-1886-ban Robert Bosch alapította Stuttgartban a „Precíziós mechanikai és villamosmérnöki műhelyt”. Ezzel született a mai, globálisan működő cég. A kezdetektől az innovatív erő és a társadalmi elkötelezettség jellemezte.Tanulója és utazós évei Robert Bosch korai vágyát felébresztették, hogy önálló vállalkozóvá váljon.
-1886-ban Stuttgartban nyitott egy precíziós mechanika, és villamosmérnöki műhelyt. A korai éveket fellendülések, és mélypontok jellemezték, és csak az 1890-es évek közepétől kezdődött gyorsan és megállíthatatlanul elindulni az üzlet.A Bosch elvégezte az összes precíziós gépészeti és villamosmérnöki munkát, például a telefonrendszerek és az elektromos harangok felszerelését. Amikor arra kérték, hogy építsen egy mágneses gyújtóberendezést motorokhoz, a meglévő tervezésnek megfelelően, ezt továbbfejlesztette, és ezáltal előkészítette az utat a mágneses gyújtás előállításához.
-Az Egyesült Királyság után Franciaország volt a gépjárművek legnagyobb európai értékesítési piaca. A Bosch 1899-ben kezdte meg ott leányvállalatának vezetését. A párizsi fióktelep üzlete aligha ment tovább, és 1905-től képes volt kielégíteni a keresletet a saját üzemében gyártott mágneses gyújtásrendszerekkel.
-1898-ban megalapította az első Bosch-társaságot Németországon kívül Londonban, az angol Frederic Simms-szel együtt. Ez volt az első lépés a globális piacon. További értékesítési irodák gyorsan követtek más európai országokban.
-1897-től a Bosch jobban megtervezett a mágneses gyújtóberendezéseket,és telepített az autókba.Valóban megbízható gyújtásalkatrészek egyetlen szállítójává vált.
-1901-benn új kibővített gyárépületbe költöztek.
-1902-ben a Bosch főmérnöke, Gottlob Honold egy még jobb megoldást mutatott be - a nagyfeszültségű mágneses gyújtórendszert gyújtógyertyával. Ez a termék előkészítette az utat a Bosch számára, hogy világszerte vezető autóipari beszállítóvá váljon.
-A századforduló körül az első nagy nemzetközi autós versenyek zajlottak - ez volt a lehetőség az autógyártók és beszállítók számára, hogy megmutassák fejlesztéseiket. A belga Camille Jenatzy vezette a Mercedes-t a győzelemhez Írországban, a Gordon Bennett Cup-ban 1903-ban - részben a megbízható Bosch gyújtórendszernek köszönhetően, amely a legrosszabb körülmények között is ellenállt.
-A "nagy víz" átkelése:Mindez a mágneses gyújtórendszereknek az amerikai újságokban való hirdetésével kezdődött, amelyek több millió dollár értékű megrendeléseket hoztak a Bosch számára 1906-ban, és egy éven belül megkétszerezték az eladásokat. Az üzleti élet az Egyesült Államokban annyira sikeres volt, hogy 1912-ben a Bosch saját gyártott, a saját gyárában, Springfieldben, Massachusettsben.
-Az Egyesült Államokon kívül a Bosch a világ más piacaira is elkezdett terjeszkedni. 1906-tól Dél-Afrikában, 1907-ben Ausztráliában, 1908-ban Argentínában, 1909-ben Kínában és 1911-ben Japánban lett értékesítési irodája, a Bosch képviselőinek hálózata lefedi az összes kontinenst. 1913-ban a Németországon kívüli vállalkozások a társaság eladásainak 88% -át tették ki.
-Amikor az autók mindennapi tárgyakká váltak, és a nagyobb sebesség nagyobb biztonságot igényelt, a Bosch 1913-ban és 1914-ben hozta forgalomba az ennek megfelelő termékeit. A „Bosch light” mellett - egy elektromos világítórendszer, amely fényszórókból, generátorból, szabályozóból és akkumulátorból áll az éjszakai vezetés megkönnyebbítéséhez, és biztonságossá tételéhez.
-A kezdeti nagy fellendülést megszakította az első világháború.1914-es kitörésével az összes külföldi piac egy éjszaka alatt eltűnt, a kutatást és a fejlesztést megszakították, és fegyvereket kezdtek gyártani. A mágneses gyújtás helyett a Bosch megkezdte a gránátdetonátorok gyártását. A munkaerő körülbelül felét katonai szolgálatra hívták, és a nők átvettek munkájukat.453 munkatárs soha nem térne vissza a háborúból.
-1918-ban tervezte meg Gottlob Honold a máig is használatos logojukat.
-A háború vége után, 1917-ben az átnevezett Robert Bosch AG részvénytársaság hatalmas kihívásokkal szembesült. A globális piacra való visszatérést a megnövekedett verseny nehezítette, szabadalmait visszavonták. De a feladás nem volt opció. A régi kapcsolatok megújultak, és új piacok nyíltak. Ugyanakkor a társaság az alapvető készségekre - az innováció vágyára - koncentrált.
-A háború miatt megszakított gyártást újrakezdték. A megnövekedett közúti forgalom biztonsága a Bosch kutatóinak és fejlesztőinek hajtóerejévé vált. Motorkerékpár- és kerékpárlámpákat, Bosch kürtöt, az ablaktörlőket és az akkumulátorral működtetett gyújtást 1926-ig hozzáadták a termékkínálathoz.
-A független javítási műhelyek hálózata, amelyek mind ugyanazon szabványt követtek, nem volt új koncepció. Ez már az Egyesült Államokban létezett a háború előtt. 1921-ben a Bosch elindította Németország területén kívül a „Bosch Car Service” műhelyeket, amelyek annyira gyorsan felzárkóztak, hogy 1930-ra, 70 országban már 2750 műhely volt. Ezek a műhelyek elősegítették a Bosch név elterjedését az egész világon.
-Egyre világosabbá vált, hogy a Bosch minőség megfelel verseny helyzetben, ugyanakkor gyorsabban és olcsóbban gyárt. Ennek egyik oka a gyártósorok voltak, amelyeket a Bosch 1925-től lépésről lépésre kezdte fejleszteni.50 nap kellett, hogy elkészítése a teljes mágneses gyújtásrendszert , a sorozatgyártás ezt mindössze ötre csökkentette.
-1927-ben egy olyan innováció valósult meg, amely napjainkig is fennmaradt - a dízel befecskendező szivattyú. Ez volt a Bosch reakciója a dízelmotorok továbbfejlesztésére, amelyek ellentétben a benzinmotorokkal nem igényeltek mágneses gyújtást. Eredetileg csak tehergépkocsikban használták.Az első gépjárművek dízelbefecskendező szivattyúja 1936-ban került forgalomba.
-A német autóiparban bekövetkezett súlyos válság miatt a Bosch autóipari beszállítója 1926-tól kezdve átgondolta termékportfólióját. Ez inspirálta a múltban sikeresnek bizonyult stratégiák kombinációját - a termékek fejlesztését és sorozatgyártási szakaszra történő fejlesztését, mint például az elektromos kéziszerszámok és a hőtechnológia mellett, teljesen új törekvésekkel, például a rádió- és televíziós technológiák terén.
-A második világháború újabb kihívásokat jelentett a Bosch életében.
-A televízió skót úttörőjével, John Logie Baird-szel, valamint a Zeiss Ikon és Loewe társaságokkal 1929-ben a Bosch megalapította a Fernseh AG-t (FESE). A kutatási évek meghozták eredményüket. A FESE az 1936-os berlini olimpiai játékok számára szállította az első elektronikus felvevőkészülékeket, és ugyanebben az évben bemutatta az első „otthoni televíziókészülékeket”. A háború alatt a FESE-t katonai eszközök gyártására kötelezték, hogy segítsenek egy bomba kifejlesztésében.Kamerával felszerelt, amely távvezérlésű lehet. A háború vége megállította a projektet a teszt szakaszában.
-A második világháború kezdetével a Bosch ismét katonai termelésre váltott. A katonaság annyira erősen motorizált, hogy a társaság autóipari tevékenysége folytatódhatott. Mint a német ipar egészében, a katonai fellépésre felhívott munkatársakat a megszállt területek kényszermunkásai helyettesítették, némelyikük embertelen körülmények között volt kénytelen élni és dolgozni.
-A háború alatt a szövetségesek többször bombázták a Bosch gyártóüzemeit. Robert Bosch azt valotta,nem élné túl, hogy tanúja legyen annak, hogy gyárainak nagy részét megsemmisítik ,1942-ben meghalt,így nem is volt részese. Egyértelmű utasításokat hagyott utódjainak a gyár működtetésére.
-A második világháború végén a Bosch másodszor veszítette el nemzetközi helyszíneit. Gyárainak nagy része romokban hever. A következő két évtized az újjáépítésre, és az új üzletágak fejlesztésére fektet hangsúlyt.
-Annak érdekében, hogy újra fel lehessen venni a munkatársakat és fizethessék a fizetésüket, a Bosch újból elindult, és főzőedényeket gyártott acél sisakokból, kézikocsikból és esernyőkből. A munkatársak maguk is használhatták ezeket az eszközöket, vagy kereskedhettek is velük. Az első bonyolultabb termékek a gyújtógyertyák voltak - a Szövetségesek katonai járműveibe.
-Robert Bosch 1942-ben halt meg.Hans Walz 1963-ig az alapító utódjaként irányította a társaságot.
-Az 1950-es évek elején a Bosch olyan termékeket hozott piacra, amelyek tükrözik a német és az európai gazdasági csodát, és kielégítik az emberek fogyasztói igényeit, amint a nehéz idők lezárultak. Ilyenek például a konyhai készülékek és a fúrógépek a "csináld magad" kedvelőinek. Linchpin termékek, például autó rádiók.
-A sok Bosch termékben alkalmazott technológia továbbra is a háború előtti korszakból származik. De ahhoz, hogy versenyképessé váljanak és megmaradjanak, újításokra volt szükség. A benzinbefecskendezés, amelyet a Bosch fejlesztett a repülőgép-hajtóművekhez, az autópálya innovációjaként jelent meg az 1950-es évek elején, bár évtizedekbe telt, amíg üzembe helyezték.
-A Bosch az 1950-es évek közepén kezdte meg az elektronikus alkatrészek fejlesztését. A tranzisztorok követik, majd 1970-től az integrált áramkörök.
-Az 1960 és 1980 közötti éveket jellemezte a fejlesztés a jövőbe, a vállalat globális fejlődését és az autóipar, autóelektronika piacvezetését.
-1950 és 1960 között a Bosch munkatársainak száma 15 000-ről 70 000-re nőtt. A közepes méretű vállalkozások központosított struktúrája már nem volt elegendő, és így az 1960-as években az üzleti területek fokozatosan függetlenek lettek,A gazdasági fellendülés idején több ezer munkatársat átképztek autóipari elektronikus alkatrészek gyártására.
-Az 1960-as évek közepétől a vállalat saját kutatóintézetei külön projektekre, például integrált áramkörökre is összpontosítottak.
-1959-ben a Bosch elindította egy elektronikus vezérlésű benzinbefecskendező rendszer kifejlesztését. A Jetronic volt az első ilyen típusú rendszer a világon, amely 1967-ben került tömegtermelésre. Elsőként a Volkswagen 1600 LE és a TLE amerikai verzióiban használták. A Jetronicnak köszönhetően a VW 1600 képes volt kielégíteni a viszonylag szigorú környezetvédelmi előírásokat, amelyeket az USA-ban Kalifornia államban vezettek be.
-1969-ben a Bosch szakértői elkezdték kifejleszteni a kipufogógáz mérésére szolgáló érzékelőt,amely pontos működéséhez egy jó évtized kellett. Manapság a környezetbarát égésű motorok már nem elképzelhetők az 1976-ban gyártott lambda érzékelő nélkül. Ez a Bosch-innováció volt a kipufogógáz kezelésének előfeltétele a háromutas katalizátorokhoz. A lambda-szonda méri az oxigéntartalmat a kipufogógázban a katalizátor előtt. Ezt az értéket, amely a vezetési helyzetnek megfelelően drasztikusan ingadozik, a befecskendező rendszer elektronikus vezérlése használja a benzin-levegő keverék összetételének beállításához. A rendszer pontossága biztosítja a teljes égést, amely lehetővé teszi a katalizátor számára a kipufogógázok optimális tisztítását.
-A vasfüggöny lezuhant, Ázsia új piacokat teremtett, és a szoftver új lehetőségeket nyitott meg a Bosch számára. Az elmúlt három évtized gyors gazdasági változásokat hozott, amelyekkel a vállalatnak szembe kell néznie.
-Az 1995-ben elindított ESP®, elektronikus stabilitási program technológiai mérföldkő volt. Megakadályozza a járművek csúszását. Ugyanebben az évben a Bosch bemutatta TravelPilot navigációs rendszerét útvonal-irányítással és hangkimenettel. 1997-ben a Common Rail nagynyomású dízelbefecskendező rendszer érkezett, csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, akárcsak a DI Motronic benzin közvetlen befecskendezése 2000-ben, míg a vezető támogató rendszerei, mint például az adaptív sebességtartó automatika és a "Night Vision" javították a biztonságot.
-Az IXO elektromos csavarhúzóval, amely meglepően gyorsan vált a világ legkeresettebb szerszámává, a Bosch 2003-ban új üzlethelyzetet hozott létre lítium-ion akkumulátorokkal felszerelt kis, könnyű eszközök számára. Teljesen új utak is nyíltak, mint például az e-kerékpár meghajtók 2011-ben. Ugyanakkor a Bosch kibővítette hagyományos tevékenységeit, például a korábbi közös vállalkozások, például a ZF Lenksysteme és a Bosch und Siemens Hausgeräte felvásárlásával.Ezek új lehetőségeket nyitottak jövőbeli forgatókönyvekhez, például webes háztartási készülékekhez és önjáró autókhoz.
-A termékek, szolgáltatások és az internet számos új üzletágot nyit meg a Bosch számára. A hagyományos termékek mellett ez magában foglalja a szoftvert, az új internetes üzleti modelleket és az adatvédelmet is. A társaság azt a célt tűzte ki, hogy hosszú távon ötvözi ezeket. Ez mindent magában foglal az automatizált vezetéstől az intelligens otthonokig és a gyári gépek közötti önálló kommunikációig.
A Bosch legfőbb autóipari termékei:
Légtömegmennyiség-mérő:
-A Bosch az eredeti légtömegmennyiség-mérő vezető gyártója.Csak új alkatrészeket forgalmaz, nem újít fel. A Bosch légtömeg (MAF) érzékelői alacsony szintű káros kibocsátást biztosítanak, nagyobb üzemanyag- hatékonysággal és jobb motorteljesítménnyel.
-
MAP sensor
- A Bosch (MAP) szenzorai szívőcső nyomás érzékelői pontos mérést biztosítanak.Fontos szerepet játszanak a hatékony motorteljesítményben.A Bosch folyamatosan fejleszti MAP érzékelő kialakítását a legújabb chip technológiával.
-A Bosch 1913 óta a járműgyártók elsőszámú generátor beszállítója.Ugyanezek a szigorú kritériumok vonatkoznak az összes Bosch utángyártott generátor gyártására is. A Bosch prémium szintű generátorokat gyárt és 100% -ban gyárilag tesztelik, hogy garantálják a megbízható teljesítményt, még a legszélsõséges üzemi körülmények között is.
-A Bosch több mint 100 éve gyárt önindítókat.Ez a tapasztalat segíti abban, hogy megbízható, és minden körülmények között jól működő önindítókat gyártson az autóipar számára.
-A Bosch akkumulátorok kitünő töltési képességekkel rendelkeznek, csúcsteljesítményt biztosítanak start-stop rendszerekkel, regeneratív fékezéssel, és a legnagyobb elektronikus igényekkel rendelkező járműveknél is.Szélsőséges igénybevételnél is kiválló hatásfokkal üzemelnek.Tipusai:S6,S5,S4,S3,
-QuietCast prémium féktárcsák kiváló anyagok ötvözésének eredménye.Biztonságos és tartós teljesítményt nyújtanak.Teljes lefedettség az ázsiai, és európai piacon.
-Bosch fékbetét ár/érték arányban a legmegfelelőbb választás.
-A Bosch fékpofákat úgy tervezték, hogy megfeleljenek a gyári követelményeknek, és kiváló fékteljesítményt nyújtsanak.
- A Bosch izzítógyertyák kritikus fontosságúak a dízelmotorok beindításához. Az izzítógyertya működésének az előmelegítés, az indítás és az izzás utáni fázisa nemcsak az indítási funkciót befolyásolja, hanem a jármű általános teljesítményét is. A dízelüzemanyag-befecskendezés hosszú tapasztalatának és az innovációnak köszönhetően a Bosch mérnökei izzítógyertyákat gyártanak, hogy megfeleljenek a mai dízelmotorok szigorú követelményeinek.
-A Bosch felújított dízelbefecskendezőit ugyanabban a Bosch üzemben gyártják, mint az új dízel befecskendezők. Az összes kopó, és fontos alkatrészt eredeti Bosch alkatrészekre cserélik, és a legújabb eredeti berendezésgyártási technológiát alkalmazzák. A Bosch újrahasznosított injektorai megfelelnek a gyári előírásoknak.
-A Bosch utángyártott nagynyomású szivattyúk költséghatékonyak, és ugyanazoknak a magas követelményeknek felelnek meg, mint a vadonatúj nagynyomású szivattyúk.
-A Bosch főtengely pozícióérzékelők a motor fordulatszámának pontos felismerését biztosítják: a motor fordulatszáma a fő változó a gyújtás időzítéséhez.
-A Bosch vezérműtengely-pozícióérzékelők a vezérműtengely elhelyezkedése alapján határozzák meg a motor helyzetét: a motor helyzetét használják a befecskendezés és a gyújtás sorrendjének meghatározására.
-A Bosch kopogásérzékelők nagyon pontosak és érzékenyek a motor kopogásának észlelésére, biztosítva a jármű hatékony teljesítményét és hosszú élettartamát.
-A Bosch fojtószelep pozícióérzékelőit OE vagy jobb technológiát alkalmazva úgy tervezték, hogy hatalmas mérési adatokat hihetetlen pontossággal rögzítsenek.
-Olajszűrők:A megfelelő motor teljesítményéhez prémium olajszűrő szükséges. A Bosch prémium olajszűrők védik a motort azáltal, hogy a káros részecskéket és szennyeződéseket kiszűrik, megakadályozva ezzel a korai kopást és a motor meghibásodását. A prémium olajszűrők mindenben megfelelnek az eredeti OE szűrőkhöz.
-Üzemanyagszűrő:A Bosch üzemanyagszűrők segítik a motor legdrágább részeinek védelmét azáltal, hogy kiszűrik az idegen részecskéket, amelyek károsíthatják az üzemanyag-befecskendezőt.A sérült üzemanyagszűrő hibás teljesítményt, rossz futóteljesítményt és bizonyos esetekben a motor teljes leállítását eredményezheti.
-Pollenszűrők:A Bosch pollenszűrői 80% * hatékonyságot kínálnak 3 mikronon vagy annál nagyobb mértékben, hogy megkössék a szennyeződéseket, a port és más környezeti szennyező anyagokat.
-
Levegőszűrő:Erős motorvédelmet és teljesítményt nyújt,98% -os hatékonysággal.90%-os autó lefedettség.
-AeroTwin:Kevert dupla gumi vegyület, grafit bevonattal a hosszú élettartam érdekében.Pontos illeszkedés.Speciális adapterekkel vannak ellátva, lefedve ezzel a legtöbb autótípust.
-Twin:A Bosch Twin az eredeti ablaktörlőlapát közvetlen cseréjét biztosítja.Kettős korrózióvédelemmel van ellátva a korrózióállóság érdekében
-
Rear: Hátsó abalktörlőlapátok. Gyorscsatlakozók az egyszerű felrakáshoz,Természetes gumi, grafit bevonattal a csendes használatért.
-A Bosch izzók hosszú élettartalommal bírnak.Gyári követelményeknek teljes mértékben megfelelnek.
Gyújtógyertya:
Vásárolja meg online webáruházunkból a Bosch cég kiváló minőségű, és kedvező árú termékeit.Vásárlóink által is tesztelt, és ajánlott termékek, akciós áron.
Bosch származási ország
Németország
Bosch minőségi kategória
Felső katagóriás termék, sok márkánál gyári beszállító.
Bosch márkában a következő termékek szállíthatók
Ablakmosó motor, Ablakmosó szelep, Ablaktörlő gumi, Ablaktörlő kar, Ablaktörlő lapát, Ablaktörlő mechanika, Ablaktörlő motor, ABS hidraulika egység, ABS vezérlő, Adagoló, Adagoló egység karbamid befecskendezés, Adagoló fúvóka egység, AGR szelep, Akkumulátor, Akkumulátor hőmérséklet érzékelő, Állító elem, rögzítőfék féknyereg, Árnykoló fedél, gyújtáselosztó, Beállító potenciométer, üresjárati keverék, Befecskendező egység, Befecskendező szelep, Befecskendező szelep előtét ellenállás, Befecskendező szivattyú tömítéskészlet, Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, Beszívott levegő vezérlő szelep, Dúsító patron, Ékszíj, Elektromos ablakemelő motor, Elektronikus gyújtás kit, Ellátó egység karbamid befecskendezés, Elosztófedél, Előtét ellenállás gyújtórendszerhez, Előtét ellenállás izzítórendszerhez, Első fékbetét, Első fékcső, Első fékpofa, Első kerék javító, Érzékelő, kerékfordulatszám, Esőérzékelő, Esőérzékelő vezérlőegység, Fékbetét rögzítő készlet, Fékcsuszka porvédő, Fékdob, Fékerőszabályzó, Fékfolyadék tartály fedél, Fékfolyadék tartály tömítéskészlet, Fékkopás jelző, Féklámpa kapcsoló, Fékmunkahenger, Fékmunkahenger javító, Féknyereg, Féknyereg javító, Féknyereg tartó, Fékpofa szerelék, Fékrásegítő javítókészlet, Fékrásegítő nyomásérzékelő, Fékrendszer hidraulika szivattyú, Fékszervó dob, Féktárcsa, Fényszóró és alkatrészei, Fényszóróállító motor, Fényszórómagasság állítás szabályozó, Fényszórómosó szivattyú, Fényszórómosó villanymotor, Feszítő és vezetőgörgő, Feszültség szabályzó, Fojtószelep állító, Fojtószelep ház, Fojtószelepállás érzékelő, Fordulatszám érzékelő, Főfékhenger, Főfékhenger javító, Főtengely impulzus adó, Fúvóka, Fúvókatartó, Fúvókatartó tömítőgyűrű, Fűtőmotor, Fűtőmotor ellenálás, Fűtőventillátor elektronika, Gázpedál állás érzékelő, Gázpedál készlet, Generátor, Gyújtás jeladó, Gyújtáselosztó, Gyújtáselosztó porvédő fedél, Gyujtáskábel gumi, Gyújtáskapcsoló kpl., Gyújtásmodul, Gyújtástrafó, Gyújtógyertya, Gyújtókábel szett, Harántgyorsulás érzékelő, Hátsó fékbetét, Hátsó fékcső, Hátsó fékpofa, Hátsó kerék javító, Helyzetjelző kapcsoló, Hidegindító szelep, Hossz és harántgyorsulás érzekelő, Hosszanti gyorsulás érzékelő, Hosszbordás szíj, Hőgomba, Hővédő alátét, Hűtőfolydék szabályozó szelep, Hűtőtartó gumibak, Hydraulikaszűrő, Izzítás ellenőrző, Izzítógyertya, Izzítórelé, Izzó, belső világítás, Izzó, féklámpa, Izzó, féklámpa/zárófény, Izzó, főfényszóró, Izzó, ködlámpa, Izzó, ködzárófény, Izzó, körvonal/határolófény, Izzó, olvasólámpa, Izzó, parkoló/helyzetjelző lámpa, Izzó, pótféklámpa, Izzó, rendszámtábla világítás, Izzó, távfényszóró, Izzó, tolatólámpa, Izzó, villogó, Izzó, zárófény, Javítókészlet, common rail, Javítókészlet, hidraulika fődarab, Kapcsoló - elektromos ablak, Kézifék bowden, Kinyomócsapágy, Kipufogógáz nyomás érzékelő, Kipufogógáz visszavezető szelep, Klíma kompresszor, Kondenzátor, Kopogásérzékelő, Kormányelfordítás érzékelő, Kormánykapcsoló, Kormánymű, Kormánymű hidraulika szivattyú, Központi zár vákuumszivattyú, Kuplung főhenger, Kuplung munkahenger, Külsőhőmérséklet jeladó, Kürt, Lambda szonda, Leállító mágnesszelep, Légkondihűtő, Légnyomás érzékelő, Légtömeg mennyiség mérő, Lélegeztető szelep, Lendkerék impulzus adó, Levegőszűrő, Melegítés szabályozó, Motorvezérlő elektronika, Műanyag világítótestek, Nagynyomású cső, Nagynyomású szivattyú, NOx-szenzor NOx-katalizátor, Nyomáskapcsoló, fékhidraulika, Nyomáskorlátozó szelep, common rail, Nyomástároló, menetdinamika szabályozás, Nyomástároló,üzemanyagrendszer, Olajgomba, Olajszűrő, Önindító, Párologtató, Pollenszűrő, Pótlevegő tolattyú, Pótvízpumpa, Relé - ablaktörlő/mosó, Relé - ABS, Relé - belső világítás késleltetés, Relé - fényszóró, Relé - hűtőventillátor, Relé - indításismétlés, Relé - ködlámpa, Relé - kürt, Relé - üzemanyagpumpa, Rotor, Szárítótartály, Szekunder levegő rendszer szelep, Szekunder levegő szivattyú, Szíjtárcsa, Szívócső átkapcsoló csappantyú érzékelő, Szívócső modul, Szívócső nyomásérzékelő, Szívócső, frisslevegő rendszer, Táguló szelep, Tolatólámpa kapcsoló, Tolatóradar, Töltőnyomás érzékelő, Utánállító, dobfék, Ülésállító villanymotor, Üresjárati szabályzó szelep, Üzemanyag elosztócső, Üzemanyag hőmérséklet érzékelő, Üzemanyag nyomás érzékelő, Üzemanyag nyomásszabályzó, Üzemanyag szintjelző, Üzemanyag tartály nyomásérzékelő, Üzemanyag túlfolyócső, Üzemanyag vízleválasztó, Üzemanyagrendszer pulzáláscsillapító, Üzemanyagszelep, Üzemanyagszivattyú, Üzemanyagszivattyú előtét ellenállás, Üzemanyagszűrő, Vákumdob (gyújtás), Vákumpumpa, Vákuumkapcsoló, szívócső szellőztetés, Ventillátor-motor lapáttal, Vészvillogó kapcsoló, Vezérlőegység, karbamid befecskendezés, Vezérlőegység, üresjárati szabályozás, Vezérműszíj, Vezérműszíj készlet, Vezérműtengely pozíció érzékelő, Világítás kapcsoló, Világítás vezérlő, Villogó relé