Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
HOGYAN ÓVHATOD A KETTŐSTÖMEGŰ LENDKEREKET

Mitől romlik el a kettőstömegű lendkerék?


A kettőstömegű lendkerék minden autótulajdonos mumusa, már aki tudja, mi az, és már egyszer ki kellett cserélnie. Ez az alkatrész ugyanis elég drága, ráadásul a cserét nem fogjuk megúszni, mert sajnos nem örökéletű. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy mikor szorul cserére, az meg pláne nem, hogy miért? A kettőstömegű lendkerék előbb vagy utóbb elöregszik, viszont az élettartamát egy kis odafigyeléssel meg lehet hosszabbítani. Okosan használni kevesen tudják, főleg, mert a legtöbb embernek fogalmuk sincs, mit csinál, és hol található az autóban.

Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, lényegében egy kényelmi dologról van szó, mivel a kettőstömegű lendkeréknek köszönhető többek között a rángatás mentes elindulás és haladás. Az elhalálozásért általában egyéb hibás alkatrészek, mint például egy rossz önindító. Persze a vezetési stílusunk is okolható, ha idő előtt tönkremegy. Talán meglepő, de a legnagyobb terhelést nem menet közben, hanem indítások kapja az alkatrész, így erre érdemes a leginkább odafigyelni, ha meg akarjuk őrizni az épségét.

Kettőstömegű lendkerékKettőstömegű lendkerékKettőstömegű lendkerék


Miért ilyen drága a pótlása?


A kettőstömegű lendkerék rendkívül drága, modelltől függően akár 300 ezer font is lehet, de az olcsóbb darabokért is elkérhetnek minimum 100 ezer forintot. Egy igényes és érzékeny szerkezetről van szó, ami nem csak nekünk, tulajdonosoknak, hanem a gyártó cégnek is sokba kerül. De nem csak arról van szó, hogy maga az alkatrész drága. A szereléséhez szükséges alkatrészek és berendezések is meglehetősen speciálisak, ennél fogva szintén nem olcsók. Vagyis nemcsak az alkatrészt, de a bonyolult szerelést, és a hozzá tartozó berendezéseket is meg kell fizetnünk a szerelőnek.

Ráadásul, ha elromlik, akkor más alkatrészeket is visz magával, vagyis a kettős tömegű lendkerék cseréje kuplungcserét is vonhat maga után, ami szintén nem egy olcsó mulatság. Sajnos akármit is teszünk, a cserét nem fogjuk megúszni, maximum akkor, ha a tönkremenetele előtt válunk meg az autónktól, és szerzünk egy újat. Ezt azonban kevesen engedhetik meg maguknak, így nagy rá az esély, hogy előbb vagy utóbb, de szembe kell nézünk ezzel a kiadással. Az persze koránt sem mindegy, hogy mikor.


Hogyan óvhatjuk meg a kettős tömegű lendkereket?


Mivel egy rezgéscsillapító alkatrészről van szó, értelem szerűen a felesleges rezonancia nem tesz jót neki. Ahogy már említésre került, a legnagyobb terhelést a vezetésből adódó hibák, és más alkatrészek hibás működése okozza. Ennél fogva az egyik fontos dolog, amit tehetünk az idő előtti meghibásodás ellen, hogy megfelelő módon karban tartjuk az autónkat, és a hibás alkatrészeket kicseréltetjük. Természetesen az sem mindegy, hogy a cserealkatrész milyen. Ez például az önindító esetén számít sokat, mert ha a gyárilag előírt indító kerül bele, az idő előtt haza fogja vágni a kettős tömegű lendkereket.

A másik dolog, amire oda kell figyelnünk, az a vezetési stílusunk. Kerüljük a felesleges önindítózást, és a dupla indítást. Persze nem arról van szó, hogy a kettőstömegű lendkerék érdekébe el se induljunk az autóval, viszont arra érdemes odafigyelni, hogy ha beindítjuk az autót, akkor ne tegyük feleslegesen.



Fekmester.hu ®
«Vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon