A lengéscsillapítók, spirálrugók a futómű és a karosszéria között helyezkednek el. Fontos biztonsági szerepe van, hisz egy rossz lengéscsillapító miatt nő a fékút ugyanis hirtelen fékezéskor a kerék elpattog az úttól. Fontos, hogy autójához mindig a gyári paramétereknek megfelelő lengéscsillapítót és spirálrugót válassza, ezért webáruházunkba ezen termékeket autóhoz rendelve találja meg. A hagyományos olajos lengéscsillapítók mellett egyre több modellhez elérhető az úgynevezett gáztechnológiás lengéscsillapítók, melyek egy plusz előfeszítéssel rendelkeznek így jobb úttartást biztosítanak.
A stabil úttartásról, a biztonságosabb és kényelmesebb közlekedésről gondoskodnak a lengéscsillapítók, a különböző rugók és az azokkal kapcsolatos más alkatrészek. A lengéscsillapítók és rugók a karosszéria és a kerekek között vannak elhelyezve, így próbálják meg a minimálisra csökkenteni az út egyenetlenségei által keltett ütéseket, kellemetlen rázkódásokat, melyeket a kerekek kénytelenek felvenni az útról.
Dőlésállító csavar, futómű biztosító lemez, kónusz anya
A dőlésállító csavar feladata, hogy a futóműbeállítások után folyamatosan a beállított dőlésszögben tartsa a kereket, és a kanyarokban ne engedje ezen beállításokon túl dőlni.
A futómű biztosító lemez azért szükséges a futómű biztonságos működéséhez, mert ez a lemez elengedhetetlen a stabil úttartáshoz és a futómű sérüléseitől is hatékonyan véd.
A kónusz anya a kónuszos csapágyaknál segít azokat utánállítani a megkopásuk esetén.
A légrugó rugótömb a már régről ismert torziós rugókat képes helyettesíteni, előnye például, hogyha a gépjárművet sokszor használjuk jelentős tömegi eltérésekkel, akkor a légrugó akár automatikusan utána tudja állítani magát a megváltozott tömegterheléshez, ezzel is biztonságosabbá téve a közlekedést. Jelentősen képes javítani mind a rugózási komfortot, mind pedig a vezetési biztonságot.
A lengéscsillapítók szerepe rendkívül fontos, mivel az út egyenetlenségei által a rúgókban keltett nagy kilengéseket valamivel le kell csillapítani. Ha a lengéscsillapítók nem lennének, már az átlagos sebességek környékén, illetve a felett sem lehetne az autót uralni, rajta tartani az úton, mert kis túlzással egy pattogó gumilabdává válna.
Lengéscsillapító ütköző, nívó szabályozás és futómű hidraulika
A lengéscsillapító ütköző célja, hogy mindenképpen megakadályozza, hogy a karosszériába beleütközhessen a lengéscsillapító. Mivel nagy erőbehatásoknak van kitéve, hamar elhasználódhat.
Ahogy a nívószabályozás, úgy a futómű hidraulika is azt a célt szolgálja, hogy a gépjármű minél egyenletesebben, minél nagyobb stabilitással haladjon akár a rossz minőségű utakon is. A futómű hidraulika az egyik legjobb és leghatékonyabb rezgéselnyelő.
A rugótányérok abból a célból készülnek, hogy a lengéscsillapítók rugóinak a megfelelően stabil és tartós rögzítését megoldják. A rugók karosszéria felőli és a kerék felőli részére is szükséges az adott rugóhoz méretezett rugótányérok alkalmazása.
Rugótartó, spirálrugó, toronycsapágy
A rugótartó az egyik legnagyobb terhelésnek kitett lengéscsillapító alkatrész, nagy stabilitással kell rögzítenie a rugókat, miközben azok a karosszériához kapcsolódik.
A spirálrugó egy rendkívül rugalmasra edzett spirálisan feltekert acélrúd, egy bizonyos idő után veszthetnek eredeti rugalmasságukból, esetleg el is törhetnek, ekkor cserére szorulnak, javításuk nem lehetséges.
A toronycsapágy egyfajta kiegészítő elem, de ez nem jelenti azt, hogy másodlagos a feladata. A gólyaláb felfüggesztést szükséges mozgatnia, tömeget hordoznia és a kormányzást kell elősegítenie.
A toronyszilent feladat a zaj tompítás, rugalmas kötések létrehozása, viszonylag könnyen sérülhet, kirepedezhet, szakadhat, ekkor kizárólag a csere segíthet.