KIJAVÍTJA A FÉKTÁRCSA ELTORZULÁSÁT, POZÍCIONÁLATLANSÁGÁT, ÉS ORVOSOLJA A FÉK VIBRÁCIÓJÁT.
Két fő oka van annak, ha ráz a fék. Az első, a kormányzás geometriából kifolyólag, a második a beszerelésből adódik, vagy a kerékagy excentricitásának az eredménye.
GEOMETRIÁBÓL KIFOLYÓLAG – Hét autóból egy, geometria problémákkal szenved, és ez idő alatt hatással van a kormányzásra, és fékvibrációt vált ki. Ezek NEM egy termék minőségéből adódó eredmények.!!! Egyszerűen adódhat abból is, hogy nekikoccanunk egy padkának, vagy átmegyünk egy kátyún.
BESZERELÉSBŐL ADÓDÓ, VAGY A KERÉKAGY EXCENTRICITÁSÁNAK EREDMÉNYEKÉPPEN - Ezeket az okokat DTV néven ismerjük. A videók megmutatják, hogyan javítsuk ki a DTV (féktárcsa vastagsági vibráció) okozta fékvibrációt. A DTV egy autóban 2000-4000 mérföld után jelentkezik, amit az excentrikus beépítés okozza, vagy annak köszönhető, hogy a beszerelésnél nem egyenletes féktárcsát helyeztünk fel. Ez meglehetősen gyakori hibája a modern autóknak, és ilyenkor elég sok autónál elvárás a féktárcsa cseréje. A sofőrök legtöbbször összekeverik a kerékagy elvetemedését a féktárcsa minőségi kérdésével, de az esetek 99%-ában, a DTV a probléma, nem a féktárcsa minősége a gyenge. Sokszor kicserélhetjük a féktárcsákat, hogy megpróbáljuk megoldani a problémát, de néhány ezer mérföld után újra jelentkezni fog. Ez azt jelenti, hogy ha jóhiszeműen új féktárcsákat vásárlunk, AKKOR SEM FOG MEGSZŰNNI A PROBLÉMA VÉGLEGESEN. Miután leszedjük a féktárcsa felületét, egyenletes fékeket kapunk, nagyobb fékhatással, és ZÉRÓ vibrációval.
A féktárcsa elvetemedése nagyon gyakran a DTV-nek köszönhető, de valójában HÉT AUTÓBÓL EGYNEK futómű geometria problémája van, ami vagy az ÚJJÁ építésnek a hatására, vagy azután alakul ki, hogy nekimegyünk egy padkának, vagy átmegyünk egy kátyún (nagyon gyakori az útfelszín károsodása, a téli időszak után). A laikusok ilyenkor csak azt mondják „Elvetemedtek a féktárcsáim”.
Nos, a mérnöki tényállás szerint a féktárcsák NEM VETEMEDTEK el, ezek öntöttvasból készülnek, nagyon kemények, és időről-időre vörösre hevülnek, majd lehűlnek anélkül, hogy elvetemednének. Ez az, amiért az egész világon a járművekhez, még mindig öntöttvasból készült tárcsákat használnak, soha nem volt, ami ezt felülmúlja, és valószínűleg nem is lesz. (ebben az árkategóriában)
A Pro Cut gépek, AZ ÖSSZES SÍK, VALAMINT FÚRT ÉS HORNYOLT TÍPUSÚ TÁRCSÁT IS KÉPES MEGMUNKÁLNI.
OLVASD EL EHHEZ A LINKHEZ TARTOZÓ SZÖVEG 8. OLDALÁT, HOGY MEGBIZONYOSODHASS ERRŐL
http://www.procutinternational.com/pdf/pfmtrainingguide.pdf
Mi az a Pro-Cut???
A Pro Cut egy USA központú multinacionális és rendkívül professzionális vállalat. A berendezéseiket használja és elfogadja számos nagyobb autógyártó, és használják az egész világon, hogy pontosan azt csinálják, amiben a legjobbak, azaz KIJAVÍTSÁK a féktárcsa egyenetlenségeit, független attól, hogy hogyan alakult ki az autón.
Hasonló témával foglakozó cikkeinket megtalálhatja itt:
A kormánykerék remegése
Fékremegés
Hogyan oldjuk meg a fékrázását véglegesen?
Mi az a fékgyengülés?
Repedés, vagy hajszálrepedés a féktárcsa felületén?
Mi az a fékpor, és mi okozza?
Gőzzár a fékfolyadékban
EBC első fékbetétek
Autó Fékek - 1. rész
Hogy koptasd be az új fékeidet utcai/városi használatra?
Kerámia fékbetétek!!!???
Hogyan készülnek a fékek?
Legjobb fékbetétek - 1. rész
Legjobb fékbetétek - 2. rész
Visszajelzések, észrevételek a fékbetétekről
Zaj a hátsó féknél