Üzemanyag rendszer alkatrészei gondoskodnak a motor működéséhez szükséges üzemanyag tárolásáról és szállításáról. Az üzemanyagtankból mint tárolóból az üzemanyagszivattyú szállítja el az üzemanyagot csővezetékeken keresztül. Az üzemanyag rendszernek a végén benzines vagy diezel autók esetén is az injektor/porlasztó található. A rendszerhez tartozik még az üzemanyagszűrő, mert elengedhetetlen az üzemanyagban található apróbb szennyeződések kiszűrése. Üzemanyag rendszer minden elemét megtalálhatja webáruházunkban autóhoz rögzítve.
Az üzemanyag rendszer feladatáról nem kell túl sokat beszélni, a gépkocsit a motor hajtja meg, ahhoz pedig üzemanyag kell. Az üzemanyag tanktól a szükséges üzemanyag elszállítását a motorhoz az üzemanyag rendszer végzi, a laikus ilyenkor egy csövet képzel el, de ettől jóval több alkatrészből áll és sokkalta bonyolultabb ez a rendszer.
Az adagoló, a befecskendező szelep, és az előmelegítő
Az adagolónak van egy hosszabb neve is, jelesül az üzemanyag adagoló rendszer, ez a korszerű autókban már kizárólag számítógéppel vezérelt módon, meglehetősen bonyolult formában van jelen.
A befecskendező szelep feladata, hogy a már összekevert, összeporlasztott levegő-üzemagyag keveréket a motor égésterébe juttassa, ennek ritmusát a motor vezérlőegysége igazítja a motor fázisaihoz mérten.
Az úgynevezett előmelegítő részt vesz az üzemanyag motorhoz juttatásában, fő feladata, hogy az üzemanyagot előmelegítse a könnyebb továbbíthatóság és a jobb égésfok elősegítése érdekében.
A fojtószelep szabályozza, a porlasztóba továbbítandó levegő mennyiségét, a fojtószelep irányítását lényegében az autó vezetője végzi a pedál le és fel mozgatásával.
Hidegindító szelep, karburátor tűszelep, leállító mágnes
A hidegindító szelep egy elektromágnesesen működik, és nagyon finomra porlasztja az üzemanyagot a könnyebb hidegindítás érdekében.
A karburátor tűszelep egyfajta beállító szerepet végez, ez az alkatrész szabályozza, hogy mennyi üzemanyag kerüljön szükség szerint az úgynevezett úszóházba.
A leállítómágnes egyfajta üzemanyag megszakító szelep és a gyújtás megállásakor elektromágnesesen blokkolja az üzemanyag áramlását.
A melegítés szabályzó főként a dízelautóknak segíthet a téli hidegben előmelegíteni a motort a könnyebb és a motort kevésbé károsító indítás érdekében.
A porlasztó rendszer rendkívül fontos része az üzemanyag rendszernek, legfontosabb feladata, hogy a megfelelője minőségben és arányban porlasztva összekeverje az üzemanyagot a levegővel, és azt az égéstérbe juttassa.
A szelepek, az üzemanyag befecskendező egység és az üzemanyag szivattyú
A szelepek dolga, hogy a gázok vagy a folyadékok áramlását szabályozzák, el is zárhatják azok útját, és meg is változtathatják azok áramlásának irányát.
Az üzemanyag befecskendező egység azon dolgozik, hogy a motor égésterébe mindig a megfelelő keverékarányú üzemanyag levegő keverék jusson egy adott pillanatban, egy adott nyomás nagyság mellett.
Az üzemanyag nyomás szabályzó egyfajta teljesítménynövekedést képes okozni, de azért nem olyan nagyságút, mint egy turbó.
Az üzemanyag szivattyú egy 12Volton működő szivattyú, melynek feladata, hogy az üzemanyag tartályból eljuttassa az üzemanyagot a motorhoz.
Az üzemanyag szint érzékelő arról képes informálni a jármű vezetőjét, hogy körülbelül mennyi benzin található még az üzemanyag tankban.
Az üzemanyagszűrő szelep azon dolgozik, hogy az üzemanyagszűrő tartályban ne tudjon kialakulni légbuborék. Ugyanis, ha az üzemanyagba légbuborék kerülne, az a motor indítását is megakadályozhatná.
Az üzemanyag tank levegőztető szelep feladata, hogy megakadályozza az üzemanyagtartályban képződő gőz kikerülését a szabadba, azt visszajuttatja a befúvórendszerbe és helyette friss levegőt enged a tartályba.