Segíthetünk? Fékmester Ügyfélszolgálat

Mikor szükséges féktárcsát és fékbetétet cserélni, mik a Brembo ajánlásai?

A BIZTONSÁG ALAPVETŐ FELTÉTELE

Fékbetét és féktárcsa cseréje

A fékrendszer minden eleme közül féktárcsa és fékbetét a leghajlamosabbak a kopásra. Emiatt rendszeres ellenőrzésre van szükségük, hogy biztosítsuk az optimális használati körülményeket. Fontos, hogy cseréljük a féktárcsákat és fékbetéteket amikor elérik a kopási határaikat hogy elkerüljük a fékrendszer működésének hibáit. Ez féktárcsák esetében a magán a féktárcsán jelölt minimum vastagság (Min TH). Fékbetétek esetében a kopásjelző - elektromos vagy akusztikus - jelez amikor csere szükséges. Azonban a Brembo a teljes fékrendszer vizsgálatát javasolja 15 000 kilométerenként vagy abnormális rezgések vagy hangok esetén.

Fékbetét és féktárcsa cseréjének általános szabályai

  • A fékrendszer alkatrészeinek cseréjét szakképzett személyekkel végeztesse el
  • Pontosan kövesse a felszerelési lap instrukcióit
  • Mindig ellenőrizze, hogy a fékbetétek és féktárcsák megfeleljenek a járműhöz
  • Mindig cserélje a fékbetéteket is a féktárcsák cseréjekor
  • Egy tengelyen mindig egyszerre cserélje a tárcsákat és betéteket
  • Ellenőrizze a megfelelő fékezést egy rövid útipróbán
  • Végezzen összekoptatást (körülbelül 200 km) hirtelen és hosszú fékezések nélkül, hogy a betét felülete megfelelően tudjon elhelyezkedni a tárcsával érintkezve.



TUDJON MEG TÖBBET A FÉKALKATRÉSZEK CSERÉJÉRŐL.

Karbantartás útmutató és bejáratás

SEGÍTŐKÉSZ TANÁCSOK ÉS INSTRUKCIÓK
Állapítsa meg a féktárcsája állapotát egy gyors vizsgálattal!

Az eltávolított fékbetétek és féktárcsák fontos információforrások: mindig alaposan meg kell vizsgálni a fékfelületek állapotát, színét és formáját, hogy beazonosíthassuk az egy vagy több komponenssel kapcsolatos hibákat (nyereg, betét, csapágy). Bármilyen problémát az alkatrészek cseréje előtt kell beazonosítani.

Mikor kell egy féktárcsát cserélni?

  • miután látjuk, hogy a tárcsa vastagsága kisebb vagy egyenlő, mint az autógyártó által megadott minimum vastagság
  • amikor mély körkörös vájatokat, vagy sugárirányú repedéseket észlelünk
  • amikor sötét foltokat vagy kék pontokat látunk a tárcsa felületén
  • ha egy mérés érzékeny deformációkat tár fel a fékfelületen


Brembo fékalkatrészek bejáratása

Csere után a betéteket és tárcsákat az úton is tesztelni kell.
Az összekoptatás körülbelül 200 km-en át tart, ami alatt létfontosságú figyelni a féktől eredő vibrációra és zajra, menet és fékezés közben is.

A fékezésnek hatásosnak kell lennie, és rövid és fokozatos fékezéseket kell végrehajtani, hogy a betét felülete megfelelően tudjon elhelyezkedni a tárcsával érintkezve.

A különösen hirtelen vagy erős fékezés túlhevítheti a fékfelületét a betétnek és a tárcsának is, ami előbb-utóbbronthatja a fékek épségét és teljesítményét.

A FÉKTÁRCSA REZGÉSÉNEK MÉRÉSÉRE SZOLGÁLÓ KÉSZLET

A FÉKTÁRCSA REZGÉSÉNEK MÉRÉSÉRE SZOLGÁLÓ KÉSZLET
Három műszer a jármű megfelelő fékezésének biztosításához

A fékezési felület rezgését az új tárcsán kell bemérni;ha a mért érték magasabb mint a gyártó által előírt, néhány ezer kilométer után fékezés közben vibráció léphet fel, ami gátolhatja a fékrendszer megfelelő működését. A mérőkészlet által biztosított precízió lehetővé teszi hogy a járműve az úton teljes biztonságba kerüljön.

TARTOZÉKOK

  • Századpontosságú mikrométer
    leméri a fékfelület pontos vastagságát; az érték sosem lehet kevesebb a féktárcsán jelzett értéknél (MIN TH).
  • Indikátor óra
    ellenőrzi a féktárcsa rezgését.
  • Mágneses állvány
    Megfelelően elhelyezi az indikátor órát a járművön.
Brembo féktárcsa választéka



Brembo féktárcsa választéka


GYÁRI VAGY AZZAL EGYENÉRTÉKŰ MINŐSÉG
Fontos, hogy mindig az autójához megfelelő féktárcsát válassza. Kiválasztásnál érdemes figyelne a méreteket. A Brembo az autók 98%-át lefedő választékkal rendelkezik így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet.

  • Ellenállóság
    UV bevonat: UV bevonó technológia, az autógyártókkal együtt kifejlesztve, ami felsőbbrendű korrózióellenállást és a tárcsa teljes védelmét garantálja.
  • Teljesítmény
    PVT szellőzés: exkluzív oszlopos szellőző rendszer, amit a Brembo által szabadalmaztatva, ami javítja a hűtőkapacitást és több mint 40%-kal növeli a tárcsa hőrepedésekkel szembeni ellenállását.
  • Gyári pedigré
    Prémium sorozat: kompozit és csavarozott tárcsák csúcskategóriás autókhoz, kitűnő teljesítménnyel különleges anyagoknak és megoldásoknak köszönhetően.
  • Kényelem
    High Carbon: öntöttvas féktárcsák magasabb széntartalommal, hogy minimalizálja a vibrációt és zajt, maximalizálja a teljesítményt és növelje a vezetés kényelmét.
  • Időmegtakarítás
    Szett beépített kerékcsapággyal: megoldás az integrált kerékagyas féktárcsákhoz, ami gyors és biztonságos beépítést enged, nagy időmegtakarítással.
  • Bajnok biztonság
    Brembo Xtra: féktárcsák lyukakkal a fékfelületen amik optimalizálják a nedves teljesítményt, biztosítják a súrlódó felület regenerációját és garantálják a gyors fékhatást minden körülmény között.
  • A tökéletes megoldás
    Brembo Max: féktárcsák vájatokkal a fékfelületen amelyek javítják a fékrendszer teljesítményét a biztonság kompromittálása nélkül
Fekmester.hu ®
<< vissza
Kapcsolat
4028, Debrecen, Sámsoni u. 16/B.
Telefon: +36 30 9264 160
Telefon: +36 20 9150 340
Telefon: +36 70 3705 259

H: 9:00-17:00 , K-P: 8:00-17:00
info@fekmester.hu
Fekmester.hu a facebookonFekmester.hu a facebookon
Fekmester.hu a Google+-onFekmester.hu a Google+-on