A első lengéscsillapítók rugóval együtt kerülnek beépítésre az alváz és gumiabroncsok közé Az útviszonyok autóra gyakorolt hatását, míg a rugók enyhítik, addig a lengéscsillapítók a jármű rezgésének mielőbbi kiegyensúlyozását szolgálják. Ezért a lengéscsillapítók két területen szolgálják a biztonságos vezetést: az egyik az úttartás javítása, a másik vezetési komfort. Az első lengéscsillapítók széles márkakínálatát találhatja meg a Fékmester lengéscsillapítók, rugók webáruházában és több kiváló márka közül is választhat akciós áron online áruházunkból. Léteznek egy- és kétcsöves lengéscsillapítók, valamint hidraulikus és gáztöltésűek. A gáztöltésű lengéscsillapítókban található egy plusz nyomás, így sokkal feszesebbek. A lengéscsillapítók esetében feltüntetett ár mindig egy darabra vonatkozik, de vannak olyan márkák, amikből csak kettőt darabot lehet vásárolni.
A lengéscsillapító leegyszerűsítve, egy egyszerű olajszivattyú. A lengéscsillapítók hatására a jármű lengései gyorsabban csillapodnak, így javítják a biztonságot és az utazási komfortot. A lengéscsillapítók a kerékfelfüggesztés és a karosszéria között vannak. A kerekek és a karosszéria lengései különböző frekvenciájúak. A jó lengéscsillapítót úgy kell beállítani, hogy mindkét lengést hatásosan csillapítsa.
Lengéscsillapítóként szinte kizárólag hidraulikus teleszkópos lengéscsillapítókat használnak. Ezek hengerében dugattyú mozog és olajat kényszerít kis furaton vagy szelepeken való keresztüláramlásra. A dugattyú fel ill. lefelé mozgásakor az olaj áramlása ellenállása más és más, így a lengéscsillapító a gépkocsi jellegzetességeihez illeszthető.
A lengéscsillapítás lehet egy- vagy kétirányú. Általánosan elterjedtek az aszimmetrikus kétirányú lengéscsillapítók. Berugózáskor csekély, kirugózáskor viszont igen erőteljes csillapítóerőt fejtenek ki.
A kétcsöves lengéscsillapítóban a dugattyút a dugattyúrúddal és a védőcsővel a karosszériához rögzítik, a belső és a külső cső a tengelyhez csatlakozik. A belső cső a munkatér. A két cső közötti tér a dugattyúrúd által kiszorított olaj kiegyenlítőtere. A nagyobb csillapítás a kirugózáskor következik be.
Az egycsöves gáztöltésű lengéscsillapító a dugattyú fel és lefelé mozgásakor ugyanúgy viselkedik mint a kétcsöves lengéscsillapító, de a dugattyúrúd térfogatának kiegyenlítéséhez nincs szükség külön tárolótérre. A kiegyenlítésre nitrogéngáz párna szolgál, amelyet általában mozgó dugattyú választ el az olajtértől.
A kétcsöves gáztöltésű lengéscsillapító szerkezete megegyezik a kétcsöves lengecsillapítóval. A gyűrű alakú kiegyenlítőtérben 3-8 bar nyomású nitrogéntöltés van. Így csökkenthető a gőzbuborék képződés, a csillapítóerők szinte valamennyi lengéstartományban javulnak.
A legegyszerűbb lengéscsillapító vizsgálati módszer, ha próbapadon méretjük meg az autónk lengéscsillapítóinak az állapotát. A kapott eredményekből megállapíthatjuk, ha a lengéscsillapítóink 100-60% közöttiek, akkor nagyon jók. Ha már csak 60-40% akkor csak jók, 45-30% estén már gyengék és 30% alatti eredmény esetén már elégtelenek és nagyon veszélyesek is.
A Fékmester webáruházában megtalálhatja a legjobb első lengécsillapító márkákat, mint pl. MONROE, KAYABA, SACHS, TRW, MEYLE, NIPPARTS
Autójához természetesen megtalálhatja a hátsó lengéscsillapítókat is kiváló árban.