Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat
Luk


Luk Tájékoztató:

A LUK első vonalbeli gyári beszállító. Központja a Fekete Erdő melletti Bühl-ben található. Jelenleg minden negyedik, a világon gyártott új autók közül LUK kupplunggal gördül le a gyártósorról.


 
 
A LUK alapvető tevékenysége - amit sokan nem tudnak, hogy ez a rövidítése a „Lamellen und Kupplungsbau” -nak. A tengelykapcsoló, a hozzá kapcsolódó rendszerek és az erőátviteli rezgéscsillapítók fejlesztése, gyártása.. A LUK sikerének növekedése a membrán rugós kuplung gyártásával kezdődött. Ma a sorozat sokkal többre terjed ki: Az önbeállító tengelykapcsoló (SAC) fejlesztésein kívül a tengelykapcsoló rendszerek kifejezés magába foglalja a komplex „tengelykapcsoló és működtetés” műveletet és a kinyomó rendszert is.

 
 
 
 
 
A modern motorokat rendkívül alacsony fordulatszámon lehet meghajtani. A tendencia a folyamatosan növekvő motornyomatékok felé mutat.Az új számítási módszerek hozzájárulnak a járművek súlyának csökkentéséhez, és a súlymegtakarítási koncepciók szintén növelik a motor hatékonyságát. 
 
Az ötödik vagy hatodik fokozat hozzáadása szintén csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. 
 
Megmaradt a belső égésű motor alapelve, amelynek ciklikus égési folyamatai a torziós vibrációkat gerjesztik a hajtásláncban - ennek kellemetlen következményei a sebességváltók és a karosszéria rezgései. 
 
A fokozott kényelemhez szokott vezetők már nem fogadják el az ilyen háttérzajt. A tengelykapcsoló munkája fontosabb, mint valaha - az összekapcsolás és kioldás mellett hatékonyan kell szigetelnie a motor rezgéseit. Fizikailag ezt könnyű megoldani: A sebességváltó tehetetlenségének nyomatékát meg kell növelni anélkül, hogy megnöveli az eltolható tömeget. Ez tompítja a motor torziós rezgéseit, és biztosítja a kívánt komfortszintet. A folyamat ugyanakkor csökkenti a sebességváltó terhelését.
 
A LuK volt az első gyártó Európában, amely kettős tömegű lendkereket fejlesztett, és értékesített, amely képes volt megvalósítani ezt a fizikai alapelvet. A név mindent elmond: A hagyományos lendkerék tömegét egyszerűen két részre osztják. Az egyik rész továbbra is a motor tömeg tehetetlenségi nyomatékához tartozik, míg a másik része növeli a sebességváltó tömeg tehetetlenségi nyomatékát. A két leválasztott tömeget rugó / csillapító rendszer köti össze. Az egyik tengelykapcsoló-tárcsa, torziós csappantyú nélkül, a másodlagos tömeg és a sebességváltó között kezeli a be- és kikapcsolási funkciókat. Előnyös mellékhatás az, hogy az erőátvitelt könnyebb eltolni, mert a szinkronizálandó kis tömeg miatt kevesebb a szinkronizálás.
 
 
A kuplungtárcsa a tengelykapcsoló központi összekötő eleme.
A tengelykapcsoló nyomólemezével kombinálva elválasztja és összekapcsolja a motort és az erőátvitelt. Emellett csökkenti a sebességváltó sebességének ingadozásait a belső égésű motor által. A LuK a legjobb megoldásokat kínálja minden alkalmazáshoz, az egyszerű torziós csillapítójú tengelykapcsoló-tárcsáktól, a többfokozatú rezgésillapítókig terjedő változatokig, a kettőstömegű lendkerékben használt merev tengelykapcsoló tárcsáktól egészen az elmozdulás-korrekciós tengelykapcsoló tárcsáig.
 
 
 A belső égésű motoroknak problémája: csak nagyon specifikus fordulatszám-tartományban biztosítanak használható teljesítményt - éppen ellenkezőleg az elektromos vagy gőzgéppel. Ez azt jelenti, hogy a sebességet, az átadható motorteljesítményt és a sebességváltót optimálisan szinkronizálni kell különböző hajtási körülmények között - ezt a funkciót a kuplung biztosítja. A tengelykapcsoló elválasztja vagy összekapcsolja az erőátvitelt a sebességváltóval , amit minden vezető saját tapasztalata alapján használja. A kuplungpedál lenyomásakor ez az erőátvitel megszakad, és más sebességi fokozat kapcsolható.
 
 
LUK SAC 1
 
Mivel a tengelykapcsolók kopásnak vannak kitéve a járműben való használat során, a LuK, mint elsődleges tengelykapcsoló-gyártó, nagy erőfeszítéseket tett egy tengelykapcsoló kopáskiegyenlítő rendszerének kifejlesztésében, és 1995-ben gyártotta a SAC 1-et. Az SAC tengelykapcsoló egy terhelésérzékelőt (érzékelő-membrán rugót) használ a kopáskompenzáció aktiválásához a rámpák gyűrűjének elfordításával. Ez a kompenzációs mechanizmus lehetővé tette a működési terhek csökkentését. A tengelykapcsoló kopásának kompenzálása szintén lehetővé tette a tengelykapcsoló élettartamának körülbelül 1,5-szeres meghosszabbítását anélkül, hogy az üzemi terhelés az élettartam során jelentősen megváltozott volna.
 
Az SAC kopásszabályozó rendszerét - amely az érzékelő-membrán rugóból (terhelésérzékelő) és a mélyen húzott acél beállító gyűrűt tartalmazza - nagyon magas funkcionális pontosság jellemzi. Mivel a kényelmes tengelykapcsoló működése mellett harmonikus üzemi terhelési görbére van szükség, az SAC-t úgy alakították ki, hogy a jármű specifikus görbéire be lehessen hangolni. Az egyik mechanizmus, amely ezt lehetővé teszi, a kompenzáló rugó, amely generálhatja a gyakran kívánt laposabb jellemző görbéket.
 
 
 
  
 
A vezetési kényelem szempontjából a járművezető a teljes tengelykapcsolót, és működtető rendszert az egyenletes váltás, a kuplung-pedál felhasználóbarát erő-járási jellemzői, csendes és rezgésmentes működtetés, valamint a jó modulációs viselkedés, az indítás, és a sebességváltás során értékeli. A teljes rendszernek, a pedáltól a tengelykapcsolóig, minden körülmények között működnie kell, és biztosítania a jármű más alkatrészeivel való zökkenőmentes kölcsönhatást. A teljes funkciólánc figyelembevétele érdekében a tengelykapcsoló-rendszer alfunkcióit gondosan össze kell hangolni egymással.
 
Amikor a kuplunpedál kinyomott állapotban van, a vezető érzékeli a tengelykapcsoló-rendszer válaszát. A kuplungpedállal támasztott követelmények teljesítése érdekébe


A LUK termékeit megtalálja webáruházunkban.Vásárolja meg az autójához megfelelő alkatrészeket, vagy kérjen segítséget elérhetőségeinken.



Luk Származási ország:
Németország


Luk Minőségi kategória:
Felső katagóriás termék, sok márkánál gyári beszállító.

Luk márkában a következő termékek szállíthatók:
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon