Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat


Ez egy olyan szakszó, amit akkor használunk, amikor a jármű fékrendszerében lévő fékfolyadék túlmelegszik, és veszít a hatásfokából.

Elsőként ki fogjuk fejteni, hogy általában mit tartalmaz a fékfolyadék.
Három fő típusa van a fékfolyadékoknak: Ásványi fékfolyadék, Glikol alapú fékfolyadék, és Szilikonos fékfolyadék. A GLICOL fékfolyadékot használják a legtöbben, ugyanis ez való 99,5%-ban a járművek fékrendszereibe. Maximum fél liter fékfolyadékot használnak a fékrendszerekbe, amit réz, és gumicsövekkel juttatnak el a kezelőtől, a fékrendszer többi részébe. Mikor működtetjük a féket, fékfolyadékot nyomunk a főfékhengerbe, ami utána a féknyergekhez, vagy a kerék fékhengereihez jut, majd működésbe hozza a féket.

A fizikai jellemzőkre visszatérve, két típusú folyadékot különbözetünk meg, ami összenyomható, és amelyik nem összenyomható.

Gőzzár a fékfolyadékban


A nem összenyomható folyadékok cseppfolyós halmazállapotúak, míg az összenyomható folyadékok gáz halmazállapotúak, ezért nyilvánvalóan a nem összenyomható folyadékok azok, amikre szükségünk van a fékrendszerbe, hogy határozottan jussanak el a kezelő utasításai, a féket működtető alkatrészekhez. Bármilyen mértékű összenyomhatóság, abszolút nemkívánatos jelenség.

A Glikol alapú folyadékoknak nagy a nedvszívó képességűk, (akár elhisszük, akár nem) még a féktömlők vékonyan gumival borított falán is keresztüljut a víz, a főfékhenger záró sapkájáról meg ne is beszéljünk. Ez a fékfolyadékba beszívódott vízpára, természetesen fel fog forrni 100 fok körül (vagy egy kicsit magasabb fokon, mert nyomás alatt van) ezért rossz hír, ha víz van a fékfolyadékban. Valamint a rendszer belsejét is korrodálja.

Két éves periódus után a Glikol fékfolyadékokban kimutatható, hogy a levegőből felszívott víz a folyadék súlyának akár 13%-a is lehet. A korábbi évekhez képest ez sokat fejlődött, hisz a főfékhengerek vízzáró sapkákat kaptak, stb.stb, de a probléma még fennáll, mert bejut a víz.

Térjünk vissza a cikk azon pontjára, ami gőzzárról szól. Ez a víz, gőzzé alakulása, amikor a fékek jelentősen felmelegednek, összenyomhatóságot eredményez a fékrendszerben. A gőzzár a pedál útjának megnövekedéséhez vezet, ami jelentősen csökkenő fékhatást eredményez.
Ez nem összetévesztendő a dinamikus fékgyengüléssel.




Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

Fekmester.hu ®
Termékkategóriák
X

NYITVATARTÁS
Kedves Ügyfeleink, december 14-én szombaton üzletünk zárva tart. Nyitás 16.-án hétfőn 9:00-tól!
Kellemes pihenést mindenkinek. FEKMESTER.HU