Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
Gyártó választás -

Lambda szonda keresés

<< Vissza

A mai modern autók kipufogógáz-kezelő rendszerében legalább két lambda szonda található. A lambda szonda széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester kipufogórendszer alkatrészek webáruházában és több kiváló márka közül is választhat akciós áron online áruházunkból. A szabályzó szonda katalizátor előtt, míg a diagnosztizáló szonda a katalizátor után helyezkedik el. A szabályzó szonda a megfelelő keverékképzést biztosítja, míg a diagnosztizáló szonda elsősorban a katalizátor hatékonyságát ellenőrzi. Az oxigén szonda meghibásodásának a jelei: megnövekedett a fogyasztás, alapjárati probléma, katalizátor nem megfelelő működése.

A(z) Lambda szonda kikereséséhez a következő lépéseket kell követni. A pontos kereséshez kérem menjen végig az összes lépésen!
VÁLASSZ A LENTI 47 GYÁRTÓ KÖZÜL
Lambda szonda

A lambda szondák szélsőséges körülményeknek vannak kitéve. A megfelelően működő szonda jelenti a megbízható motorműködést, ennélfogva pedig az üzemanyag-takarékosság, a kis károsanyag-kibocsátás és a megfelelő kipufogógáz-értékek elérésének alapját.

Az oxigénszondát mérőérzékelőként a katalizátor előtt szerelik a kipufogócsőbe. A szonda a kipufogógáz összetételétől függő feszültségjelet ad az elektronikus vezérlőegységnek, amely a feszültségtől függően úgy változtatja a befecskendező rendszer befecskendezési idejét, hogy a keverék összetétele λ=1 levegőaránynak feleljen meg. A módosított keverék összetétel következtében kedvezően változik a kipufogógáz összetétele.

LAMBDA SZONDALAMBDA SZONDALAMBDA SZONDA

A lambda szonda szerkezete és működése



A szondában gázt át nem eresztő kerámiatest van, amelyet kívül és belül gázt áteresztő platinaréteg borít. A külső platinaréteget porózus kerámiaréteg fedi, hogy védje az égési maradványok által okozott szennyeződéstől. A kerámiatestet több réssel ellátott fémcső is védi ütődések ellen. Az oxigénszonda külső felülete a kipufogógázzal érintkezik, a platinaréteg közvetítésével a lambda szonda házához kapcsolódik a villamos hálózat negatív sarka. A szonda belső felülete a külső levegővel áll kapcsolatban, ez a belső platinaréteg szolgáltatja a szonda feszültségét, aminek értéke a kipufogógáz oxigéntartalmától függ.

Az oxigénszonda feszültsége a kipufogógáz oxigéntartalmától függ. A kipufogógázban dús keverék esetén is van maradék oxigén, pl. λ=0,95 értéknél még 0,2…0,3 térfogatszázalék. Az oxigénszonda kerámiaanyaga kb. 300 C felett alkalmassá válik oxigénionok vezetésére. Az oxigénszonda levegő- és kipufogógáz oldalán az eltérő oxigénkoncentráció hatására az egymástól szigetelt fémfelületek között elektromos feszültség, úgynevezett szondafeszültség keletkezik.

A szondafeszültség szegény keveréket jelent ha λ>1, és dús keveréket ha λ<1 értéket ér el. A szondafeszültség a kipufogógáz oxigéntartalmán kívül a kerámiatest hőmérsékletétől is függ, mivel az oxigénionokra vonatkoztatott vezetőképessége a hőmérséklettel nő. 300 C-nál kisebb hőmérsékleten a vezérlőegység nem is veszi figyelembe a szonda jelét.

Ezért, hogy az oxigénszonda a motor indítása után a lehető leggyorsabb idő alatt elérje a 300 C minimális hőmérsékletet, a szonda fűtőelemet is tartalmaz, amely a kerámiatestet már 20…30 s-mal az indulás után a szükséges hőmérsékletre melegíti. A motor működése közben a fűtőelem az optimális működési hőmérsékleten tartja a szondát.


BOSCH LAMBDA SZONDA

BOSCH lambda szondák


A Bosch találta fel a lambda szondát, és jelenleg az oxigénszonda világszinten első számú beszállítója. Az évente legyártott hozzávetőleg 45 millió szonda hűen mutatja a Bosch birtokában lévő komoly gyártási szakértelmet. Ezért sem meglepő, hogy a legtöbb járműgyártó a Bosch szondáiba helyezi bizalmát. 1976-ban kezdődött meg a Bosch oxigén szenzorok sorozatgyártása. Ennek előzményét az USA-ban megjelent szigorú emissziós szabályozások jelentették. A 3-utas katalizátorral együtt a szonda tette lehetővé a levegő-üzemanyag keverék szabályozását. 1993 óta a planár érzékelőket tekintik csúcstechnológiának: ezen szondák hamar üzemkésszé tehető, és így már a hidegindítási fázisban szabályozza a kipufogógázt. A Bosch oxigénszondái valamennyi járműhez kaphatók. Hosszú élettartamuk, tökéletes működésük és optimális motor kompatibilitásuk révén egyszerűen verhetetlenek. A lambda szondák nagymértékben járulnak hozzá, hogy a járművezető pénzt takaríthasson meg és óvni tudja a környezetet is.


NGK / NTK LAMBDA SZONDA

NGK/NTK lambda szondák


Az NGK/NTK a világ egyik legnagyobb beszállítója és gyártója az lambda szonda érzékelőknek (oxigénérzékelőinek). A legmagasabb minőség és tartósság érdekében előállított precíziós NTK szondák ma szinte minden közúti járműhez elérhető. Az NTK szonda kettős bevonatú platina réteget tartalmaz a nagyobb élettartam érdekében. A háromlépcsős réteg védi a szennyeződéstől. A gyors fűtési ideje csökkenti a károsanyag-kibocsátást és javítja az üzemanyag-fogyasztást.
Az NGK/NTK univerzális lambda szondáiról itt tájékozódhat.


DENSO LAMBDA SZONDA

DENSO lambda szondák


A DENSO a lambda szonda fejlesztésével kezdett el megjelenni a járműiparban. Az érzékelő alapvető feladata a levegő-üzemanyag keverék nyomon követése alapjáraton, mérsékelt gyorsulás és körutazás körülmények között. Erős gyorsulás mellett az oxigénérzékelő "nyitott hurokba" kerül, ami alapvetően azt jelenti, hogy a motorvezérlő számítógépes rendszer figyelmen kívül hagyja az oxigénérzékelőt. Ahogy az autóipar folyamatosan javítja szabványait, a DENSO lépést tart a mérnöki fejlesztésekkel, hogy megfeleljen az ipar igényeinek.


Milyen lambda szondát érdemes választani?


Minden esetben azt javasoljuk, hogy csak az autó specifikus csatlakozó szondák közül érdemes választani, az univerzális szondák sok esetben nem működnek megfelelően. Sok modell esetében Honda, Volkswagen, Opel teljesen felesleges univerzális szondával próbálkozni, mert nem érünk el vele kellő eredményt. Három nagy oxigénszonda márkát tudunk megadni, melyek közül bármelyik szabadon szállasztható, és megfelelően fogja végezni dolgát: Bosch,Denso, Ngk. Természetesen vannak olcsóbb márkák is melyek igen megbízhatóak, ilyen pl. Delphi, Mobilteron, Triscan, Metzger

10 Termék az Lambda szonda kategóriában
Legnépszerűbb termékeink a Lambda szonda kategóriában. Itt talál egy áttekintést Lambda szonda cserealkatrészeinkről, melyek beszerezhetők csaknem minden autótipushoz, különböző gyártóktól.
Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
NGK Lambda szonda
Cikkszám::
OZA734-EE1 @6

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
BERU Lambda szonda
Cikkszám::
OZH052 @6

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
METZGER Lambda szonda
Cikkszám::
0893320 @5

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
BOSCH Lambda szonda
Cikkszám::
0258005157 @6

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
FACET Lambda szonda
Cikkszám::
10.7073 @6

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
PIERBURG Lambda szonda
Cikkszám::
7.02604.55 @6

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
JAPANPARTS Lambda szonda
Cikkszám::
OO-FLANGE @28

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
MEYLE Lambda szonda
Cikkszám::
6149500000 @28

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
MAXGEAR Lambda szonda
Cikkszám::
59-0128 @28

Lambda szonda
Cikk megjegyzés::
MOBILETRON Lambda szonda
Cikkszám::
OS-08P MB @6

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon