Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
A(z) Tolatóradar kikereséséhez a következő lépéseket kell követni. A pontos kereséshez kérem menjen végig az összes lépésen!
VÁLASSZ A LENTI 48 GYÁRTÓ KÖZÜL
Tolatóradar

Hogyan válasszunk jó tolatóradart?


Napjainkban egyre nagyobb az igény a vezetést segítő rendszerek irányába. A technológiai újítások nemcsak a vezetők, hanem a többi ember biztonságát is szolgálják. Ugyanez elmondható a tolatóradarról. Ez a parkolást segítő asszisztens ultrahang alapú detektorként működik, ami a jármű előtt és mögött szokott lenni.


Mi az a tolatóradar?


A minőségi tolatóradar detektálja a takarásban lévő akadályokat, és segít a parkolási manőverekben, ha a sebesség nagyjából 10-15 km alá csökken. Általában 4 vagy 8 szenzort kapunk hozzá, ez csak attól függ, hogy hátra vagy előre is feltelepítettük-e. Ezek a szenzorok a lökhárítókba vannak beszerelve, és ultrahang jeleket bocsátanak ki, amik visszaverődnek az akadályokról. Ezt a visszhangot a szenzorok fogadják és értik. A radar az ultrahang kibocsátása és a visszhang észlelése közötti időből számítja ki, hogy milyen távolságra van az akadály. Ezt a számítást egy elektronikus vezérlőegység végzi, tehát nyugodtan bízhatunk benne.


Miért kell több szenzor?


Sokan zavarónak tartják több szenzor installálását, azonban erre mindig szükség lesz. Tegyük fel, hogy csak egyet teszünk a jobb sarokba. Mi történne tolatás közben? Ha az akadály mögöttünk van, akkor a jobb sarokból induló ultrahang később éri el az akadályt. Ez azt az üzenetet adja át a vezérlőegységnek, hogy az akadály messzebb van, így neki fogunk ütközni.

Ahhoz, hogy pontos adatokat kapjunk, legalább kettő szenzorra van szükségünk. Ilyenkor a radar két információból építkezik, és nagyobb valószínőséggel számolja ki az adatokat. A két ismert távolság könnyebben meghatározza, hogy meddig tolathatunk. A tolatóradar eközben hangjelzést is kap, mivel csak így tudja jelezni, hogy milyen messze vagyunk. Általában éles pittyegő hangot hallunk, minél sűrűbb, annál kevesebb helyünk marad.

A tolatóradar segíti a parkolást, de még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a visszapillantó tükrökről és a körülnézésről. Gondoljunk csak a kisebb tárgyakra, a földből kiálló drótokra, a lehullott ágakra, mivel ezt nem biztos, hogy érzékeli a rendszer.


Mi alapján vásároljunk tolatóradart?


Amikor vásárlásra szánjuk magunkat, akkor azt fogjuk tapasztalni, hogy rengeteg gyártó van a piacon. Mielőtt megvennénk az elsőt, érdemes megvizsgálni a következő pontokat:
1. A szett összetétele
2. Áramellátás
3. Érzékelők
4. Vezetékek
5. Hangjelzés
6. Kijelző
7. Távolságjelző
8. Vízhatlanság
9. Ár


Kit összetétele


Ha vásárolunk egy érzékelőt, akkor mindig nézzük meg, hogy milyen alkatrészek kerülnek bele a csomagba. Ez nagyon fontos, mivel, ha valami hiányzik, akkor sokkal nehezebb lesz a beszerelés is, és esetleg külön-külön kell megvásárolnunk valamit. A csomagnak tartalmaznia kell legalább a szenzorokat, az azokat összekötő vezetékeket, egy olyan kapcsolót, ami összeköti őket, és az akusztikus jel kivezetéséért felelős hangszórót. Az sem utolsó dolog, ha a szenzorok pontos méretet jelzi valami, és lyukfúrót is kapunk, hogy még könnyebb legyen a felszerelés.


Áramellátás


Ahogy a kameráknak, úgy a tolatóradarnak is szüksége lesz energiára. Ennek elérésére az egyik legjobb megoldás a lámpák felhasználása. Bár érdemes azt is megjegyezni, hogy ma már vásárolhatunk vezeték nélküli tolatóradart.


Érzékelők


Ma már az érzékelők száma nem szokta meghaladni a 4-et és a 8-at. Régen találhattunk olyan szetteket is, ahol 6 érzékelőt kaptunk, viszont nagyjából ugyanolyan eredményeket hoztak, ám az áruk lényegesen drágább volt, arról nem is beszélve, hogy a telepítésük is sokkal bonyolultabbá vált. Mondhatnánk úgy is, hogy kevesebb szenzor, kevesebb komplikáció. A 8 érzékelővel ellátott készletek tökéletesek. Úgy tervezték őket, hogy az első és a hátsó lökhárítón is jelezzenek. Bár azt is számoljuk bele a költségekbe, hogy ha elől és hátul is akarunk, akkor a telepítés dupla annyi ideig fog tartani.


Vezetékek


Szerencsére a tolatóradar felhelyezése sokkal kellemesebb, mint egy kameráé. Utóbbit egészen a rádióig kell kábelezni, viszont a radarnak nincs szüksége erre a lépésre. Persze fontos, hogy a vezetékek elérjenek az autó elejébe, mert csak így fogjuk hallani a távolságjelzőt. A megvásárolt szettekben általában pont annyi kábel szokott lenni, mint amennyire szükségünk van, de itt hangsúlyozzunk az általában kifejezést. Jó, ha a vezető előre leméri a szükséges métereket, és vásárlásnál ellenőrzi. Ha nem akarunk a vezetékekkel szenvedni, akkor használhatjuk a vezeték nélküli megoldást, bár arra számítsunk, hogy néha tapasztalhatunk interferenciát.


Hangjelzés


A hangjelzés nem tűnik fontos pontnak, pedig akár az őrületbe is kergethet. Ha beszereljük az autóba, akkor minden utazásunk során legalább egyszer hallani fogjuk a pittyegését. Vásárlásnál számolnunk kell azzal, hogy a nagyon olcsó berendezések olcsó alkatrészekből állnak. Ilyenkor tapasztalhatjuk azt, hogy a jelzés olyan hangos, hogy már zavaróvá válik. Sajnos nem mindig tudunk választani a hangerő között sem, tehát a végén inkább leszerelnénk. Vásárlásnál érdemes olyat megrendelni a webáruházból, aminek legalább a hangerejét változtathatjuk.


Kijelző


Amikor tolatóradarról beszélünk, akkor a legtöbben a hangjelzésre fókuszálnak, pedig ugyanúgy kaphatunk hozzá kijelzőt is. Jó, nem kell egy kisebb TV képernyőjére gondolni, hanem inkább egy apró monitorra, ahol LED-es grafika mutatja a fennálló távolságot. Ezeknek a monitoroknak azonban van hátrányuk is. Ha a sofőr csak a vizuális hatásra támaszkodik, akkor nem fogja használni a tükröket, viszont sokkal kellemesebb, mint az idegesítő pittyegés.


Távolságjelző


Néhány márka úgy próbál új vevőket szerezni, hogy a mérhető távolságot emeli ki. Általában a szenzorok akkor kezdenek jelezni, amikor a mögöttünk lévő akadály 1,5 méterre helyezkedik el, bár vannak olyanok is, akik a 2 métert is mérik. Az igazság azonban az, hogy sokkal fontosabb, hogy közelről működjön jobban, ezért inkább mindig a minimumot nézzük. Ha az egyik 0,5 métert, a másik pedig 0,3 métert ígér, akkor válasszuk az utóbbit.


Vízhatlanság


Minden bizonnyal senkinek sem kell magyarázni, hogy a vízhatlanság miért fontos. Vannak olyan szenzorok, amik a lökhárítón kívül helyezkednek el, ezért nagyon fontos, hogy védve legyenek a zord időjárástól. Az élettartamunk szinte csak ettől a ponttól függ.


Ár


Végül, de nem utolsó sorban nézzük az árakat. A választék igen széles, hiszen léteznek nagyon olcsó és nagyon drága tolatóradarok is. Nem mindegy, hogy pár ezer, vagy inkább pár tízezer forintot fogunk rászánni. Persze nem feltétlenül kell a legdrágábbat felszerelnünk, de ilyenkor a minőségen is érzékelni fogjuk a különbséget. Az a legjobb, ha először átgondoljuk, hogy mennyit szeretnénk rászánni, és utána megvizsgáljuk a lehetőségeinket. Nézzünk pár példát!


Rendszámkeretes tolatóradar


A rendszámkeretes tolatóradar sokak kedvence. Előnye, hogy a lökhárító kifúrása nélkül használható, és a szenzorok fényezése sem fontos. Itt három ultrahangos szenzort kapunk, amit előre és hátra is telepíteni kell. Ezek szintén ultrahanggal működnek, és a rendszemkeret alsó felébe lesznek beépítve. Érzékelik a bal, a jobb és a középső irányt is, tehát jelezni fogják, ha van mögöttünk valami. Hasonlít a gyári tolatórendszerekhez, mivel például az utastérben láthatatlan marad, és hangos csipogással jelzi az akadályokat.

A rendszámkeretbe épített három érzékelő más-más irányba figyeli a teret. Ahogy csökken a távolság, annál gyorsabban ismétlődik a csipogás. Nem kell monitort vagy kijelzőt néznünk, így nem vonja el a figyelmünket, és nyugodtan használhatjuk a tükröket is.


Sencor tolatóradar


Következő példa a Sencor tolatóradar. Itt 4 ultrahangos érzékelőt kapunk, és automatikusan aktiválódik hátramenetben. Sok autós azért szereti, mert jó a minősége, de mégis egyszerű a felhelyezése, ráadásul az összes autón alkalmazható. Ennél a márkánál nyugodtan rábízhatjuk magunkat a szettre, mivel tartalmaz központi modult, érzékelőket, hangjelzőt, tápegység kábelt, lyukfúrót, tartozék készletet és használati útmutatót is. Az sem utolsó dolog, hogy bizonyos modelleknél a hangerőt is kedvünkre állíthatjuk, így nem kapunk szívrohamot, amikor megszólal.


Valeo tolatóradar


Az autótulajdonosok körében a Valeo tolatóradar is felkapott. Ez a drágább és minőségibb kategóriába tartozik, így megfelelő működésre számíthatunk. Általában 4 szenzoros szettet kapunk, ami összesen 8-at jelent. Előnye, hogy vonóhoroggal felszerelt járművekhez is használható, és választhatunk olyan szettet, amiben LCD kijelző van. Az ultrahangos érzékelők felismerik az akadály, a kijelző pedig megadja a pontos távolságot. Ha nem csak a szemünkre akarunk támaszkodni, akkor hangjelzést is beállíthatunk.


Miért szeretik a vezeték nélküli tolatóradart?


Az utólagos tolatóradarok egyik nagy hátárnya, hogy a beszerelésük kicsit macerás. Bár kapunk hozzá fúrófejet, szükségünk van bizonyos autós ismeretekre. A legtöbb vezető nem szeretne lyukat fúrni a lökhárítóba, lebontani az alsó burkolatokat, csavarozni, fúrni stb. Ráadásul, ha nincs szerencsénk, és a szenzor eltérő színű, akkor még fényezőhöz is el kell mennünk. Nem véletlen, hogy egyre többen választják a vezeték nélküli tolatóradart. Ide tökéletes példa a fentebb is említett rendszámkeretes megoldás. Csak egy rendszámkeret cserére van szükség, majd a kábel bevezetésére a csomagtartóba.


Hány szenzort válasszunk?


Általában örök kérdés szokott lenni, hogy hány szenzort válasszunk. Ha biztosra akarunk menni, akkor maradjunk a 8 szenzoros tolatóradar szettnél. Sokan azt hiszik, hogy csak a mögöttünk levő akadályok jelenthetnek problémát, pedig ez nem igaz. Egy egyszerű parkolásnál bizony magunk elé is kell néznünk, és nem mindig látjuk, hogy a jármű orra éppen mennyire közelít meg egy autót vagy egy motort. Ha elől és hátul is 4 szenzor vigyáz ránk, akkor sokkal gyorsabb és biztonságosabb lesz a parkolás.

Összegzésképpen, amit érdemes tudni, hogy a tolatóradarok működése mindig az ultrahangon alapszik, de ne felejtsük el tesztelni sem. A felhelyezés után próbáljuk ki, hogy jól érzékeli-e a környezetet. A felhasználói vélemények szerint mindig figyeljünk az árakra, és ha tehetjük, akkor inkább többet szánjunk rá. Ellenőrizzük le a szettek tartalmát is, hogy biztosan minden fontos alkatrészt megkapjunk. Emellett az egyik legfontosabb döntés éppen a kábelezés, tehát azt is nézzük, hogy vezetékes vagy inkább vezeték nélküli radart szeretnénk-e. Ha mindezt figyelembe vesszük, akkor a tolatóradar vásárlás sokkal könnyebbé válik.

10 Termék az Tolatóradar kategóriában
Legnépszerűbb termékeink a Tolatóradar kategóriában. Itt talál egy áttekintést Tolatóradar cserealkatrészeinkről, melyek beszerezhetők csaknem minden autótipushoz, különböző gyártóktól.
Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632014 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632006 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632006 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632013 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632006 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632013 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632013 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632006 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632006 @19

Tolatóradar
Cikk megjegyzés::
Iharos Tolatóradar
Cikkszám::
TOL-632014 @19

Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon