Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
A motor hosszú élettartamának megtartása érdekében fontos a rendszeres, megfelelő minőségű motorolaj cseréje. Néhány ezer kilométer megtétele után az olaj veszít kenőképességéből, csökken a hőelvezető képessége, kokszosodik. Legkeresettebb olajok a 10W-40, 5W-40, 5W-30 de egyes régi modelleknél még 15W-40 viszkozitásút használnak. Olaj keresőnkben megtalálhatja az Eneos, Castrol, Mobil, Motul, Shell, Wolf, Aral olajakat, de Total, Fuchs, Elf olajokban is tudunk segíteni. Kínálatunkban megtalálhatja még a sebességváltó olajokat, és motorkerékpár olajokat is. (2T vagy 4T)

Az egyes olajmárkák kiválasztása után, megtalálhatja gyártók saját olajválasztóját is, de vegye figyelembe, hogy a motor öregedésével az olaj viszkozitás is változhat.
Termékek

Termékek

11 termék megjelenítése 11 termék közül
Elérhetőség: Szállítható
2 130 Ft
Elérhetőség: Szállítható
3 350 Ft
Elérhetőség: Szállítható
8 180 Ft
  • Nagy teljesítményű, hosszú élettartamú, teljes mértékben szintetikus fékfolyadék. Javasolt bármely típusú hidraulikusan működtetett fék és kuplung rendszerhez, és speciálisan az ABS rendszerekhez. Ezt a nem szilikon alapú folyadékot a DOT 5.1 szabványnak megfelelően fejlesztették ki, és megfelel a DOT 4 és DOT 2 gyártói ajánlásoknak is. Úgy alakították ki, hogy biztonságos fékezést biztosítson a legnehezebb feltételek mellett is. DOT 5.1, FMVSS DOT 3, FMVSS DOT 4, FMVSS DOT 4plus, SAE J1703
Elérhetőség: Szállítható
2 050 Ft
Elérhetőség: Szállítható
1 535 Ft
  • Polyglykol bázisú teljesen szintetikus fékfolyadék tárcsa, dob- és ABS fékrendszerekhez és tengelykapcsolókhoz. A kereskedelemben kapható szintetikus fékfolyadékokkal keverhető, a versenysport fékfolyadékainak kivételével. A magas száraz ( >260 oC) illetve nedves forráspont ( >180 oC) hosszú élettartamat biztosít a fékfolyadéknak. A magas forráspont azért fontos, mert a fékfolyadékok elnyelik a levegő nedvességtartalmát, ezáltal csökkentve a forráspontot és ezáltal a fékezés biztonságát is. Minden olyan fékrendszerhez használható, ahol a DOT 5.1, DOT 4 és DOT 3 az előírás. Mindenekelőtt az ABS rendszerekhez került kifejlesztésre. Az alacsonyabb viszkozitás gyorsabb átfolyást garantál az ABS rendszer szelepein keresztül. Ásványi és szilikon bázisú termékekkel nem keverhető. Szabvány: SAE J 1703; ISO 4925; DOT 5.1, DOT 4 & DOT 3
Elérhetőség: Szállítható
3 165 Ft
Elérhetőség: Szállítható
2 690 Ft
  • Teljesen szintetikus fékfolyadék. Polyglykol bázisú teljesen szintetikus fékfolyadék és kuplungolaj nagyon magas forrásponttal ( szárazforráspont 312 oC ). Nagyon magas hőstabilitás, aminek eredményeként minden, a versenysportban jelenleg használatos fékrendszerhez megfelel. Meghaladja a viszkozitás kivételével -40 oC-on a DOT 5.1 paramétereit. A nagyon magas nedves forráspont ( 216 ) oC hatékony fékezést biztosít esős időben is. Nem szabad ásványi és szilikonos fékfolyadékokkal keverni. Szabvány: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925
Elérhetőség: Szállítható
3 675 Ft
  • Teljesen szintetikus fékfolyadék hidraulikus működtetésű fék- és váltórendszerekhez. agyon magas forráspont ( 325 oC ), amely meghaladja a hagyományos szilikon mentes DOT 5.1 / szilikon bázisú DOT 5 (260 oC) és DOT 4 (230oC) értékeit. Nagyon hatásossá teszi a fékezést még szélsőséges körülmények között is. A fékekhez terelendő hűtő légmennyiség csökkentése lényegesen kedvezőbb aerodinamikai kialakítást biztosít a versenyautók számára. Szabvány: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925
Elérhetőség: Szállítható
4 895 Ft
Elérhetőség: Szállítható
1 165 Ft
Elérhetőség: Szállítható
1 365 Ft

Mi alapján válasszunk motorolajt az autónkba?


Akinek van autója, a motorolaj egyáltalán nem ismeretlen fogalom a számára. A rendszeres, éves karbantartáshoz a motorolaj cseréje is hozzá tartozik, hiszen e nélkül az autónk nem üzemel megfelelően, sőt, még a motor vagy más alkatrész épségét is kockáztatjuk, ami pedig lényegesen drágább lesz, mint egy jó minőségű motorolaj. Az első, és legfontosabb dolog, amit a motorolaj vásárlásnál szem előtt kell tartanunk, hogy ne az árak döntsenek. Most nem arról van szó persze, hogy mindenképp drága olajat vásároljunk az olcsó ellenében.

Egyrészt olyan motorolajat kell választanunk, ami a motor kenését és hűtését maradéktalanul elvégzi. Másrészt csak olyan motorolajat önthetünk az autónkban, amit az autógyártó előír. Az erre vonatkozó információkat az autó gépkönyvében fogjuk megtalálni. Amennyiben nincs meg a gépkönyv, használhatunk motorolaj keresőt is, és a forgalmi adatai alapján kiválaszthatjuk a megfelelő olajat. A gépkönyv és kereső is többféle lehetőséget fog kínálni számunkra. A választásnál azt is vegyük figyelembe, hogy országúton vagy városban használjuk többet az autót, ugyanis városi használat esetén érdemes alacsony hideg oldali viszkozitású olajat válasszunk.


Mit kell tudnunk a motorolaj jelölésekről?


És ha már a viszkozitásnál tartunk, nem mehetünk el a motorolajon található jelölések mellett. Sokan nem is tudják, hogy mit is jelentenek a számok és a betűk a motorolaj oldalán. Számos weboldalon találunk véleményeket is, hogy az ilyen vagy az olyan jelölésű motorolaj a legjobb. Mielőtt hallgatnánk a nálunk okosabbakra, előbb tisztázzuk, hogy miről is van szó, és mit is jelentenek ezek a jelölések. Általánosságban elmondható, hogy W és az előtte-utána lévő számok a viszkozitásra vonatkoznak.

A viszkozitás a folyadéknak az a tulajdonsága, amikor a folyadék rétegei elmozdulnak egymáson, és ennek következményeképpen súrlódás keletkezik. Ez hő hatására megváltozhat, ezért van különbség a motorolajok esetében a téli és a nyári viszkozitásnak. A motorolajon található W betű a winter szóra utal, ami telet jelent. Az előtte lévő szám a motorolaj viszkozitására hideg időben vonatkozik, a W utáni szám pedig a meleg, felhevített állapotra. Általában az a motorolaj a leghatékonyabb, melynél nincs nagy különbség a viszkozitási számok között hideg és meleg időben.


Mire való a motorolaj adalék, és kell-e egyáltalán?


Ha motorolajról van szó, akkor az adalék kérdése is lényeges lehet. Számos olyan terméket találunk, melyek azt ígérik, hogy fokozzák a motorolajunk hatékonyságát. Ebben a kérdésben eléggé megoszlanak a vélemények. Sokan az olcsó motorolaj esetében javasolják az adalékhasználatot, de valóban ez a jó döntés? A leggyakoribb adalékok a detergensek, viszkozitás-módosítók, súrlódáscsökkentők, korróziógátlók, kopásgátlók, oxidációgátlók, folyáspont-csökkentők, tömítésgenerálók, fém dezaktivátorok.

Azt nem árt tudnunk, mielőtt motorolaj adalékot adnánk a motorolajunkhoz, hogy a minőségi olajok vegyületei kényes egyensúlyban vannak egymással, amit egy rosszul megválasztott adalékkal tönkre is tehetünk. Lehet, hogy egy tulajdonságot fokozunk az adalékhasználattal, de a motorolajnak több kritériumnak is meg kell felelnie, és az adalékkal a többi feladata elvégzésében csökkenthetjük a hatékonyságát. Ezért inkább válasszunk jó minőségű, az autónkba való motorolajat.

Termékkategóriák
X

NYITVATARTÁSUNK
Kedves Ügyfeleink, Május 29.-én hétfőn üzletünk ZÁRVA tart. Nyitás 30.-án kedden 9:00-tól!
Kellemes pihenést mindenkinek. FEKMESTER.HU