A fékmunkahenger feladata, hogy a fékpofákat a pedál lenyomásakor fékdobhoz szorítja. A fékmunkahenger lehet egydugattyús, vagy kétdugattyús. Léteznek acélöntvény és alumínium házas kivitelek is, de minden esetben alumínium dugattyúira szerelt tömítőgyűrűk találhatók a belső részében. A fékmunkahenger széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester fék hidraulika webáruházában és több kiváló márka közül is választhat kedvező áron online áruházunkból. A munkahenger belsejébe semmiféleképp nem kerülhet szennyeződés, így időközönként ellenőriztesse a külső gumikarmantyúk állapotát és ezzel megelőzheti az alkatrész idő előtti elhasználódását.
Dobfékes autók esetén a fékdob alatt találhatjuk a fékmunkahengert, melynek köszönhető fékpofa mozgása. Manapság egyre több autót elől és hátul is tárcsafékkel szerelnek, a tárcsafékes autókban viszont már komplett féknyeregről beszélhetünk, ezekben az autókban nem találunk fékmunkahengert.
Fékmunkahengerek esetén megkülönböztetünk két dugattyút tartalmazó, vagyis kettős működésű és csak egy dugattyút tartalmazó, egyszeres működésű munkahengereket. A munkahengerben a főfékhengerben létrehozott nyomás hat a dugattyúkra, és ennek köszönhető, hogy a fékmunkahengerek hozzá szorítják a fékpofákat a fékdobhoz. A fékmunkahengerek a fékpofa tartólemezire vannak rögzítve. A munkahengerben a dugattyúkat gumikarmantyúk tömítik. A külső szennyeződések bekerülésért, külső porsapkák akadályozzák meg. A fékmunkahenger hátsó oldalán találhatok a rögzítő furatok, a féktömlő becsatlakoztatására szolgáló menetes lyuk, és a légtelenítő csavar is.
A fékmunkahengerek kettő anyagból készülnek, vagy alumínium, vagy acélöntvény, de működésükben nincs különbség. Az alumínium kivitel viszont hosszabb élettartalommal bír.