A LUK első vonalbeli gyári beszállító. Központja a Fekete Erdő melletti Bühl-ben található. Jelenleg minden negyedik, a világon gyártott új autók közül LUK kupplunggal gördül le a gyártósorról.
A LUK alapvető tevékenysége - amit sokan nem tudnak, hogy ez a rövidítése a „Lamellen und Kupplungsbau” -nak. A tengelykapcsoló, a hozzá kapcsolódó rendszerek és az erőátviteli rezgéscsillapítók fejlesztése, gyártása.. A LUK sikerének növekedése a membrán rugós kuplung gyártásával kezdődött. Ma a sorozat sokkal többre terjed ki: Az önbeállító tengelykapcsoló (SAC) fejlesztésein kívül a tengelykapcsoló rendszerek kifejezés magába foglalja a komplex „tengelykapcsoló és működtetés” műveletet és a kinyomó rendszert is.
A modern motorokat rendkívül alacsony fordulatszámon lehet meghajtani. A tendencia a folyamatosan növekvő motornyomatékok felé mutat.Az új számítási módszerek hozzájárulnak a járművek súlyának csökkentéséhez, és a súlymegtakarítási koncepciók szintén növelik a motor hatékonyságát.
Az ötödik vagy hatodik fokozat hozzáadása szintén csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.
Megmaradt a belső égésű motor alapelve, amelynek ciklikus égési folyamatai a torziós vibrációkat gerjesztik a hajtásláncban - ennek kellemetlen következményei a sebességváltók és a karosszéria rezgései.
A fokozott kényelemhez szokott vezetők már nem fogadják el az ilyen háttérzajt. A tengelykapcsoló munkája fontosabb, mint valaha - az összekapcsolás és kioldás mellett hatékonyan kell szigetelnie a motor rezgéseit. Fizikailag ezt könnyű megoldani: A sebességváltó tehetetlenségének nyomatékát meg kell növelni anélkül, hogy megnöveli az eltolható tömeget. Ez tompítja a motor torziós rezgéseit, és biztosítja a kívánt komfortszintet. A folyamat ugyanakkor csökkenti a sebességváltó terhelését.
A LuK volt az első gyártó Európában, amely kettős tömegű lendkereket fejlesztett, és értékesített, amely képes volt megvalósítani ezt a fizikai alapelvet. A név mindent elmond: A hagyományos lendkerék tömegét egyszerűen két részre osztják. Az egyik rész továbbra is a motor tömeg tehetetlenségi nyomatékához tartozik, míg a másik része növeli a sebességváltó tömeg tehetetlenségi nyomatékát. A két leválasztott tömeget rugó / csillapító rendszer köti össze. Az egyik tengelykapcsoló-tárcsa, torziós csappantyú nélkül, a másodlagos tömeg és a sebességváltó között kezeli a be- és kikapcsolási funkciókat. Előnyös mellékhatás az, hogy az erőátvitelt könnyebb eltolni, mert a szinkronizálandó kis tömeg miatt kevesebb a szinkronizálás.
A kuplungtárcsa a tengelykapcsoló központi összekötő eleme.
A tengelykapcsoló nyomólemezével kombinálva elválasztja és összekapcsolja a motort és az erőátvitelt. Emellett csökkenti a sebességváltó sebességének ingadozásait a belső égésű motor által. A LuK a legjobb megoldásokat kínálja minden alkalmazáshoz, az egyszerű torziós csillapítójú tengelykapcsoló-tárcsáktól, a többfokozatú rezgésillapítókig terjedő változatokig, a kettőstömegű lendkerékben használt merev tengelykapcsoló tárcsáktól egészen az elmozdulás-korrekciós tengelykapcsoló tárcsáig.
A belső égésű motoroknak problémája: csak nagyon specifikus fordulatszám-tartományban biztosítanak használható teljesítményt - éppen ellenkezőleg az elektromos vagy gőzgéppel. Ez azt jelenti, hogy a sebességet, az átadható motorteljesítményt és a sebességváltót optimálisan szinkronizálni kell különböző hajtási körülmények között - ezt a funkciót a kuplung biztosítja. A tengelykapcsoló elválasztja vagy összekapcsolja az erőátvitelt a sebességváltóval , amit minden vezető saját tapasztalata alapján használja. A kuplungpedál lenyomásakor ez az erőátvitel megszakad, és más sebességi fokozat kapcsolható.
LUK SAC 1
Mivel a tengelykapcsolók kopásnak vannak kitéve a járműben való használat során, a LuK, mint elsődleges tengelykapcsoló-gyártó, nagy erőfeszítéseket tett egy tengelykapcsoló kopáskiegyenlítő rendszerének kifejlesztésében, és 1995-ben gyártotta a SAC 1-et. Az SAC tengelykapcsoló egy terhelésérzékelőt (érzékelő-membrán rugót) használ a kopáskompenzáció aktiválásához a rámpák gyűrűjének elfordításával. Ez a kompenzációs mechanizmus lehetővé tette a működési terhek csökkentését. A tengelykapcsoló kopásának kompenzálása szintén lehetővé tette a tengelykapcsoló élettartamának körülbelül 1,5-szeres meghosszabbítását anélkül, hogy az üzemi terhelés az élettartam során jelentősen megváltozott volna.
Az SAC kopásszabályozó rendszerét - amely az érzékelő-membrán rugóból (terhelésérzékelő) és a mélyen húzott acél beállító gyűrűt tartalmazza - nagyon magas funkcionális pontosság jellemzi. Mivel a kényelmes tengelykapcsoló működése mellett harmonikus üzemi terhelési görbére van szükség, az SAC-t úgy alakították ki, hogy a jármű specifikus görbéire be lehessen hangolni. Az egyik mechanizmus, amely ezt lehetővé teszi, a kompenzáló rugó, amely generálhatja a gyakran kívánt laposabb jellemző görbéket.
A vezetési kényelem szempontjából a járművezető a teljes tengelykapcsolót, és működtető rendszert az egyenletes váltás, a kuplung-pedál felhasználóbarát erő-járási jellemzői, csendes és rezgésmentes működtetés, valamint a jó modulációs viselkedés, az indítás, és a sebességváltás során értékeli. A teljes rendszernek, a pedáltól a tengelykapcsolóig, minden körülmények között működnie kell, és biztosítania a jármű más alkatrészeivel való zökkenőmentes kölcsönhatást. A teljes funkciólánc figyelembevétele érdekében a tengelykapcsoló-rendszer alfunkcióit gondosan össze kell hangolni egymással.
Luk származási ország
Németország
Luk minőségi kategória
Felső katagóriás termék, sok márkánál gyári beszállító.
Luk márkában a következő termékek szállíthatók
Javítókészlet, kézikapcsolású váltó, Kinyomócsapágy, Kormánymű hidraulika szivattyú, Kuplung bowden, Kuplung főhenger, Kuplung gumicső, Kuplung munkahenger, Kuplung nyomatékcsúcs korlátozó, Kuplung szerkezet, Kuplung tárcsa, Kuplung vezetőcsapágy, Kuplung vezetőpersely, Kuplungkészlet, Lendkerék, Lendkerék csavar, Lendkerék torziós csillapító, Nyomástároló szelep, kuplung főhenger, Vákumpumpa