Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
A KETTŐSTÖMEGŰ LENDKERÉK ELLENSÉGEI

Mi öli meg a kettőstömegű lendkereket?


Sokan ismerik a kettőstömegű lendkerék fogalmát, azonban nem sokan használják okosan. Pedig érdemes külön figyelmet fordítani rá, mivel a csere drága mulatság szokott lenni. Sajnos még a rendszeres műszaki vizsgálatok mellett is megesik, hogy a lendkerékkel együtt a kuplung is kárba vész, így a probléma hatványozódni szokott. Ráadásul szerelési hibák is elő szoktak fordulni, viszont sokkal gyakoribb a használat miatt kerülünk vele a szervizbe. Nem csoda, hogy egyre több vezető kérdezi meg magától, hogy minek kellett az autóba egyáltalán beszerelni olyan alkatrészt, ami mindig tönkremegy.

Régen nem volt rá szükség, mivel a kisebb teljesítményű motorok kevésbé rezegtek, és az utas és a többi alkatrész számára is elviselhető volt. Azonban fokozatos jelentek meg a gyorsabb és erősebb járgányok, amik a fogyasztás mellett nagyobb rezonanciával is járnak. Az emberek igénye nem változott, még most is azt akarják, hogy a bivalyerős motor halkan és rezzenéstelenül közlekedjen. Ezért született meg a kettőstömegű lendkerék, hogy az ellenállási rugóval kényelmessé és hangtalanná tegye az utazásainkat.

Kettőstömegű lendkerékKettőstömegű lendkerékKettőstömegű lendkerék


A kettőstömegű lendkerék ellenségei


Az alkatrész lényege, hogy a motor főtengelyére egy összetett szerkezet kerül, ami megfelelő rezgéscsillapítást ad. Ezt régen maga a kuplung látta el, viszont a mai teljesítmények mellett ez aligha lehetséges. Sajnos 100.000 kilométer felett már számolni kell a cserével, ami nem szokott olcsó mulatság lenni, a legtöbb autós retteg tőle.

Ha ügyesek vagyunk, akkor tudjuk kicsit húzni az élettartamot, viszont ehhez meg kell ismerünk azokat a mozdulatokat, ami megöli a lendkereket.

  • A kettőstömegű lendkerék rezgéscsillapító, így a túlzott rezonancia az egyik ellensége. Ha idő előtt jelentkezik a halál, akkor általában három okot szoktak a háttérben keresni. Ez lehet gyártási hiba, másik alkatrész hibája, vagy a vezetési stílus.
  • Egy másik hibás alkatrész is gyakran áll a hiba hátterében. Tudnunk kell, hogy a lendkereket nem vezetés közben éri a legnagyobb terhelés, hanem akkor, amikor elindítjuk az autót. Ha az önindító nem gyárilag előírt, akkor a motor sokkal nagyobb fordulatszámon fog felbőgni, így a lendkereket is terheli.
  • Ugyanakkor apró hiba is okozhat komoly komplikációkat, például az elkoszolódott vagy az elkopott porlasztócsúcs, vagy a PD befecskendező, ami ilyen esetekben egyenetlenül működik.
  • Soha nem szabad megfeledkezni a vezetési stílusról sem, mivel ez közvetetten is befolyásolja az autó működését. Nem biztos, hogy pont a lendkereket tesszük tönkre, azonban roncsolhatunk egy olyan alkatrészt, ami pont a lendkerékkel van szoros kapcsolatban.
  • Ilyen rossz vezetési stílus lehet a berántás, az alacsony alapjárat, vagy a folyamatosan magas fordulatszám.
  • Ha légkondicionálót használunk, és ezért tartósan alapjáraton vagyunk, az a lendkerék meghibásodását idézi elő.
  • Jobb, ha padlógázas indításról is elfeledkezünk, ha nem akarunk szervizbe menni.
  • A kuplung megégetése szintén a kettős tömegű lendkerék halálához fog vezetni, mivel ilyenkor a kenő és más zsírok is eltűnnek.


Fekmester.hu ®
«Vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon