Sokan ismerik a kettőstömegű lendkerék fogalmát, azonban nem sokan használják okosan. Pedig érdemes külön figyelmet fordítani rá, mivel a csere drága mulatság szokott lenni. Sajnos még a rendszeres műszaki vizsgálatok mellett is megesik, hogy a lendkerékkel együtt a kuplung is kárba vész, így a probléma hatványozódni szokott. Ráadásul szerelési hibák is elő szoktak fordulni, viszont sokkal gyakoribb a használat miatt kerülünk vele a szervizbe. Nem csoda, hogy egyre több vezető kérdezi meg magától, hogy minek kellett az autóba egyáltalán beszerelni olyan alkatrészt, ami mindig tönkremegy.
Régen nem volt rá szükség, mivel a kisebb teljesítményű motorok kevésbé rezegtek, és az utas és a többi alkatrész számára is elviselhető volt. Azonban fokozatos jelentek meg a gyorsabb és erősebb járgányok, amik a fogyasztás mellett nagyobb rezonanciával is járnak. Az emberek igénye nem változott, még most is azt akarják, hogy a bivalyerős motor halkan és rezzenéstelenül közlekedjen. Ezért született meg a kettőstömegű lendkerék, hogy az ellenállási rugóval kényelmessé és hangtalanná tegye az utazásainkat.
Az alkatrész lényege, hogy a motor főtengelyére egy összetett szerkezet kerül, ami megfelelő rezgéscsillapítást ad. Ezt régen maga a kuplung látta el, viszont a mai teljesítmények mellett ez aligha lehetséges. Sajnos 100.000 kilométer felett már számolni kell a cserével, ami nem szokott olcsó mulatság lenni, a legtöbb autós retteg tőle.
Ha ügyesek vagyunk, akkor tudjuk kicsit húzni az élettartamot, viszont ehhez meg kell ismerünk azokat a mozdulatokat, ami megöli a lendkereket.