Fékbetét első vásárlás, olcsón autójához » online webáruház
Az autó használata során találkozni fogunk az első fékbetétek elhasználódásával, és mivel ezen alkatrészek nem javíthatók, így csak cserével lehet orvosolni a problémát. Az első fékbetétek széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester webáruházában és több kiváló márka közül is választhatunk akciós áron online áruházunkból. Az első fékbetétek esetén minden doboz 4db fékbetétet tartalmaz, és egyes esetekben a doboz tartalmazza a beszereléshez szükséges tartozékokat is. Egyes modellek esetén több fékbetétet is megtalál katalógusunkban így ilyenkor a feltüntetett méretek alapján kell beazonosítani a terméket. Fontos, ha megrendelés alkalmával megjegyzés mezőben megadja az autó alvázszámát mi leellenőrizzük Önnek, hogy megfelelő terméket rendelhessen.>
A fékbetét anyaga nagy súrlódási erőket kelt és meggátolja a berágódást. A fékbetétekre ezt az anyagot általában ragasztással viszik fel, de egy sport betétek esetében szegecseléssel.
Általában szerves fékbetéteket alkalmaznak, de nagy igénybevétel esetén szinterelt fékbetéteket is. A szerves anyagú fékbetétek gyártásakor ásványi, fémes, kerámia vagy szerves anyagú, porszerű vagy szálas súrlódóanyagokat kötnek meg töltőanyagokkal, pl. vas-oxiddal, és síkosítóanyagokkal, pl. kokszport szerves kötőanyagokkal, pl. műgyantával. A régebben használt azbeszt súrlódóanyag ártalmas az egészségre, ezért helyette manapság a következőket használják:
- szerves szálak, pl. szén- és aramidszálak
- fémszálak, pl. fémszövet
- szervetlen szálasanyagok, pl. üvegszálak



A fékbetét elhasználódása nem léphet túl egy bizonyos határt. A fékbetét fém lapja semmiképpen sem érintkezhet a féktárcsával, hiszen ez a féktárcsa sérüléséhez vezetne. Legtöbb fékbetétet ellátnak akusztikus kopásjelzővel, vagy már az újabb típusokat elektronikus kopásjelzővel, hogy figyelmeztessék az autótulajdonost, hogy a fékbetét cseréje szükségessé vált.
Néhány tipikus fékbetét hiba:
1)
A fékbetét súrlodó felületén a féktárcsa anyagából származó fémes bemaródások láthatók.
Jelenség általános oka:
A féktárcsát hirtelen erős vízsugár érte, amely nagy hőmérséklet csökkenéshez vezetett és jelentősen csökkentette annak hőmérsékletét. Ez a féktárcsa felületén nagy feszültséget okoz, ami külső felület felpattogzását eredményezi. Ezek a fémlemezkék láthatók később a fékbetét felületébe ágyazódva. A jelenség erősödik a gyakori, rövid ideig tartó intenzív fékezések alkalmából, valamint, ha féktárcsa túlzott tengely irányú excentritást mutat, vagy ha a féktárcsa a munkafelületének rétegvastagsága helyenként jelentősen eltérő.
Megoldás:
Ha a fékbetétet ilyen jellegű károsodását más rendellenes jelenségek is kísérik, ami adódhat pl. a féktárcsa sérüléséből is, akkor ajánlott a féktárcsa és a fékbetét cseréje.
2)
A fékbetét fémrésze a vaslap látható eldeformálódást szenved.
Jelenség általános oka:
A fékbetét a féknyereggel együtt mozog annak rögzítő csapjain a biztosító rugós lemezek gátolják a fékbetét szabad mozgását. A „szerelő” nem ellenőrizte beszereléskor és annak ellenére, hogy előírás szerint a fékbetétnek szabad mozgást kellene hagyni, beszerelte ezeket a biztosító lemezeket.
Megoldás:
Feltétlen cserélni kell a fékbetétek mindkét keréknél, valamint pontosan meg kell határozni a fékbetét vaslap deformításának az okait. Ajánlatos féktárcsa ellenőrzése is.
3)
A fékbetét súrlódó felületének anyaga egyenetlenül ferdére kopott.
Jelenség általános oka:
- a fékbetét nem tud szabadon mozogni a féknyereg vezető sínjein.
- sérült a féknyereg, görbe a féknyereg tartó, elgörbült rögzítők, vagy rugós biztosító lemezek.
- több munkahengeres féknyereg esetén, megszorult fékdugattyú.
Megoldás:
Meg kell állapítani. és el kell hárítani a fékbetét ferde kopásának az okait. Amennyiben a fékbetét rugós biztosító lemezeivel kapcsolatban kétségek merülnek fel, akkor azokat ki kell cserélni. A ferdekopás okainak elhárítása után ki kell cserélni a fékbetéteket is.
4)
A fékbetét féktárcsával érintkező felülete részlegesen, vagy teljesen elszenesedett, esetleg fehér, világos barna, vagy szürkésbarna elszíneződés látható rajta.
Jelenség általános oka:
A fékbetét túlmelegedett és ennek következtében a betét anyagában található gyanta részben kiégett belőle. A fékbetét túlmelegedése az alábbiak miatt következhet be :
- a fékbetét szabad mozgása nem biztosított a féknyereg vezető sínjein/csapjain
- a fék hidraulikus dugattyúja nem tér vissza megfelelően az alaphelyzetbe
- a fék túl hosszú ideig történő használata, pl. lejtőkön, szerpentinen
- gyakori fékezések, legfőképpen nagy sebességről történő fékezéseknél
- a fék kihűlését egyéb körülmények akadályozzák, pl. nem megfelelő konstrukciójú
Megoldás:
Ellenőrizni kell, hogy a fékbetétek túlmelegedését mi okozza, a féknyereg meghibásodása, vagy sérülése, esetleg egyéb műszaki körülmény. Ha a fékbetéteken egyértelműen látható égési nyomokat lehet felfedezni, akkor azokat ajánlatos kicserélni. Viszont, ha a járművet sportolási célokra használják, akkor mérlegelni kell a sport fékrendszerek alkalmazását.
5)
A fékbetét felső vékony rétegének anyagstruktúrája megváltozott, üveg kemény lett és repedezett.
Jelenség általános oka:
A hiba oka a fékek túlmelegedése, a rövid ideig tartó erős fékezések alkalmával jön létre főként, ha gyakran ismétlődik.
Megoldás:
Megfelelő fékhasználat mellett a fékbetétek üveges felülete lekopik, de erős elüvegesedés esetén csere szükséges.
6)
Ugyanazon kerekek külső és belső fékbetétei eltérő mértékben kopnak, egyik kevésbé, mint a másik. Érdemes összehasonlítani egy másik kerék fékbetéteivel.
Jelenség általános oka:
- a fékbetét szabad mozgása a nem biztosított a féknyeregben, vagy a fék hidraulikus dugattyúja nem megfelelően tér vissza alaphelyzetbe és ez okozza egy, vagy fékbetét állandó súrlódását a féktárcsához.
- a nehezen működő fék munkahenger dugattyú, főként alacsony féknyomásnál nem
mozdul a fékdugattyú.
- a tény, hogy egy fékbetét túlzottan elkopott, vagy éppen alig kopott, attól is függ,
hogy féknyereg „merev”, vagy „csúszó” kivitelű.
Megoldás:
Minden keréknél külön ellenőrizni kell a fékbetétek megfelelő, szabad mozgását a féknyeregben, illetve ellenőrizni kell a fékmunkahengerek helyes működését, hogy nincs-e valamelyik dugattyú beragadva. Ha valamelyik fékbetét vastagsága már közel jár a megengedett legvékonyabbhoz, akkor ki kell cserélni őket.
A Fékmester fék mechanikai alkatrészek webáruházában megtalálhatja a legjobb első fékbetét márkákat, mint pl. ATE, TEXTAR, TRW, ZIMMERMANN, BOSCH, BLUE PRINT, BREMBO, DELPHI, FERODO, MEYLE, FEBI, VALEO



Autójához természetesen megtalálhatja a hátsó fékbetéteket is kedvező árban.






Általános szerződési feltételek
Adatkezelési tájékoztató
Garancia
Autónk alkatrészei
Autóalkatrész blog
Hasznos információk
Forgalmazott márkáink
Fék Mechanika
alkatrészek kategóriához
kapcsolódik
Első fékbetétElső fékpofa
Fékdob
Féktárcsa
Hátsó fékbetét
24.0125-0171.1 @6
CT957K1 @6
415 0168 10 @6
624 3136 09 @6
Ország Boltja 2011
Ország Boltja 2012
Ország Boltja 2013
Ország Boltja 2015
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
