Az hátsó fékcsővek ugyancsak fontos szerepet töltenek be az autó fék hidraulika rendszerében. A fékcső szerepe röviden a fékolaj szállítása. A hátsó fékcsővek széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester fék hidraulika webáruházában és több kiváló minőségi márka közül is választhat olcsó áron online áruházunkból. A fékpedál lenyomásakor keletkezett folyadéknyomást a gépjármű alvázán fém fékcsővekkel vezetik el, de a rugalmas csatalakozási helyeken gumi fékcsöveket alkalmaznak. A megfelelő fékhatás elérése érdekében nagyon fontos a fékcsövek állapotának ellenőrzése, és hiba estén azonnali cseréje.
A gépjárművek fékrendszerének egy fontos része a fékolaj szállítására szolgáló fékcső. Egy gépjárműben egyaránt megtalálhatók a fém fékcsövek, de mivel az autó kerekei mozognak így ide már csak hajlékony fékcsövekkel lehetséges eljuttatni a fékolajat/fékerőt. A hajlékony fékcsövek természetesen nagy szilárdságú gumi fékcsöveket jelentenek, melyek végződésein különböző kialakítású hollanderek találhatók.
A fém fékcsövek, ha nem sérülnek, akkor szinte korlátlan ideig használhatók, viszont a hajlékony fékcsöveket mindig ellenőriztetni kell. Bármilyen jó minőségű gumiból is készülnek, az idő természetesen egy idő után tönkreteszi, és repedések láthatók lesznek a felületén, ami nem biztonságos és azonnal cseréltetni kell.
Az hátsó fékcső felépítése:
A hátsó fékcsövek esetében is találhatók fém fékcsövek, melyek jellemzően alvázon kapnak helyet és ezekhez csatlakoznak a gumi fékcsövek. A gumi fékcsövek kizárólag jó minőségű gumiból készülnek. Megtalálható egy belső és külső réteg. A belső réteg biztosítja a fékfolyadéknek a megfelelő, akadálymentes áramlását. A külső réteg kizárólag a sérülésektől védi meg a fékcsövet. A külső réteg esetében létezik szöveterősítésű, és inkább a versenysportban használt acél hálós kivitel. A gumi fékcső mindkettő végén fém hollanderek találhatók, így a fékcső ezen elemek segítségével csatlakozik a fékrendszer más egyéb alkatrészeihez. (fém fékcső, fékerőszabályzó, fékmunkahenger, féknyereg)
A fékcsővek állapotát érdemes minden nagyszerviz alkalmával ellenőrizni, és repedések megjelenését követően azonnal cserélni. Mivel a fékcsövek a kerekeknél találhatók, így erősen kivannak téve a környezeti hatásoknak, ezért 80.000-100.000 kilométer megtétele után akkor is érdemes kicserélni ha még nincs látható repedés. A féktömlők nem javíthatók, így a hibát csak a termék cseréjével tudjuk elhárítani.
A Fékmester fék hidraulika alkatrészek online webáruházában megtalálhatja a legjobb hátsó fékcső márkákat, mint pl. ATE, TRW, BREMBO, BOSCH, MEYLE, FEBI, MAXGEAR