Az ELF motorolaj története 1939-ig nyúlik vissza. Eleinte a francia állam tulajdonában volt, majd 1994-ben magánkézbe került. Az évezredforduló után a márka neve egybeolvadt a TOTAL-lal, így felkerülve a világ legnagyobb olajvállalatai közé. Innentől kezdve a brand neve az egész világon elterjedt, termékeire a szakértelem, a szenvedély és a minőség jellemző. Mindez hozzájárult, hogy a Renault csoport járműveibe mindig ELF motorolaj kerüljön. A versenyképes minőséget a Nissan és a Dacia motorjai is bizonyítják, miközben a háttérben folyamatos az innováció.
Az ELF szintetikus termékei nagy körültekintéssel lettek előállítva, a laboratóriumok gondoskodtak a stabil és rendezett molekulaszerkezetről, amihez rengetek adalékanyag jár. A szintetikus termék nagyszerű kenőanyagként funkcionál, gondoskodik a hőelvezetésről, és segíti a motor hűtését. Az ásványi olajokkal szemben nem kell koksz képződésétől tartani, a motor leállítása után is tovább védi azt. Az árakat tekintve a szintetikus olaj a legdrágább, azonban ez a minőségen is mindig meglátszik.
Az 5w30 nagy teljesítményű szintetikus kenőanyag, ami minden benzin- és dízelmotorhoz ajánlott. Nem számít, hogy többszelepes, turbós, katalizátorral felszerelt vagy katalizátor nélküli a motor, mivel a turbódízel meghajtást is könnyedén veszi. Általában személygépkocsiknál és kisteherautóknál alkalmazzák, a felhasználói vélemények szerint ez az egyik legmegbízhatóbb motorolaj.
A keresőkben gyakran találkozni az ELF 5w40 nevével, ami szintén teljesen szintetikus olaj. Tiszteletben tartja a többszelepes hengerfejeket, a turbófeltöltőket, így ugyanúgy alkalmazható a dízelnél, mint a benzinnél. A hátránya, hogy nem alkalmas részecskeszűrővel való használatra, mivel az összetételében olyan anyag van, ami károsíthatja a rendszert, azonban katalizátoros motorokhoz ajánlott.
A 10w40 kiváló minőségű, többfokozatú fél szintetikus olaj, ami alkalmas a benzin- és dízelmotorokhoz is. Nem kompatibilis a részecskeszűrővel rendelkező járművekkel, és a kenőanyag teljesítménye 10.000 kilométer szokott lenni.
Legyen szó akár szintetikus, akár fél-szintetikus olajról, mindig számolni kell azzal, hogy a termék nem lesz örök életű. A gyakori kérdések a megtett kilométerekre szoktak vonatkozni, csak ezután jönnek az éppen aktuális akciók. Az autó motorjában sokféle folyamat játszódik le, amik mindig hatással vannak a motorra. A hőmérséklet folyamatosan változik, minden alkalommal fennállnak a nyomáskülönbségek, ráadásul számolni kell a szennyeződésekkel is. Az olaj általában változik, párolog, oxidálódik, így az idő előrehaladtával nem tudja betölteni a kenőanyag szerepét.
A webshopok és az olaj választók segítenek abban, hogy a legjobb motorolaj kerüljön a kocsiba, azonban mindig számolni kell a csere idejével. Általánosságban elmondható, hogy minden évben új olajat kell tölteni a motorháztető alá, bár ez nagy mértékben függ a vezetési stílustól és a megtett kilométerektől is. Amennyiben valaki egész nap a kormány mögött ül, akkor olyan ELF motorolajat kell választania, ami hosszabb utazásokra lett megtervezve.