Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

A dízelüzemű autók hidegben való könnyebb indítása érdekében használják gépjárművekben az izzítórendszereket. Az izzítógyertyák működésük során elhasználódnak, így idővel mindig cserére szorulnak. A dízel autókban a megfelelő üzemanyag-keverék összepréselése alkalmával kialakult hőmérséklet miatt jön létre a begyulladás, ez viszont hideg motornál még nem áll rendelkezésre. Ennek a hőnek a mielőbbi elérését segítik az izzítórendszerek, melyek egyik igen fontos eleme maga az izzítógyertya. Az izzítógyertyák széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester gyújtás, izzítás webáruházában és több kiváló márka közül is választhat kedvező árban online áruházunkból.

Kínálatunkból


Mi vezethet az izzítógyertya meghibásodásához?


Izzítógyertya hibára a vezetők nagy része csak télen szokott panaszkodni. Azonban, sokszor megérkezik a jó idő, de a probléma ugyanúgy fennáll. A diesel autókban található gyertya sokkal több ideig van a járműben, mint a benzines gyújtógyertya, ezért nehezebb a cseréje is. Mivel hosszú használatról beszélünk, így megesik, hogy alig lehet megtalálni a gyertyát, mivel szinte beette magát a nyílásba. Ilyenkor sosem szabad rángatni, helyette óvatosan kell nekiállni a kiszerelésének. Az erőltetett menet szakadáshoz vezethet, ami egy olcsó cseréből költséges javítást varázsol.

Az egyik kulcs a megfelelő eljáráshoz az a nyomatékkulcs használata. Ezáltal figyelemmel tudjuk kísérni a megadott értéket, és nem fogjuk túlságos megerőltetni. Amennyiben így sem mozdul a gyertya, akkor adhatunk hozzá pár csepp motorolajat. Ezután néhány napig pihentessük, majd próbálkozzunk újra. Ha sikerült kiszedni a gyertyát, akkor nem tegyük be az újat azonnal, hanem inkább tisztítjuk meg a gyertyafuratot. Ezen a helyen általában korom és más szennyeződések rakódnak le. A tisztítás hiánya befolyásolja a későbbi teljesítményt, ráadásul a gyertya élettartama is csökkenhet. Tisztítás után máris szerelhetjük az újat.

IZZÍTÓGYERTYA
IZZÍTÓGYERTYA
IZZÍTÓGYERTYA



Az izzítógyertya élettartama


Az izzítógyertyának nincsen meghatározott élettartama, de idővel ugyanúgy elhasználódik, mint más alkatrészek. Ez logikus, mivel végig magas hőmérsékletnek és nyomásnak vannak kitéve, ráadásul a kémiai anyagok is érintkeznek vele, így folyamatosan hatnak rájuk. Ehhez hozzá kell adni a motor el nem múló rezonanciáját is. Ezek a hatások járműként és motorként is eltérőek, így a gyertyák sem egyszerre szoktak tönkremenni. Azonban amikor egy meghibásodik, akkor számíthatunk arra, hogy hamarosan a többi is követi. Ha tehetjük, akkor egyszerre cseréljük ki mindet.

Megeshet, hogy azt vesszük észre, a gyertya olajos. Ennek több oka is lehet, mint például a gyűrű vagy a dugattyú sérülése. Amennyiben a hengerfejnél találkozunk az olajjal, akkor a szelepszárnál lehet a baj forrása. Bárhogy is legyen, az izzítógyertya jelzője bármelyik pillanatban villogni kezd.


Vegyük észre a problémát


A visszajelző általában akkor kezd el világítani, amikor gyújtást kapcsolunk, és egészen addig ég, amíg be nem indíthatjuk a motort. Ez az idő függ a motor és a kinti időjárás hőmérsékletétől is. Amennyiben a lámpa nem világít, esetleg nem hagyja abba a világítást, akkor forduljunk szakemberhez. Ilyenkor diagnosztikai műszerekre lesz szükség ahhoz, hogy megtalálják a hibát. Azonban az is lehet, hogy a lámpa akkor kezd el világítani, amikor már úton vagyunk. Ez elektronikai és motorhibát is jelezhet, szintén forduljunk szerelőhöz.

Amikor izzítógyertyát vásárolunk, akkor mindig vegyük figyelembe, hogy egyes márkák mit ajánlanak. Fontos, hogy a minőség legalább megfeleljen a gyári elvárásoknak, de inkább meghaladja azokat. Ha a gyertya gyorsabb felfűtést ígér és stabil hidegindítást, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a téli hónapok alatt sem lesz gondunk. Jó, ha az izzítógyertya széles hőmérsékleti skálán mozog, mivel így alacsonyabb a káros anyag kibocsátásának a lehetősége.

Termékkategóriák