A gyári motorolaj elsődleges feladata, hogy kenőanyagként szolgáljon. Ez több funkciót is takar, például gondoskodik a fémek közötti súrlódás megakadályozásáról, a motor tisztításáról és hűtéséről, valamint a szennyező anyagok eltávolításáról. A motorolaj azonban több összetevőt is tartalmaz, egy részét adalékanyagok töltik ki. Ezek gondoskodnak arról, hogy télen és nyáron ugyanazt az olajat használhassuk, valamint megakadályozzák a szilárd alkatrészek közvetlen találkozását. Gondoskodnak arról, hogy az olaj a legnagyobb hidegben se fagyjon meg, és semlegesítik a működés közben keletkező savakat.
Gépjármű vásárlásánál érdemes a használati útmutatót ellenőrizni, mivel a gyári Toyota motorolaj nem minden esetben egyezik meg a Suzuki vagy a Kia szükségleteivel. Tény és való, hogy vannak olyan autócsoportok, amik ugyanolyan olajjal gurulnak ki az értékesítőtől, jó példa erre az úgynevezett VW csoport, amit a Volkswagen, Audi, Skoda és Seat alkot. Azt azonban sokkal nehezebb megmondani, hogy meddig jó a motorolaj, mivel függ az autó használatától, a megtett kilométerektől és az időjárási viszonyoktól.
A gyári motorolaj mindig a legjobb minőségű lesz, azonban nem állítható meg az öregedése. Legyen akár szintetikus, akár ásványi kőolaj, mindig számolni kell a cserével. A motorban valójában sokféle folyamat játszódik le, amik mind-mind hatással vannak rá. A folyamatos hőmérsékletváltozások, a nagy nyomáskülönbségek és a rengeteg szennyeződés meghozza az eredményét. Az olaj párolog, oxidálódik, egyre jobban folyik, tehát változik. Nem számít, hogy a BMW teljesen új motorolajjal jött ki, a következő évben ki kell cserélni.
A csere fontossága elengedhetetlen, mivel az alkatrészek kopásnak indulnak, ami sérüléshez és korrózióhoz vezet, ami végül az autó működését veszélyezteti. A szakértők úgy tartják, hogy a dízellel és benzinnel működő járművek is egyre több biokomponenst tartalmaznak, ami még nagyobb lerakódást okoz. Ebből következik, hogy hiába tesz meg valaki 15.000 kilométernél kevesebbet, a rövid használat ugyanolyan szennyeződésnek teszi ki az olajat.
Vásárlás előtt mindig a kapott kezelési útmutatóra kell támaszkodni, ahol minden márka leírja, hogy milyen típusú olajra van szüksége a járműnek, legyen az Renault vagy Honda. Innentől kezdve a felhasználónak csak azt kell eldöntenie, hogy hol fog vásárolni. Azok, akik széles választékból akarnak rendelni, kedvükre válogathatnak a megbízható webshopok készletéből, vagy megkereshetik a gyártókat. Vásárlásnál az elsődleges szempont mindig a viszkozitási érték és a minősítési szint lesz, amik segítenek abban, hogy a legjobb termék kerüljön a motorháztető alá.
A flakonokon található SAE-szám megmutatja, hogy milyen viszkozitással bír a kenőanyag. A leolvasáshoz használjuk a W előtti és utáni számot úgy, hogy elsőből kivonjuk a másodikat. Az így kapott érték megadja, hogy hány fokig lehet elsőre beindítani a motort. A gyári motorolaj kiválasztásánál minél kisebb a W előtti érték, annál jobban bírja a hideget.