Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat


Az összes autónak, teherautónak, és SUV-nak vannak féktárcsái, általában négy van belőlük, és meglehetősen drágák. Mikor eljön az idő, hogy kicseréljük a féktárcsákat, feltesszük a kérdést, hogy honnan tudjuk, hogy ki kell-e cserélni a féktárcsákat, vagy elég-e csak simára esztergálni a felületét, ami sokkal olcsóbb, és utána még sok kilométert megtehetünk vele. Először is, a féktárcsák eldobható tételek, amit 25000 és 115000 kilométer között szükséges cserélni, annak függvényében, hogy milyen vezetési stílussal, illetve, hogy milyen típusú fékbetéttel használtuk.

Néhány fékbetét sokkal agresszívabb, mint a többi. Az agresszív fékbetét jele, hogy sok fékport termel. A tesztek kimutatták azt, hogy több mint a 90%-a a fékpornak, tulajdonképpen vasból áll, ami a féktárcsából származik, tehát a kevésbé agresszív fékbetét, kevésbé koptatja a féktárcsákat, és így kevesebb fékport is termel. Egyes féktárcsák kopása kötelező jelleggel megy végbe, hogy saját magát tisztítsa és megfelelően funkcionáljon, ahol nem kopik, ott rendszerint fekete pöttyök jelennek meg a rotoron, ahol viszont öntisztító betéttel van szerelve, ott enyhén súrolja a féktárcsa felületét a fékbetét, és ahogy vezetünk, folyamatosan simának, és szabályozottnak tartjuk meg a féket.

Hogyan, és mikor cseréljük a féktárcsákat


Ez a tipikus fúrt féktárcsa, amit Jaguárba, Mercedesbe, és Audiba is egyaránt szereltek, így fog kinézni kb. 60-80 000 kilométer megtétele után. A fúrt lyukak nem fedik le a féktárcsa teljes felületét, így különböző felületű területek alakultak ki a tárcsán, ebből következik, hogy egyes területek gyorsabban kopnak, mint más részei a tárcsának, ezzel csúnya bordázatot hagynak hátra. Ha bordázatot látunk a féktárcsán, vigyük el fékesztergálásra, amit az alábbi linken találhatunk meg: Pro Cut Esztergálás

Ha mégis felszereltetjük így az új fékbetéteket, akkor a bekopás sokkal hosszabb lesz bordáknak köszönhetően, ami meggátolja a fékbetétek megfelelő elhelyezkedését, így a bejáratási idő 2000 kilométer lesz, ami több mint normál esetben, valamint ez idő alatt, a fékek gyengék és hangosak lesznek. A rotor felületéből 0.005 inchet vesznek le, a fék esztergálása során, és megoldja a problémát.

A következő fotó egy részben kopott gyári rotort látunk, amit még életben tartanak. Meg kell mérnünk, vagy a szervizünknek meg kell mérnie mikrométerrel (nem tolómérővel), hogy a rotor középpontjánál milyen vastag, és ha még minimum vastagság fölött van, akkor nem szükséges kicserélni, de síkba lehet csiszolni, hogy utána még sokáig lehessen használni.

Hogyan, és mikor cseréljük a féktárcsákat


Ha kiderül, hogy a rotor a minimum vastagság alatt van cserélni kell a féktárcsát.



Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Pro Cut Esztergálás
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél

Fekmester.hu ®
Termékkategóriák