Kettőstömegű lendkerék a nagy mumus
A vezetők mumusa, a kettőstömegű lendkerék
Pár évtizeddel ezelőtt, a kettőstömegű lendkerék használata előtt, az emberek a járművekkel együtt zötykölődtek a rossz utakon. Aztán, valaki kitalálta, hogy inkább szeretne kényelmesen utazni, és így jelent meg a sofőrök esküdt ellensége, a DMF. Talán a legtöbben csak ezzel a rövidítéssel ismerjük, ami az angol Dual Mass Flywheel kifejezésből ered. Úgy tűnik, hogy a kényelem sokba kerül, mivel az alkatrész cseréjébe általában egy új kuplung is beletartozik, ami csak tovább növeli az árat.
A kettőskerekű lendkerék, ahogy a nevéből következtetni lehet, kettő darab kerékből áll, ahol az egyik a motor forgattyús tengelyére csatlakozik, a másikhoz pedig a tegelykapcsoló, a sebességváltó és a hajtott kerekek illeszkednek. A feladata, hogy csillapítsa a motor rezgését, ezzel pedig csökkenti a zajt, és a kuplungot is megvédi. Sokkal kényelmesebbé teszi az indulást, a vezetést, ráadásul még üzemanyagot is spórolunk vele.



Miért nem kellett régen?
Azonban ez az alkatrész igazi mumusnak számít, a modern dízel autóval rendelkezőknek szinte feláll a szőr a hátukon, ha meghallják a szót. Sokan úgy tartják, hogy ez a termék kicsit felesleges, ráadásul, amikor elromlik, akkor képtelenség jól megjavítani, az újnak a beszerzése viszont rettentő drága. Régen megvoltunk nélküle, viszont akkor mi változott?
Ahhoz, hogy megkapjuk erre a kérdésre a választ, gondolnunk kell a régi autókra. Általában a vezetők beérték az 50, esetleg 70 lóerővel, amikor a hagyományos kuplung tárcsa ellátta a feladatát. Azonban az igények nőni kezdtek. A járművek már 100 lóerő felett voltak, ahol muszáj volt jobban csillapítani a rezgést. A lendkerék használata elkerülhetetlenné vált.
A kettőstömegű lendkerék cseréje elkerülhetetlen
Az embereket általában az szokta a leginkább izgatni, hogy el lehet-e kerülni a bajt. Nekik rossz híreim vannak, előbb vagy utóbb ki kell cserélni ezt az alkatrészt is. Az egyetlen dolog amit tehetünk, az az okos vezetés. Sajnos a DMF leginkább az autó elindításakor szenved, menet közben sokkal kevesebb terhelés éri. Ha nem akarunk gyorsan a szervizbe menni, akkor használjuk a gyárilag előírt önindítót, hogy az induláskor keletkező fordulatszám ne legyen több, mint amit a lendkerék el tud viselni.
Az is jó tipp, ha elfelejtjük a számítógépes játékok és a sportautók vezetési stílusát. A való világ nem hasonlítható a GTA futamokhoz, ezért inkább legyünk óvatosak, és mindig vezessünk emberhez méltóan. Nem mindegy, hogy mekkora terhelést kapnak a kerekeket, ahogy az sem, ha folyton leállítjuk és újra elindítjuk az autót. Amennyiben rövid ideig kell állnunk, inkább hagyjuk a motort.
Az is fontos, hogy kerüljük a túl nagy és a túl kicsi fordulatszámot is. A megfelelő karbantartás szintén segíthet, hogy pár évvel tovább húzzuk ki, azonban jó, ha már az elején leszögezzük magunkban, hogy muszáj lesz rá pénzt költeni.
A kettőstömegű lendkerék cseréjéhez jó szakemberre van szükség, ne most próbáljunk az áron spórolni azzal, hogy egy barátra bízzuk rá, ellenkező esetben hamarosan ismét el kell látogatnunk a szervizbe, ráadásul így duplán fizetjük ki az árát.
«Vissza






Általános szerződési feltételek
Adatkezelési tájékoztató
Garancia
Autónk alkatrészei
Autóalkatrész blog
Hasznos információk
Forgalmazott márkáink
Autóalkatrész Webáruház
Főkategóriák
FékbetétFéktárcsa
Lengéscsillapító
Vezérműszíj
Kuplung készlet
24.0125-0171.1 @6
CT957K1 @6
415 0168 10 @6
624 3136 09 @6
Ország Boltja 2011
Ország Boltja 2012
Ország Boltja 2013
Ország Boltja 2015
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259
H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
