NYITVATARTÁS
Kedves Ügyfeleink, december 14-én szombaton üzletünk zárva tart. Nyitás 16.-án hétfőn 9:00-tól!
Kellemes pihenést mindenkinek. FEKMESTER.HU
Ha hideg időben nem indul a dízelautónk, egyből arra, gondolunk, hogy az izzítógyertyával valami gond lehet. Mivel az izzítógyertya feladata az, hogy télen megadja a plusz löketet az autónak az induláshoz, nyáron talán észre sem vesszük, hogy bármi probléma lenne vele. Ráadásul +5° C-ig még a hibás gyertya is elindíthatja az autót, így a hiba kiszűrése nem könnyű feladat, sokszor csak akkor szembesülünk vele, amikor indulnánk, de a motor meg se moccan. Ilyenkor persze rögtön tárcsázzuk a szerelő számát, a leleményesebbek tesznek egy próbát a baj megállapításával.
Ilyenkor legtöbben csak legyintenek, hogy ők bizony nem állnak neki szétszerelni az autójukat, pedig az izzítógyertyát a kiszedése nélkül is le lehet ellenőrizni, hogy jól működik vagy sem. Persze, ha rossz, mindenképp ki kell cserélni, ami szétszedés nélkül nem megy, ám az is lehet, hogy valami más okozza a gondot, amit talán otthon is lehet orvosolni, így megúszhatjuk a költséges szerelést, és a több napos várakozást, amíg elkészül az autónk. De hogyan is lehet megállapítani, hogy jó-e az izzítógyertya vagy sem?
Először is az autó jelezni fog nekünk. Vannak olyan árulkodó jelek, melyek egyértelműen jelezni fogják nekünk, hogy az izzítógyertya a ludas. Ha a motort csak nagy nehezen lehet elindítani vagy egyáltalán nem, ha a tápegység készenléti állapotban is egyenetlenül üzemel, vagy a kipufogóban fehér árnyalatot tapasztalunk, akkor ezek nagy valószínűséggel az izzítógyertya meghibásodását jelzik. Ilyenkor célszerű meglátogatni a legközelebbi benzinkutat, ahol van lehetőség diagnosztikát végezni, de mehetünk egyből a szerelőhöz is.
Azzal persze jó, ha tisztába vagyunk, hogy a hiba tünetei kizárólag ősszel-télen fognak jelentkezni nekünk, amikor hűvösre fordul az idő. Nyáron nagyon nehéz diagnosztizálni a hibát, hiszen a tünetek ilyenkor nem fognak jelentkezni. Az izzítógyertya cseréje is megoldható házilag, de ezt legtöbben inkább szakemberre szokták bízni, mert megfelelő felszerelés nélkül elég problémás megcsinálni. Amennyiben a fenti tüneteket tapasztaljuk, mindenképp orvosoljuk a problémát, mert a kocsi a legváratlanabb helyzetekben fogja megadni magát.
Az árulkodó jeleken túl a hibát diagnosztikai módszerekkel is meg lehet állapítani a gyertya kiszerelése nélkül. Ha van bennünk egy kis műszaki véna, akkor kipróbálhatjuk a házi módszereket, például azt, hogy egy villanykörte segítségével állapítjuk meg, hogy jó-e a gyertya. Ezt elvileg úgy tudjuk megtenni, hogy az a gyertyát és a villanykörtét két huzal segítségével „összekötjük”, forrasztással természetesen, és ha a villanykörte gyengén vagy egyáltalán nem világít, akkor az izzítógyertya cserére szorul. Természetesen a szerelők ezt a módszert nem igazán szokták javasolni.
A multiméteres mérés már egy jóval biztosabb megoldás. Néhány benzinkúton is van erre lehetőség, és akár vehetünk is magunknak ilyen eszközt. Minden gyertyát egyenként kell ellenőriznünk, de ez az egyik legbiztosabb diagnosztikai megoldás. Valószínű, hogy a szervizben is ezzel fogják kezdeni, a baj forrásának megtalálását. A legjobb megoldás persze, ha télen gond akad az indítással, egyből szerelőhöz fordulunk, mert ő nemcsak azt tudja megállapítani, hogy gond van az izzítógyertyával, hanem egyből ki is tudja cserélni.
NYITVATARTÁS
Kedves Ügyfeleink, december 14-én szombaton üzletünk zárva tart. Nyitás 16.-án hétfőn 9:00-tól!
Kellemes pihenést mindenkinek. FEKMESTER.HU