Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat


Autóinkon a fék az egyik legfontosabb biztonsági elem! Ahhoz, hogy a legjobbat kapjuk az autónktól, valamint elkerüljük a baleseteket, nagy odafigyeléssel kell karbantartanunk azt.

A mai nagyobb teljesítményű autók könnyedén megközelíthetik 3-400 le teljesítményt, ez 2 tonna közeli súllyal, és 200+ km/h utazósebességgel párosulhat. Megállás, intenzív fékezés során extra nagy hőleadás történik. Pár pillanat alatt teljesítőképesség határára kerülhet a fékrendszer. Ilyenkor azonnal kiderül ha gyenge minőségű a fék, a fékhatás érezhetően gyengül, adott esetben meg is szünhet.

A modern autók hidraulikus fékrendszerrel vannak ellátva, ahol négy rotort, négy féknyerget alkalmaznak, egymással összekapcsolva és kiegyensúlyozva. A fékbetét hőmérséklete, erős fékezésnél elérheti az 1000 fokot, de az olcsóbb fékek, már alacsonyabb, 400 fokon elgyengülnek.

Minden üzlet a saját termékeit ajánlja, és a polcon lévőket próbálja eladni, ezért nem hibáztathatjuk őket, de nem tudjuk, hogy vajon ezek a megfelelő minőségűek-e, vagy sem. Tehát következő alkalommal, amikor új fékekre van szükségünk, próbáljunk meg az interneten keresni, mert lehet, hogy kellemes meglepetésben lesz részünk.

A fékek nagyon keveset változtak az alap koncepciót tekintve, mióta először, az ’50-es évek közepén bemutatták őket. Miután a dobfék már kevésbé volt divatos, az ipar új szabványává, az öntöttvas féktárcsa, és a féktárcsa-betét kezdett válni. Az öntöttvas, egy nagyon jól használható anyag, erre a célra, mert aránylag olcsó, és ellenáll a fék használata során keletkezett magas hőmérsékleteknek anélkül, hogy megváltozna az anyag formája. Nehezebb járművekben, mit az autók esetében, ha még acél féket használnánk, akkor az eltorzulna, elhajlana, ezért nem lenne jó választás a fékhez. A motorkerékpárok, habár a legtöbb esetben saválló acél féktárcsákkal vannak szerelve, alacsony hőmérsékleten üzemelnek, mert kívül helyezkednek el. A korábbi tanulmány a motorkerékpár fékeinek hőmérsékletéről kimutatta, hogy a féktárcsa hőmérséklete soha nem lépi túl a 280 Celsius fokot, míg az autó fékei rendszeresen elérik a 300-400 Celsius-fokot, vagy néha még többet. Az autókon alkalmazott öntöttvas rotorok vastagabbak, mint a motorkerékpár erős, acél féktárcsái.


Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

Fekmester.hu ®
Termékkategóriák
X

NYITVATARTÁS
Kedves Ügyfeleink, december 14-én szombaton üzletünk zárva tart. Nyitás 16.-án hétfőn 9:00-tól!
Kellemes pihenést mindenkinek. FEKMESTER.HU