Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
Az EBC fékalkatrészek beszerzése egyedi rendeléssel történik, nincs módunkban visszaküldeni. Ezért a rendeléshez minden esetben szükség van alvázszámra, a pontos beazonosítás végett. Amennyiben a gyári paraméterektől eltérő fékrendszerről van szó a megrendelő felelőssége a pontos beazonosítás. Ugyanebből az okból kifolyólag a 150.000 Ft-ot meghaladó rendeléseket előre utalással tudjuk teljesíteni.


A sport fékbetétek és sport féktárcsák a fékalkatrészek között, egy külön kategóriát képeznek. Mikor érdemes sport fékalkatrészeket építtetnünk autónkba? Röviden bármikor. A sport fékekkel azt érjük el, hogy minden körülmény között sokkal jobb a tapadásunk. Rendszerünkben megtalálhatók EBC-n kívül más gyártók utcai sport féktárcsái is, pl. Brembo Max, Brembo Xtra Line, Ate Power Disc vagy Zimmermann Sport. Itt is a tárcsákon megtalálható fúrások, vagy marási mintákkal érjük el a jobb tapadást, hisz ezek a minták segítenek a fékpor és hő elvezetésében.

A sport féktárcsa viszont önmagában kevés és nyugodtan mondhatom az igazán fontos összetevő egy jó fék esetén, a megfelelő fékbetét kiválasztása. Ezért mi az EBC Brakes termékek mellett döntöttünk. Tettük ezt azért, mert EBC Brakes mindig azt tartotta szem előtt, hogy a vásárló egy magas minőségű terméket kapjon, de mégis az ilyen termékek piacán megszokott árhoz képest, egy kedvezőbb áron.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Maga az EBC gyár Angliában található, de az EU központi raktára Hollandiában kapott helyet. Onnan szállít hazánkba is, de egyes termékeket közvetlenül az angliai gyárból kapunk mi is, a még nagyobb raktárkészlet miatt. Fékbetétből és féktárcsából EBC hatalmas kínálattal rendelkezik, több mint 5000 cikkszáma van, melyből egyes típusokhoz különböző minőségi kategóriákat tart, természetesen más kiegészítő fékalkatrészek gyártásával is foglalkozik. Az EBC féktárcsa között megtalálható az öntöttvas féktárcsa és a rozsdamentes acélból készült féktárcsa is. Nem csak személyautó területen, de a motorkerékpár piacra is hatalmas választékkal rendelkezik.

Az EBC autó fékbetétek hőmérséklet tartományai:
A fék a mozgó részek kinetikus energiáját általában súrlódás közvetítésével hővé alakítja, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák felületéről. Fékezéskor hatalmas hőterhelés éri a fékrendszert, mely nagyban változtatja az elért fékhatást, így a fékalkatrész gyártóknak igen nagy kihívást jelent, olyan új anyagok megtalálása, melyek használatával elérhető, hogy minden hőtartományban megfelelő legyen a súrlódás, így a fékhatás. Természetesen, ezzel összhangban az alkatrészek túlzott kopását is szem előtt kell tartani.

A következő kis táblázatunk, az EBC fékbetéteit mutatja be, milyen hőmérséklet tartományig garantálják a 100% fékhatást.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el.

Miért jobb egy sport fékbetét és sport féktárcsa, a gyári eredeti termékeknél?
A sport fékalkatrészek mindig is jobb fékhatást garantálnak egy gyári fékrendszerhez képest. Ez köszönhető egyrészt a sport fékbetéteknek, melyek sokkal nagyobb hőmérséklet tartományban garantálják a maximális fékhatást. Másrészt egy sport féktárcsa esetében, egy sokkal nagyobb széntartalmú féktárcsáról beszélünk, ezáltal jobb a hővezetése, de a féktárcsán lévő marások vagy fúrásuk nem csak „díszítés” miatt vannak rajta.

Ezeknek a kiképzéseknek az a szerepe, hogy a fékezéskor keletkezett fékport és hőt kivezetik a súrlódó felületek közül. Nagyon fontos tudni, egy fékbetét különböző súrlódó anyagok keveréke és köztük levegő található, vagyis amikor sokat fékezünk, ez a levegő kitágul és megpróbálja eltolni a fékbetétet a féktárcsától. Ilyenkor érezzük azt, hogy elnyúlik a fék. A féktárcsán megtalálható minták viszont segítik ezen hő elvezetését, így minden körülmény között mindig megfelelő a fékhatás.

ebc sport fékbetét, ebc sport féktárcsa

Mit érdemes tudni az EBC sport féktárcsáiról?
Az EBC kínálatában megtalálható szinte minden autómárkához a normál gyárival azonos féktárcsa, viszont a sport fékbetétekhez érdemes sport féktárcsát is választani. Az EBC két vagy három komoly sport féktárcsáját kínáljuk Önöknek. Az egyik egy fúrt és mart kivitelű féktárcsa, ezt Turbo Groove néven keressék, a másik csak speciális marásokkal van ellátva ez az USR féktárcsa (sok helyen EBC Black-Dash Disc néven említik) és a harmadik az EBC legújabb fejlesztése BSD High Carbon féktárcsa melyen egy speciális V alakú minta található.

A Turbo Groove féktárcsákat az EBC szándékosan nem fúrja át teljesen, mert ezzel küszöböli ki a fúratok szélénél keletkező repedéseket, ez bármely más gyártó, teljesen átfúrt tárcsáinál tapasztalható. Tudni kell, hogy a Turbo Groove féktárcsa, a teljen szélre kifutó bemarás miatt ill. a plusz furatok miatt hangosabb, mint egy normál féktárcsa. Ezen jelenség kevésbé jelentkezik, az EBC USR tárcsáinál, hisz ott a mart minta nem fut ki teljesen a tárcsa széléig. Az új High Carbon tárcsa extra magas széntartalmú szürkeöntvény, amely a jelenlegi alapanyagok között a legmagasabb minőségi szintet képviseli. Sűrűbb szemcseszerkezetük miatt alapvetően jobb a hőelvezető és hőleadó képességük ezeknek a sportosabb célokra kifejlesztett féktárcsáknak.

Tapasztalatok alapján milyen párosítások a legjobbak?
Röviden elmondható, hogy normál féktárcsához mi személy szerint csak a Greenstuff fékbetéteket javasoljuk, ettől csak akkor térünk el, ha maga az EBC gyár is ajánlja a kocsihoz a Redstuff vagy Yellowstuff fékbetéteket. Ilyenkor a kocsi gyári fékrendszere is a sportosabbak közé tartozik, ilyen pl. Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza stb.
Normál féktárcsa esetén a Greenstuff betétekkel is garantálható a jobb fékhatás a gyári fékrendszerhez képest és eközben a féktárcsa kopása sem lesz drasztikus, a keményebb EBC fékbetét miatt.
Az EBC sport féktárcsáihoz, viszont bármely említett fékbetét választható, de mindig érdemes ezt a vezetési stílusnak megfelelően kiválasztani. Kicsit sportosabb vezetési stílus esetén elegendő a Greenstuff fékbetét, de ha valaki sokkal sportosabban vezet, bátran javasoljuk a Redstuff és Yellowstuff fékbetéteket is, mert tudjuk hogy már hidegen is jó a fékhatás, de a fékrendszer melegedésével ez egyre jobbá válik.
Viszont szeretnénk itt is jelezni, hogy a maximális súrlódás, fékhatás elérése érdekében fontos a termékek összekoptatása, ami nem azonos (még a Lada korszakból ismert) a fék vasalásával, ezzel csak tönkre tesszük a megvásárolt fékalkatrészeinket.

FONTOS!
EBC sport fékalkatrészek vásárlásánál fontos betartani egy pár szabályt.

A kocsi első és hátsó tengelyeire mindig hasonló fékbetétet válasszunk! A sokak által alkalmazott felfogás helytelen, miszerint előre egy EBC Yellowstuff fékbetét és hátra meg teljesen mindegy. (és sokszor egy olcsó gyenge minőségű „noname” fékbetétet építenek) Ez helytelen, hisz az autó fékrendszere úgy van egyensúlyban ahogy a gyárban megtervezték, a fékerőszabályzó is ennek megfelelően működik. Ha mi viszont ezt megbontjuk, elérjük azt, hogy míg a kocsi eleje már rég fékez a hátulja nem fog hozzá eléggé, így az eleje túlmelegszik. Ilyenkor az első fékbetéteket felégetjük és teljesen feleslegesen költöttünk el sok pénzt az első fékekre.

A másik fontos szabály, amit nem győzünk elégszer hangsúlyozni, minden kedves vásárlónknak illetve érdeklődőnknek, hogy egy jó fékhez az egyik legfontosabb dolog, a szakszerű felszerelés. Sokan keresnek úgy nálunk féktárcsát, hogy ugye ez nem fog „ütni”. Sajnos, el kell mondanunk, ez legtöbb esetben nem a termék hibájából alakul ki (kivéve: az olcsó silány minőségű termékek) hanem a szakszerűtlen felszerelésből és/vagy az autó megváltozott futómű geometriájából adódik. Több cikket is feltettünk oldalunkra ami a témával kapcsolatos. Ezt jelenséget az angol szakirodalom DTV (Discs Thicness Variation) rövidítéssel emleget, ami változó vastagságú féktárcsát jelent. Kérjük olvassa el: Féktárcsa ütés, féktárcsa rezgés

EBC Premium féktárcsa (normál féktárcsa)
EBC Premium féktárcsa (normál féktárcsa)

A féktárcsák teljes kínálatát az EBC Brakes leányvállalatánál, Dél-Angliában öntik és a legmodernebb gépeken munkálják meg. Nem olcsó import nyersanyagokból, hanem egy
különleges fémötvözetből, aminek "Discalloy" a megnevezése és rezet tartalmaz, hogy ezzel a tárcsa hőelvezetését és élettartamát optimalizálják.
Az EBC Premium Disc féktárcsák megfelelnek a legmagasabb minőségi igényeknek és ideális választás minden autósnak, aki a gyárival egyenértékű, vagy azt több szempontból felülmúló 
féktárcsát szeretne a járművéhez. Ezt a féktárcsát a perfekt megmunkálás és az optimális kiegyensúlyozás jellemzi. Bizonyos gyártási folyamatok közben, állandó röntgen-felügyelet alatt áll, hogy ezzel a ritkán alkalmazott eljárással, minősége a szokásosnál is jobban ellenőrizve legyen.
EBC Ultimax féktárcsa (mart féktárcsa)
EBC Ulimax -Black-Dash Disc- féktárcsa (mart féktárcsa)

Ez a legújabb fejlesztésű, mart hornyokkal ellátott sport féktárcsa, amely egy újfajta fekete EPF-magas fényű műanyag réteggel van bevonva, ami mérföldkő a korrózióvédelmi technológiában. Jelentősége, hogy ez a réteg, azokon a helyeken, ahol a fékbetét nem fekszik fel, megmarad és esztétikai szempontból összehasonlíthatatlan egy hagyományos rozsdás, sómarta féktárcsával. A tesztelések alkalmával, alávetették a Black-Dash féktárcsákat egy 480 órás sós, ködszórásos tesztnek, ahol bizonyították a tartósságukat szélsőséges körülmények között is.
EBC Turbo-Groove féktárcsa (mart és vakfurattal ellátott féktárcsa)
EBC Turbo-Groove féktárcsa (mart és vakfurattal ellátott féktárcsa)

A speciálisan fúrt és nútolt sport féktárcsa tulajdonsága, hogy a bemarás egészen a tárcsa széléig kifut és ezáltal a szennyeződések, anyagmaradványok, továbbá a fékezéskor a fékbetétből felszabaduló gázok, maradéktalanul eltávoznak. Ez biztosítja a fékbetét egyenletes és párhuzamos kopását, ezen felül a Turbo Groove bemarás, plusz levegőt továbbít a féktárcsa és fékbetét közé, ezzel elősegítve a fékrendszer még jobb hűtését. Az EBC Turbo Groove Disc aranyszínű horgany réteggel van bevonva, ami azokat a részeit védi a korróziótól, amik nem érintkeznek a fékbetéttel. A Turbo Groove Disc nincs teljesen átfúrva ( mint sok hasonló termék ), ennek az egyedi megoldásnak köszönhetően nem keletkeznek repedések a lyukak körül, amik komoly fékhatás romlást és fékbetét roncsolódást eredményezhetnek. Ez az egyedi megoldás tökéletes fékgáz elvezetést biztosít, és a zsákfuratoknak köszönhetően kizárt a tárcsa átrepedése és törése, ami egyes átfúrt tárcsáknál előfordulhat. A Turbo Groove Disc precízen megmunkált és perfekt a kiegyensúlyozása.
EBC BSD High Carbon Disc féktárcsa
EBC BSD High Carbon Disc féktárcsa

Az új High Carbon tárcsa család anyaga a GG15HC nevű extra magas széntartalmú szürke öntvény, amely a jelenlegi (fémből készülő féktárcsa) alapanyagok között a legmagasabb minőségi szintet képviseli. Sűrűbb szemcseszerkezetük miatt alapvetően jobb a hőelvezető és hőleadó képességük ezeknek a sportosabb célokra kifejlesztett High Carbon tárcsáknak. Ezért egyes autótípusoknál, már gyárilag is hasonló technológiával készített tárcsákat használnak.
EBC Blackstuff fékbetét (normál fékbetét)
EBC Blackstuff fékbetét (normál fékbetét)

Ez a fékbetét normál közúti használatra optimalizált Kevlar-Aramid szálakból és szemcsékből, valamint speciális adalékok hozzáadásával készül. Az új AF42/66 anyag teljesen megszünteti a féksúrlódásból adódó hangokat és hosszú élettartam mellett kiváló fékhatást biztosít. Minden Ultimax fékbetéten van egy bemarás, ami segíti a dörzsfelület tisztulását és egy porszórással felvitt műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a vaslemezt amire a betét anyaga rögzítve van.
A magas 0.46-os súrlódási együttható értéke, a hosszú élettartama és féktárcsa kímélő tulajdonságai miatt, felülmúlja a legtöbb gyárilag szerelt betétet és mindezt úgy, hogy fékezés közben a lehető legkevesebb fékpor képződik.
EBC Greenstuff fékbetét (utcai sport)
EBC Greenstuff fékbetét (utcai sport)

Sportos közúti használathoz fejlesztett Kevlar-Aramid alapú fékbetét, amely érezhetően javított fékteljesítménnyel és féktulajdonságokkal bír az originál fékbetétekkel szemben. Ez a speciális fékbetét, szinte teljesen mentes az agresszív fekete fékportól, ami a felnire tapad és rongálja azt azon felül, hogy örökös esztétikai problémát jelent. A Greenstuff fékbetétek fejlesztésekor nagy hangsúlyt fektettek a FADING ( fékerő kihagyás ) kiküszöbölésére. A teljesítménye még hideg féknél is nagyon jó és nem koptatja a féktárcsát.
Munkahőmérséklete 650C fokig terjed, a súrlódási együtthatója 0.55 amivel ez a speciális fékbetét megkapta az Autotrade innovációs díját és a Maxpower magazin kitüntetését, mint a legjobb sport fékbetét.
EBC Redstuff fékbetétek (utcai sport)
EBC Redstuff fékbetétek (utcai sport)

Ez a Kevlar-szálak és kerámiarészecskék kombinációjából álló sport fékbetét a következő teljesítménylépcsőt jelenti a gyorsabb utcai autók számára. A Redstuff fékbetétek is mentesek az agresszív fekete fékportól, ami a felnire tapadva rongálja és elcsúfítja az autónk talán legszebb díszét. Különösen féktárcsa kímélő, annak a technológiának köszönhetően ami az EBC Brakes által gyártott betétekre jellemző. Ez a sport fékbetét tesztekben bizonyította, hogy akár 13 méterrel is rövidebb lehet egy autó fékútja 160 km/h-ról, azonos körülmények között, mint egy gyári fékbetéttel. Kemény felülete miatt, még a "Brake-in" réteg segítségével is a bejáratása akár 1600 km. ( 1000 mérföld ) is lehet. Cserébe ez a bejárató, koptató réteg egyfajta tárcsa szabályozást is végez, ha türelmesen hajtjuk végre a bejáratási folyamatot
Maximális tapadás és fékerő 750 ° C (1375 ° F) hő terhelésig!
EBC Yellowstuff fékbetét (verseny sport)
EBC Yellowstuff fékbetét (verseny sport)

Ez az Aramid szálakból készült fékbetét jelenti a perfekt megoldást versenyekre és utcára egyaránt teljes erőbedobással már hideg féknél is, ami egy verseny fékbetéttől igen szokatlan.
A Yellowstuff fékbetétek a gyors utcai autókhoz, túraautókhoz, verseny és rallye autókhoz valók. Ez egy progresszív fékbetét, ami azt jelenti, hogy minél jobban nyomjuk a fékpedált annál harapósabbá válik és a felmelegedés közbeni többszörös fékezés hatásra további agresszív fékhatás lép fel. A Yellowstuff fékbetét nyújtja a kategóriában lehető legjobb teljesítményt, az elérhető leghosszabb élettartamot és féktárcsa védelmet.
A Yellowstuff fékbetét a Maxpower féktesztjén a legjobb utcai és sport fékbetét díját nyerte el.Ez a betét a legújabb "DuPont Interlayer-Technológiával" készül.
Maximális tapadás és fékerő 900 ° C (1650 ° F) hő terhelésig!
Termékkategóriák