Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

A gyújtás, izzítás alkatrészek között találhatjuk meg az összes olyan alkatrészt mely egy belső égésű motor működéséhez elengedhetetlen. A benzines autók esetében elengedhetetlen az összesűrített keverék begyújtásához a gyújtógyertya, de rendszer része maga az elosztó, elosztófedél, rotor, kondenzátor és gyújtástrafó is. De a dízel autók beindításához is szükséges az izzítógyertya és izzító relé. Az autó indítását a gyújtáskapcsolóval végezzük így webáruházunkba megtalálhatja az igen fontos gyújtáskapcsoló betétet is, de akár egyes típusokhoz komplett gyújáselosztó is beszerezhető.

Kevés bosszantóbb dolog van az autókkal kapcsolatban, mint amikor sietünk valahova majd az autóba beszállva elfordítjuk a slusszkulcsot és az autó nem indul. Sok oka lehet ennek, a gyújtógyertya meghibásodásától az aksiig, a gyújtáskapcsolótól az elektronikai problémákig. Egyeseket meglehetősen nehéz kideríteni még szakembernek is, másokat az autótulajdonos is orvosolni tudja.

A gyújtógyertyával kapcsolatos problémák A gyújtógyertyával kapcsolatos problémák

A gyújtógyertya kiszerelése után szemrevételezéssel a hibák többsége könnyen megállapítható, ugyanis szinte kivétel nélkül az elektródákat kell csak ellenőrizni és a probléma már fel is fedte magát. A hibák egy részének megszüntetése, például ha a keverékarányt kell beállítani, az szakembert kíván, de ha például a szigetelőcsúcs törött le, akkor csak a gyertya cseréjével lehet megszüntetni a problémát, és ezt az autótulajdonos is el tudja végezni.
Mire figyeljünk az elektródáknál?

  • a koromlerakódást általában rossz keverékarány okozza esetleg eltömődött légszűrő, szerelő szükséges a probléma megoldásához,
  • ha az elektródák megolvadtak, ugyancsak szerelő szükséges,
  • barnássárga, zöldes mázréteg az elektródákon szintén a keverékképzés problémájára utal,
  • ha erős lerakódásokat látunk az elektródákon, az valószínűleg az adalékanyagoktól lehet, vagy olajfilm kerül az elektródákra, ez motorbeállítási problémákra utal,
  • ha letört a szigetelőcsúcs, akkor csak a gyertyát kell kicserélni, ehhez nem szükséges szerelő,
  • szintén ki kell cserélni a gyertyát, ha az elektródák nagyon megkoptak, megfogyatkoztak

A dízelüzemű autóknál izzítógyertyák gondoskodnak a motor indításáról, ezek cseréjét jobb szakemberre bízni. Gyújtógyertyával

Néhány egyszerűbb probléma, mely miatt nem indul az autó

  • Az akkumulátor lemerülése miatt is tekergetjük hiába a gyújtáskapcsolót. Ha az akksiban lévő feszültség alacsony, akkor már nem lesz képes megforgatni az indítómotort. Amennyiben az akksi van lemerülve, az úgy ellenőrizhetjük, hogy például bekapcsoljuk a lámpákat és azok nem vagy csak halványan világítanak, de az ablaktörlő bekapcsolása is ugyanígy a lemerülésről informál, ha nem indul, vagy csak gyengén, lassabban mozog.
  • Az autó be nem indulása esetén érdemes még leellenőrizni az akksi elektródáira kapcsolódó kábeleket is, korrodáltak esetleg, vagy le van csúszva az egyik, netalán elszakadtak?
  • Banális dolog, de az is lehet, hogy az üzemanyag fogyott el, például mert az üzemanyagszint-kijelző nem működik.
  • Az autók lopásgátló rendszerének meghibásodása is blokkolhatja az autó beindítását, ennek kijavítása viszont valószínűleg szakembert kíván majd.

Milyen egyéb problémák miatt nem indulhat az autó?

Milyen egyéb problémák miatt nem indulhat az autó?

  • Nem lehet gyújtást adni egyáltalán. Ennek oka lehet a kormányzár, és emiatt nem tudja a vezető a kulcsot elfordítani. Ebben az esetben próbálkozzunk a kormány jobbra-balra forgatásával, eközben pedig óvatosan mozgassuk a slusszkulcsot. De lehet még gond a kulccsal és a gyújtáskapcsolóval is. A pótkulcs kipróbálásával sok minden kiderülhet.
  • Gyújtás ráadása után nem világít semmi a műszerfalon. Itt vagy az akksi van lemerülve, vagy a csatlakozás nem jó az akksi és az autó elektromos rendszere között, ritkán gond lehet magával a jármű elektromos rendszerével is, a gyújtás alkatrészekkel.
  • A műszerfalon felvillan a piros kulcs formájú ikon. Ebben az esetben szinte biztos, hogy a jármű biztonsági rendszerével lesz gond, az indításgátlóval. Például a rendszer valamiért nem ismeri fel a slusszkulcsot.
  • Ha a kulcsot sikerül elfordítanunk, de az indítómotor nem pörög fel, akkor az legtöbbször akkumulátor probléma lehet, de lehet rossz a gyújtáskapcsoló, maga az indítómotor is, vagy az indítóvezetékkel van probléma.
  • Kulcs elfordítása után csak egy kattanás hallatszik. A legtöbb esetben ez is az akksi problémájára utal, ritkábban lehet oka a mágnestekercs vagy az elromlott önindító is.
  • Felpörög ugyan az indítómotor, de az autó mégsem indul. Ha nem az üzemanyag fogyott el, akkor sajnos ez elektronikai probléma lesz vagy üzemanyag.
  • Az indítómotor beindul, de csak lassan forog. Szintén többnyire az akkumulátor lemerülése lehet az ok. Ha nem, akkor esetleg az önindító hibásodott meg, vagy magát a motort nem képes az indítómotor megforgatni motorolaj probléma miatt.

Termékkategóriák