor csak egy kevés fékpor fog keletkezni. A félig -fém betéteknek, kb. 50%-os acélszál tartalma van, ez általában jobban koptatja a féktárcsákat, ezért kétségkívül több fékpor keletkezik, mint egy Aramid (Kevlár vagy hasonló) szálas betétnél. Az egyedüli előnye az acélszálas fékbetétnek, hogy olcsó.

A sofőrök általában ugyanazt a hibát követik el, mikor fékbetétet keresnek, ez a „Nagyobb jobb” szindróma. Ne használjunk versenyzéshez való fékbetéteket normál, utcai használatra, és ne szereljünk fel nagy teherbírású fékeket, kisebb kisteherautóra, mert nem a kívánt teljesítményt fogjuk kapni. Néhány fékbetét korlátozott időtartamú versenykörülményekre lett tervezve, de néhány viszont hosszabb időtartamra. Más fékbetétek tervezését az utcai használat inspirálta, ahol a prémium kocsik tulajdonosai olyan fékbetétet akartak, ami kevesebb fékporral jár.


Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Zaj a hátsó féknél

László István - Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on