Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
A motor hosszú élettartamának megtartása érdekében fontos a rendszeres, megfelelő minőségű motorolaj cseréje. Néhány ezer kilométer megtétele után az olaj veszít kenőképességéből, csökken a hőelvezető képessége, kokszosodik. Legkeresettebb olajok a 10W-40, 5W-40, 5W-30 de egyes régi modelleknél még 15W-40 viszkozitásút használnak. Olaj keresőnkben megtalálhatja az Eneos, Castrol, Mobil, Motul, Shell, Wolf, Aral olajakat, de Total, Fuchs, Elf olajokban is tudunk segíteni. Kínálatunkban megtalálhatja még a sebességváltó olajokat, és motorkerékpár olajokat is. (2T vagy 4T)

Az egyes olajmárkák kiválasztása után, megtalálhatja gyártók saját olajválasztóját is, de vegye figyelembe, hogy a motor öregedésével az olaj viszkozitás is változhat.
Termékek

Termékek

3 termék megjelenítése 3 termék közül
  • Híg folyású, félszintetikus, kiemelkedő nyomásálló váltóolaj 5 fokozatú váltókhoz és differenciálművekhez. Könnyűvé teszi a váltást, ugyanakkor üzemanyag megtakarítást is eredményez. Kimondottan Peugeot, Citroen és Renault gépkocsik váltójához ajánlott. Szabvány: API GL 4 és GL5/MIL-L-2105D
Elérhetőség: Szállítható
4 105 Ft
Elérhetőség: Szállítható
3 060 Ft
  • A Valvoline Gear Oil GL-4 75W-80 egy nagy teljesítményű félszintetikus hajtóműolaj, amely úgy lett kialakítva, hogy kiváló védelmet, kenést és könnyű váltást biztosítson széles hőmérséklet tartományban a sokat futott személy- és haszongépjárművekben. Használható minden váltóban és egyéb erőátviteli rendszerben, ahol API GL-4 az előírás. A termék véd a rozsda és a korrózió ellen, valamint kiváló kenést biztosít forró és nagyon hideg időjárási körülmények között egyaránt. kenőanyagaként egyaránt használható. A korábban megszűnt Valvoline MaxLife MTF GL-4 75W80 hajtóműolaj helyettesítő terméke. Megfelel az Alfa Romeo, BMW, Citroën, Dacia, Fiat, Mini, Mercedes-Benz, Honda, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, VW, Volvo 75W-80 viszkozitású manuális váltóolajjal szemben támasztott elvárásainak.Technikai információk: API: GL-4, GL-3; API: GL-4 (tranself TRZ); API: GL-4+ PSA B71 2330; API: GL-4+ (tranself NFJ); API: GL-4+ (tranself NPF); API: GL-4+ (tranself TRJ); BMW MTF LT-2; Fiat 9.5555.0 – MZ1; Special Gear Oil MTF 94; Special Honda MTF; Special Honda MTF-II; Volvo 97308, 97309; VW G 009 317, G 50. 
Elérhetőség: Szállítható
3 860 Ft

Mi alapján válasszunk motorolajt az autónkba?


Akinek van autója, a motorolaj egyáltalán nem ismeretlen fogalom a számára. A rendszeres, éves karbantartáshoz a motorolaj cseréje is hozzá tartozik, hiszen e nélkül az autónk nem üzemel megfelelően, sőt, még a motor vagy más alkatrész épségét is kockáztatjuk, ami pedig lényegesen drágább lesz, mint egy jó minőségű motorolaj. Az első, és legfontosabb dolog, amit a motorolaj vásárlásnál szem előtt kell tartanunk, hogy ne az árak döntsenek. Most nem arról van szó persze, hogy mindenképp drága olajat vásároljunk az olcsó ellenében.

Egyrészt olyan motorolajat kell választanunk, ami a motor kenését és hűtését maradéktalanul elvégzi. Másrészt csak olyan motorolajat önthetünk az autónkban, amit az autógyártó előír. Az erre vonatkozó információkat az autó gépkönyvében fogjuk megtalálni. Amennyiben nincs meg a gépkönyv, használhatunk motorolaj keresőt is, és a forgalmi adatai alapján kiválaszthatjuk a megfelelő olajat. A gépkönyv és kereső is többféle lehetőséget fog kínálni számunkra. A választásnál azt is vegyük figyelembe, hogy országúton vagy városban használjuk többet az autót, ugyanis városi használat esetén érdemes alacsony hideg oldali viszkozitású olajat válasszunk.


Mit kell tudnunk a motorolaj jelölésekről?


És ha már a viszkozitásnál tartunk, nem mehetünk el a motorolajon található jelölések mellett. Sokan nem is tudják, hogy mit is jelentenek a számok és a betűk a motorolaj oldalán. Számos weboldalon találunk véleményeket is, hogy az ilyen vagy az olyan jelölésű motorolaj a legjobb. Mielőtt hallgatnánk a nálunk okosabbakra, előbb tisztázzuk, hogy miről is van szó, és mit is jelentenek ezek a jelölések. Általánosságban elmondható, hogy W és az előtte-utána lévő számok a viszkozitásra vonatkoznak.

A viszkozitás a folyadéknak az a tulajdonsága, amikor a folyadék rétegei elmozdulnak egymáson, és ennek következményeképpen súrlódás keletkezik. Ez hő hatására megváltozhat, ezért van különbség a motorolajok esetében a téli és a nyári viszkozitásnak. A motorolajon található W betű a winter szóra utal, ami telet jelent. Az előtte lévő szám a motorolaj viszkozitására hideg időben vonatkozik, a W utáni szám pedig a meleg, felhevített állapotra. Általában az a motorolaj a leghatékonyabb, melynél nincs nagy különbség a viszkozitási számok között hideg és meleg időben.


Mire való a motorolaj adalék, és kell-e egyáltalán?


Ha motorolajról van szó, akkor az adalék kérdése is lényeges lehet. Számos olyan terméket találunk, melyek azt ígérik, hogy fokozzák a motorolajunk hatékonyságát. Ebben a kérdésben eléggé megoszlanak a vélemények. Sokan az olcsó motorolaj esetében javasolják az adalékhasználatot, de valóban ez a jó döntés? A leggyakoribb adalékok a detergensek, viszkozitás-módosítók, súrlódáscsökkentők, korróziógátlók, kopásgátlók, oxidációgátlók, folyáspont-csökkentők, tömítésgenerálók, fém dezaktivátorok.

Azt nem árt tudnunk, mielőtt motorolaj adalékot adnánk a motorolajunkhoz, hogy a minőségi olajok vegyületei kényes egyensúlyban vannak egymással, amit egy rosszul megválasztott adalékkal tönkre is tehetünk. Lehet, hogy egy tulajdonságot fokozunk az adalékhasználattal, de a motorolajnak több kritériumnak is meg kell felelnie, és az adalékkal a többi feladata elvégzésében csökkenthetjük a hatékonyságát. Ezért inkább válasszunk jó minőségű, az autónkba való motorolajat.

Termékkategóriák