Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

A kipufogórendszer és alkatrészei felelősek a belső égésű motor működése közben keletkezett égéstermékek kivezetésére. A kipufogórendszer része a hátsó kipufogódob, középső kipufogódob, kipufogócső, katalizátor és több modellnél alkalmaznak flexibilis tagokat is. A mai modern autókban az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabályoknak köszönhetően megjelentek az AGR szelepek, lambda szondák, részecskeszűrők. A kipufogórendszer minden elemét megtalálja webáruházunkba autóhoz rögzítve.


A kipufogó és az azzal kapcsolatban álló alkatrészek feladata az autó motorjából származó égéstermékeket a lehető legkisebb mértékben káros módon a szabadba kivezetni. A korszerű autókon katalizátor segíti elő, hogy a szabadba kerülő égéstermékben minél kevesebb legyen a káros anyagok koncentrációja.

A kipufogó és alkatrészei

Kipufogó bilincsek, csőkapcsolók, első dob

A kipufogó bilincsek, vagy csak bilincsek a legtöbbször a csövek rögzítésre szolgálnak, jelen esetben a kipufogó csöveit rögzítik a gépkocsi alvázához.
A csőkapcsoló bilincsek feladata a különböző kipufogó csövek összekötése, az alvázhoz való rögzítése. A csőkapcsoló bilincsek olyképpen vannak kialakítva, hogy könnyen szétkapcsolhatóak legyenek a szerelések kapcsán.
Első dobnak hívjak azt a legelső nagyobb kiszélesedését a kipufogó rendszernek, ami a gépjármű motorjához a legközelebb található, és elsődleges feladata, hogy a motorból származó zajokat, illetve nagyobb hanghatásokat lecsökkentse, csillapítsa.
A flexibilis cső azt a feladatot oldja meg, hogy a motor rezgése, bármilyen mozgása ne kerüljön át a kipufogó rendszerre, esetlegesen tönkretéve azt. Ha a flexibilis cső meghibásodik, az egyre erősödő zajjal jár, csövek törhetnek el, és a motornak sem tesz jót, ha lekapcsolódik a kipufogó rendszerről.


Hátsó dob, hővédő lemez, katalizátor


A hátsó dob a legvégső, illetve legutolsó eszköz arra a kipufogó rendszerben, hogy a motorból származó zajokat, kellemetlen hanghatásokat a lehető legkisebbre csökkentse. Mindazonáltal a kipufogó gáz hőjét is elfogadható mértékre kell csökkenteni ahhoz, hogy a szabadba kerüljön.
A kipufogó hővédő lemez az alváztól határolja el a nagyon meleg első- középső és hátsó dobot, meghibásodás esetén ritkán javítják, inkább cserélik.
Katalizátor nélkül mai korszerű autót kiadni már nem is lehet, feladata, hogy a törvényben foglaltaknak megfelelő mértékre csökkentse az égés termékben, illetőleg kipufogó gázban található káros anyagok mértékét.
A kipufogó bilincs a gépkocsik alvázához kell rögzítse a kipufogó csövet oly módon, hogy az erős rezgéseknek teljes mértékben ellenálljon.
A kipufogó csonk tömítés a henger és a kipufogó csonk találkozásánál nem engedi, hogy a nagy nyomással rendelkező kipufogó gáz kiszökhessen a szabadba.

Bosal kipufogó rendszer


Kipufogó cső, kipufogó könyök, középső dob


Kipufogó cső többféle van, a dízel kipufogó például különbözik benzines társaitól. Vásárolhatók kifejezetten hangolt változatok is, ahol a dobbal együtt a tuning rajongók számára divatos hangot adó kipufogó rendszereket biztosítanak.
A kipufogó könyök feladata, hogy a motor hengereihez kapcsolódva összegyűjtse a tűzforró kipufogó gázokat, és azokat egyetlen kipufogó csőbe vezesse.
Talán nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy a kipufogóvég az egész kipufogó rendszernek a legutolsó eleme. Tulajdonképpen ezt láthatjuk szabad szemmel az autók hátuljánál.
A középső dob a három kipufogó dob közül a motortól számítva második helyen, középen található. Legfontosabb feladta az emberi fülnek kellemetlen zajok semlegesítése, főként ezért is van legtöbbször zajcsökkentő üveggyapottal kibélelve.

Termékkategóriák