A légtömeg mennyiség mérő azt érzékeli, hogy adott pillanatban mennyi levegőmennyiség jut a motorba. A motorvezérlő ennek az információnak köszönhetően tudja a megfelelő üzemanyag mennyiséget a motorba juttatni és így létrejöhet a legideálisabb motor működés. Ha légtömeg mennyiség mérőt, légtömegmérőt vagy MAF-szenzort keres, akkor Ön most a legjobb helyen van. A légtömegmérők széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester üzemanyag rendszer webáruházában és több kiváló márka közül is választhat kedvező áron online áruházunkból. Az autó üzemanyag-ellátó rendszere meglehetősen bonyolult, így mindig műszeresen kell ellenőriztetni az elemek helyes működését.
Annak érdekében, hogy a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó jogszabályi előírásokat betartsuk, és járművünk ne fogyasszon feleslegesen üzemanyagot, a motorba precízen meghatározott arányban kell levegőt és üzemanyagot adagolni. Erre egy légtömegmérő vagy légáramlásmérő segítségével kerül sor, melyek érzékelik a tényleges légtömegáramlást és továbbítják a mért értékeket a motor szabályozó- és vezérlőrendszereihez.
Az izzóhuzalos (hőfilmes) légtömegmennyiség mérő közvetlenül a motor által beszívott levegő tömegét méri. A mérés eredménye független a levegő sűrűségétől, vagyis a légnyomás (magasság) és a levegő hőmérséklete nem befolyásolja a mérés értékét.
Az izzóhuzal és az ellenállások a belső csőben helyezkedik el. A bemeneti, és a kimeneti oldalon huzalrácsok védik a izzóhuzalt a mechanikus behatások ellen. A platina huzalt villamos árammal a beszívott levegő hőmérsékleténél 100 C-kal nagyobb hőmérsékletre fűtik. A motor a változó utazási körülmények miatt több vagy kevesebb levegőt szív be, ez által megváltozik a platinaszál hőmérséklete. Az elvont hőt a fűtőáram változásával kell kiegyenlíteni. Így a szükséges fűtőáram a beszívott levegő tömegével arányos. A rendszer a levegő tömegét másodpercenként kb. ezerszer méri. A fűtőszál elszakadásakor a vezérlés úgynevezett szükséghelyzetben működik, tehát a jármű üzemképes marad.
Mivel a platinaszál a szívócsatornában van, olyan lerakódások alakulhatnak ki rajta, amelyek befolyásolják a mérési eredményt. A motor minden leállítása után a platinaszálat rövid időre 1000 C-ra melegíti a vezérlőegység fűtőárama, és így leégeti a lerakódásokat.
A mérő meghibásodásának esetleges okai:
A légtömegmérő nagyon érzékeny a fizikai szennyeződésekre. Ezért a légtömeg mennyiség mérő meghibásodásának egyik legáltalánosabb oka, ha nem megfelelő állapotú levegőszűrő található az autóban, így a levegőben található szennyeződések lerakódnak az érzékelő felületére. Ennek köszönhetően viszont csökken a mérésnek a pontossága.
Fontos, hogy a levegőszűrő házat és légtömegmérőt összekötő cső állapotát is időközönként ellenőrizzük, mert az esetleges rossz tömítettség miatt szűretlen levegő áramlik MAF szenzor irányába.
A Fékmester webáruházában megtalálhatja a legjobb légtömeg mennyiség mérő márkákat, mint pl. PIERBURG, FEBI, BOSCH, MEYLE, METZGER