Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

A fékmunkahenger feladata, hogy a fékpofákat a pedál lenyomásakor fékdobhoz szorítja. A fékmunkahenger lehet egydugattyús, vagy kétdugattyús. Léteznek acélöntvény és alumínium házas kivitelek is, de minden esetben alumínium dugattyúira szerelt tömítőgyűrűk találhatók a belső részében. A fékmunkahenger széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester fék hidraulika webáruházában és több kiváló márka közül is választhat kedvező áron online áruházunkból. A munkahenger belsejébe semmiféleképp nem kerülhet szennyeződés, így időközönként ellenőriztesse a külső gumikarmantyúk állapotát és ezzel megelőzheti az alkatrész idő előtti elhasználódását.

Dobfékes autók esetén a fékdob alatt találhatjuk a fékmunkahengert, melynek köszönhető fékpofa mozgása. Manapság egyre több autót elől és hátul is tárcsafékkel szerelnek, a tárcsafékes autókban viszont már komplett féknyeregről beszélhetünk, ezekben az autókban nem találunk fékmunkahengert.

Fékmunkahenger
Fékmunkahenger
Fékmunkahenger


Fékmunkahengerek esetén megkülönböztetünk két dugattyút tartalmazó, vagyis kettős működésű és csak egy dugattyút tartalmazó, egyszeres működésű munkahengereket. A munkahengerben a főfékhengerben létrehozott nyomás hat a dugattyúkra, és ennek köszönhető, hogy a fékmunkahengerek hozzá szorítják a fékpofákat a fékdobhoz. A fékmunkahengerek a fékpofa tartólemezire vannak rögzítve. A munkahengerben a dugattyúkat gumikarmantyúk tömítik. A külső szennyeződések bekerülésért, külső porsapkák akadályozzák meg. A fékmunkahenger hátsó oldalán találhatok a rögzítő furatok, a féktömlő becsatlakoztatására szolgáló menetes lyuk, és a légtelenítő csavar is.

A fékmunkahengerek kettő anyagból készülnek, vagy alumínium, vagy acélöntvény, de működésükben nincs különbség. Az alumínium kivitel viszont hosszabb élettartalommal bír.

Termékkategóriák